Senemoğlu, NurayKozikoğlu, İshak2025-05-102025-05-1020182146-598310.21764/maeuefd.429994https://doi.org/10.21764/maeuefd.429994https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305477/aday-ogretmenlerin-karsilastiklari-guclukler-olceginin-gelistirilmesi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/3649Bu çalışmanın amacı, mesleğe yeni başlayan (aday) öğretmenlerin mesleğin ilk yılında karşılaştıkları güçlükleri belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırma, 329 aday öğretmenle yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, 46 maddelik beşli Likert tipi ölçekten elde edilmiştir. Yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda, ölçeğin 35 maddelik beĢ faktörlü (boyut) bir yapıya sahip olduğu ve toplam varyansın %56.486'sını açıkladığı ortaya çıkmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek amacıyla hesaplanan Cronbach Alpha değerleri; birinci faktör için 0.91, ikinci faktör için 0.81, üçüncü faktör için 0.87, dördüncü faktör için 0.88, beşinci faktör için 0.83, toplam ölçek için ise 0.92 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin aday öğretmenlerin mesleğin ilk yılında karşılaştıkları güçlükleri belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiAday Öğretmenlerin Karşılaştıkları Güçlükler Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıArticle148N/AN/A219247305477