Yeşilyurt, MustafaKeser, Ömer FarukErmiş, FerhatOrak, Salim2025-05-102025-05-1020101304-0278https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/112227/kavram-carki-diyagraminin-ogrenme-basarisina-etkisihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2287Bu çalışma; kavram çarkının, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin “kuvvet ve hareket” konusunu öğrenmedeki başarılarına olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bunun için çalışmada, deney ve kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, 4 farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 372 öğrenci ile yapılmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler (N=189), konuyu, yapılandırmacı öğretim programında öngörülen etkinlikler kapsamında öğrenirken, deney grubundaki öğrenciler (N=183), yapılandırmacı öğrenme etkinliklerinin yanında kavram çarkı tekniğini de kullanarak konuyu öğrenmeye çalışmışlardır. Öğrencilerin konu ile ilgili bilgileri, “Kuvvet ve Hareket Başarı Testi” ile ölçülmüştür. Elde edilen veriler, t-testi kullanılarak çözümlenmiş ve böylelikle, deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre daha çok başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKavram Çarkı Diyagramının Öğrenme Başarısına EtkisiArticle931N/AN/A118139112227