Şahin-sak, İkbal TubaSavaşlı, Ebru2025-05-102025-05-1020191304-47962146-284410.18026/cbayarsos.516813https://doi.org/10.18026/cbayarsos.516813https://hdl.handle.net/20.500.14720/3812Bu nicel çalışmada, çocukları okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 493 ebeveynin ebeveynlik tutumları ile yetişkin ayrılık kaygıları arasındaki ilişki incelemiştir. Veri analizi için bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü ANOVA ve Pearson korelasyon analizleri yapılmıştır. Analiz sonucunda, anne babaların eğitim durumlarına göre bütün ebeveynlik tutumlarında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Annelerin Erişkin Ayrılma Anksiyetesi Ölçeği’nden aldıkları ortalama puanların babaların aldığı puanlardan yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ebeveynlerin Erişkin Ayrılma Anksiyetesi Ölçeği puanlarındaki önemli farklılıklar, yaşları, eğitim düzeyleri, yaşadıkları ev tipi ve aylık gelirleriyle ilişkilidir. Ayrıca, yetişkin ayrılık kaygısı ile demokratik/yetkili ebeveynlik tutumu arasında negatif, diğer üç tutum (otoriter, izin verici, aşırı koruyucu) arasında ise pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessPsikolojiAile ÇalışmalarıEbeveyn Tutumları İle Yetişkin Ayrılık Kaygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesiArticle174N/AN/A88105