Bakırcı, HasanKoçak, BedranGeçer, Ayşe Keskin2025-09-302025-09-3020241308-52982148-426010.29228/Joh.75275https://doi.org/10.29228/Joh.75275https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1335523/ilkogretim-matematik-ogretmenlerinin-ortak-sinavlar-hakkindaki-goruslerinin-belirlenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/28638Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmenlerinin ortak sınav uygulaması hakkındaki düşüncelerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Van ilinde görev yapan on iki matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmay a katılan öğretmenler devlet okullarında görev yapmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklemeye göre seçilmiştir. Araştırmanın verileri, altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Öğretmenler, ortak sınav uygulamasının bazı olumlu sonuçlarının yanı sıra sınırlılıklarını da belirtmişlerdir. Öğretmenler sınavın olumlu yönlerini; herkese aynı soruların sorulması, eşit ölçme yapması, soruların zorlu k düzeylerinin farklı olması, öğrenciler arası eşit rekabet sağlaması, öğrenci başarısını objektif bir şekilde değerlendirme şeklinde ifade etmişlerdir. Buna karşın öğretmenler ortak sınavların sınırlılıklarını ise, yerel ihtiyaçların göz ardı edilmesi, öğrenci motivasyonu üzerinde olumsuz etki, eğitimdeki fırsat eşitsizliklerini derinleştirmesi ve sınav kaygısı olarak belirtmişlerdir. Bu sınırlılıklar, sınavın adil olamayacağını şeklinde yorumlamışlardır. Bu sonuçlardan hareketle, Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitim-öğret im politikaları ve kararları alırken daha fazla öğretmen görüşü alması, bu tür uygulamaların daha katılımcı ve kapsayıcı olmasını sağlayabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Ortak Sınavlar Hakkındaki Görüşlerinin BelirlenmesiArticle1771N/AN/A225322761335523