Tosun, YusufKozikoğlu, İshak2025-05-102025-05-1020201301-37182458-834210.30964/auebfd.679050https://doi.org/10.30964/auebfd.679050https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/426861/ilkokullarda-yetistirme-programina-iyep-iliskin-ogretmen-gorusleri-nitel-bir-cozumlemehttps://hdl.handle.net/20.500.14720/18518Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda yetiştirme programına (İYEP) ilişkin öğretmen görüşlerinibelirlemektir. Durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırma, Van ve Şanlıurfa illerindegörev yapan 38 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasındayarı-yapılandırılmış görüşme formu ve verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniğikullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin İYEP’i Türkçe ve matematikbecerilerinde yeterli düzeye ulaşamamış öğrencilerin başarılarının artırılması açısından yararlıbir uygulama olarak gördükleri fakat öğretmenlerin yaklaşık olarak yarısının hazırlananprogram tasarısındaki kazanımlar, öğretim materyalleri, uygulama kılavuzları veyönergelerdeki eksikliklerden dolayı öğrencilerin programdan yeterli düzeydeyararlanamadıklarını düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin çoğunun İYEPsürecinde karşılaştıkları sorunlar sırasıyla; öğrencilerin devamsızlık yapmaları, öğrencilereokul derslerinin dışında ek sorumluluklar yüklenmesi, modüllerdeki öğrenci düzeylerindekifarklılıklar, bazı öğrencilerin yaşadıkları güdülenme eksikliği ve velilerin ilgisizliği olarakbelirlenmiştir. Bu durumda, İYEP kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’nca öğretmenleremateryal desteği sağlanabilir ve devamsızlık sorununu çözmek amacıyla veliler ile işbirliğiniartıracak etkinlikler planlanabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim Araştırmalarıİlkokullarda Yetiştirme Programına (İyep) İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir ÇözümlemeArticle533N/AN/A903930426861