Kazancı, Emine EsraÇevik, Özlem2025-05-102025-05-1020212147-984410.24106/kefdergi.730511https://doi.org/10.24106/kefdergi.730511https://hdl.handle.net/20.500.14720/19036Çalışmanın amacı: Bu çalışma 2019-2020 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından okutulan 5. Sınıf Türkçe ders kitabınımerhamet değeri ve merhamet değeriyle ilişkili kabul edilen sevgi, saygı, şefkat, fedakârlık, vefa, yardımlaşma, hoşgörü,diğerkâmlık, duygudaşlık, sorumluluk değerlerini incelemeyi amaçlamaktadır.Materyal ve Yöntem: Bu araştırmada değer olarak günümüzde giderek azalan “merhamet” değerinin ortaokul 5. Sınıf Türkçeders kitaplarında hangi sıklıkta kullanıldığı araştırılmıştır. Çalışma için nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemikullanılmıştır. Eğitimle ilgili araştırmalarda doküman analizi yapıldığında ders kitapları veri kaynağı olarak kullanılabilir. Buçalışmada 5. sınıf Türkçe kitabındaki merhamet değeri ve merhamet değeriyle ilişkili kabul edilen değerler temalarda tek tekincelenmiştir.Bulgular: 5. Sınıf Türkçe ders kitabı değerleri iletme açısından dengesizlik göstermiştir. Değerler arasından en çok sevgi değeriön plandadır ve merhamet değeri kitapta az geçmiştir. Değerler iletilirken kitapta değerlerin zıddını çağrıştıran değerlere de yerverilmiştir.Önemli Vurgular: Değerler iletilirken kitapta değerlerin zıddını çağrıştıran değerlere de yer verilmiştir. Bu değerler eğitimi içinfaydalı değildir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEtikEğitimEğitim Araştırmaları5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Merhamet DeğeriArticle293N/AN/A589599