Temur, AtillaÖs, Serdal2025-06-302025-06-302006https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1km4U1N3gKK2GGjyficbfLWErR5UqaK0L7KcJitaxbbxhttps://hdl.handle.net/20.500.14720/26863ÖZETİLKÖĞRETİM 6, 7 VE 8. SINIF FEN BİLGİSİ MÜFREDATINDAKİBİYOLOJİ KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYİNİN EDİLMESİVE ANLAŞILMAMA NEDENLERİNİN İNCELENMESİÖS, SerdalYüksek Lisans Tezi, İlköğretim Anabilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Atilla TEMUREylül 2006, 126 sayfaBu çalışma, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıfların fen bilgisi müfredatında yer alan, biyoloji kavramlarının;anlaşılma düzeyinin tespit edilmesi ve anlaşılmama nedenlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçdoğrultusunda; 6.,7. ve 8. sınıflar için 14'er, adet çoktan seçmeli sorulardan oluşan biyoloji kavram testlerigeliştirilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin biyoloji kavramlarının anlaşılması ve önündeki engellerin tespit edilmesiiçin likert tipi anket geliştirilmiştir. Anket sonuçları SAS ve SPSS istatistik programları aracılığıyla analizedilerek sonuçlandırılmıştır. Geliştirilen başarı ve likert tipi anketler Van ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı,rastgele seçilmiş sekiz ilköğretim okulunun 6. 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören 710 öğrenciye, 2004-2005eğitim-öğretim ikinci yarıyılında uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizleri sonucunda, ilköğretim 6, 7 ve 8.sınıf öğrencilerinin biyoloji kavramları ile ilgili birçok kavram hakkında yanlış anlamalarının nedenleri tespitedilmiştir.Anahtar kelimeler: Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Kavram yanılgılarıiABSTRACTDETERMINING OF UNDERSTANDING OF BIOLOGIALCONCEPTS OF SCIENCE AND ETAMINING OF THE CAUSES OF NOT UNDERSTANDING FOR 6TH, 7 TH AND 8 TH CLASES AT THE PRİMARY EDUCATİONÖS, SerdalMaster thesis, Primary School Science Study Main Science FieldSupervisor: Assist. Prof. Dr. Atilla TEMURSeptember, 2006. 126 pagesThis study has been done in carried out to determine the level of the biology concepts at primary schoolscience curriculum of 6 th, 7 th and 8 th and to investigate the reasons of not. In the direction of this aim, 14biyology tests consisting of multiple-choice questions have been developed fort he 6 th,7 th and 8 th classesAIso/Additionally, lirect-type survey has been in orden to determine the understanding of biyologyconcepts by students and the present abstacles. The out comes have been concludet by being analyzed by meansof SAS and SPPS statistical programmes the developed success and lirect-type surveys were implemented to 7106 th, 7 th and 8 th classes students of randomly selected schools National Education in Van in the second term of2004-2005 Education year. As a result of the analiysis of the gained data, the resonns why the students of 6 th, 7th and 8 th classes of primary school misunderstand the biology concepts have been determined.Key words: Education of biology, Education of science, Concept misundarstandingsiiitrBiyolojiEğitim ve ÖğretimBiologyEducation and TrainingDetermining of Understanding of Biologial Concepts Scince and Etamining of the Causes of Not Understanding for 6,th 7,th and 8 Th Clases of Not Primary Educationİlköğretim 6,7 ve 8.sınıf Fen Bilgisi Müfredatındaki Biyoloji Kavramlarının Anlaşılma Düzeyinin Tespit Edilmesi ve Anlaşılma Nedenlerinin İncelenmesiMaster Thesis137183538