Kozikoğlu, İshakUygun, Nur2025-05-102025-05-1020201694-72151694-7215https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/462165/cocuklari-okul-oncesi-egitim-kurumlarina-devam-eden-ebeveynlerin-tutumlarinin-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/9198Bu araĢtırmanın amacı, 2017-2018 öğretim yılında MEB’e bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam edençocukların ebeveynlerinin tutumlarını incelemektir. Bu araĢtırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıĢtır.AraĢtırmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 521 ebeveyn oluĢturmaktadır.AraĢtırmada, ebeveynlerin tutumlarını belirmek için “Ebeveyn Tutum Ölçeği” kullanılmıĢtır. AraĢtırma verilerininanalizinde betimsel istatistikler (ortalama, standart sapma) ve fark analizleri (ANOVA, MANOVA) kullanılmıĢtır.AraĢtırmanın sonucunda, çocukların ebeveynlerinin en fazla demokratik tutumu ve aĢırı koruyucu tutumubenimsedikleri, otoriter ve izin verici tutumu daha az benimsedikleri sonucuna ulaĢılmıĢtır. Çocuk sayısı arttıkçaebeveynlerde demokratik tutumun azaldığı, ebeveynlerin eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe demokratik tutumu dahafazla benimsedikleri, otoriter ve aĢırı koruyucu tutumu ise daha az benimsedikleri sonucuna ulaĢılmıĢtır. Ebeveynlerindoğru tutumu benimseyebilmeleri için çocuk yetiĢtirme tutumları ile ilgili seminer, kurs, anne-baba eğitimprogramlarının hazırlanması önerilebilir. Ayrıca, bu eğitimler sayesinde çocuğun iyiliği için yaptığını düĢünen fakatfarkında olmadan bağımlı ve özgüveni düĢük birey yetiĢtiren aĢırı koruyucu tutum sergileyen ebeveynlerin doğrututum olan demokratik tutumu benimsemeleri sağlanabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıAile ÇalışmalarıÇocukları Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Ebeveynlerin Tutumlarının İncelenmesiArticle93N/AN/A14941507462165