Ünsal, FıratKasap, Suleyman2025-05-102025-05-1020241305-202010.33711/yyuefd.1457167https://doi.org/10.33711/yyuefd.1457167https://hdl.handle.net/20.500.14720/20003Bu çalışma, atıf stilleri ve kişilik özellikleri ile lise öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce öğrenmedeki başarı ve başarısızlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Karma yöntem yaklaşımıyla gerçekleştirilen bu araştırma, 984 öğrenciden oluşan bir örneklem grubunu \"Beş Faktör Kişilik Envanteri\" ve \"Başarı-Başarısızlık Ölçeği\" gibi nicel araçların yanı sıra, nitel yarı yapılandırılmış görüşmelerle değerlendirmektedir. Weiner’ın atıf teorisine dayanan bulgular, başarılı öğrencilerin başarılarını genellikle içsel, kontrol edilebilir ve değişken faktörlere atfettiklerini ve bunun da sebat odaklı bir zihniyeti yansıttığını ortaya koymaktadır. Buna karşın, daha az başarılı öğrenciler, motivasyonlarını zayıflatabilecek dışsal, kontrol edilemeyen ve sabit faktörleri suçlama eğilimindedir. Araştırma, atıf kalıplarındaki önemli cinsiyet farklılıklarına dikkat çekmekte ve özelleştirilmiş eğitim stratejilerine duyulan ihtiyacı vurgulamaktadır. Ayrıca, nevrotiklik ve vicdanlılık gibi kişilik özelliklerinin, öğrencilerin akademik deneyimlerine ilişkin algılarını şekillendirmede önemli bir rol oynadığı belirlenmiştir. Bulgular, öğrenciler arasında daha güçlü bir içsel kontrol odağı ve dayanıklılık geliştirmenin dil öğrenme sonuçlarını iyileştirmede kritik olduğunu ortaya koyarak pratik öneriler sunmaktadır. Bu çalışma, dil eğitimi alanında uygulamaları ve öğrenci başarısını artırmak isteyen eğitimciler, politika yapıcılar ve araştırmacılar için değerli bilgiler sunmaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessYabancı Dil Öğreniminde Kişilik Özelliklerinin Nedensel Yüklemeler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesiArticle213N/AN/A716734