Genel, YaşarDurak, Halil2025-05-102025-05-1020181305-202010.23891/efdyyu.2018.75https://doi.org/10.23891/efdyyu.2018.75https://hdl.handle.net/20.500.14720/3632Kimya konularının deneysel çalışmalarla desteklenmeden anlatılması ve anlaşılması çokgüçtür. Bu nedenle teorik derslerin laboratuvar uygulamaları ile etkin bir şekilde desteklenmesigerekmektedir.Laboratuvar dersinin etkin bir şekilde öğrenilebilmesi için deney raporlarının V-diyagramı ile hazırlanmasının faydalı olabileceği düşünülmüştür. Bu amaçla fizikokimyalaboratuvar dersinden başarıile geçmiş eğitim fakültesi kimya bolumu 4. sınıf öğrencilerindenoluşan 25 kişilik bir örneklemev-diyagramı çalışması yaptırılmıştır. Bu öğrencilerle mülakatyolu ile görüşmeyapılarak sonuçlar değerlendirilmiş ve klasik laboratuvar raporlarıylakarsılaştırıldığında diyagramınıngerçek bir öğrenme ortamısağlayıp sağlayamadığıincelenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKimyaAnalitikFizikAtomik Ve Moleküler KimyaKimyaUygulamalıFizikokimyaImyasal Kinetik Deneylerinde V-diyagramı Kullanımının İncelenmesiArticle151N/AN/A444467