Sak, RamazanDuman, NeşeŞahin-sak, İkbal Tuba2025-05-102025-05-1020201305-202010.33711/yyuefd.800925https://doi.org/10.33711/yyuefd.800925https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/421592/ogretmenlerin-mesleki-tukenmislik-duzeyleri-ile-orgutsel-sinizm-tutumlarinin-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/18465Bu araştırmanın amacı, farklı branşlardan öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile örgütselsinizmtutumlarının incelenmesidir. Tarama modelindeki bu araştırmanın örneklemini seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen farklı branşlardan 313 öğretmen oluşturmuştur. Maslach Tükenmişlik Envanteri-Eğitimci Formu, Örgütsel Sinizm Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplanan verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t testi,TekFaktörlüANOVAvePearsonKorelasyonAnalizigibiparametriktestlerkullanılmıştır.Analizlersonucunda,öğretmenlerinmeslekitükenmişlikdüzeyleri cinsiyetlerine, yaşlarına, kıdemlerine, öğrenim düzeylerine, sınıf mevcuduna, son bir yılda meslekleriyle ilgili bir eğitime/etkinliğe katılma durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemiş; ancak, branşlarına, okuldaki çalışma durumlarına (kadrolu-ücretli), eğitim kademelerine ve çalıştıkları sektöre (özel-devlet) göre öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumları ise, öğrenim düzeylerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, branşlarına, cinsiyetlerine, yaşlarına, kıdemlerine, çalışma durumlarına (kadrolu-ücretli), çalıştıkları kademeye, sektöre (özel-devlet) ve bir eğitime/etkinliğe katılma durumlarına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin mesleki tükenmişlik alt boyutlarıile örgütsel sinizm tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÖğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri ile Örgütsel Sinizm Tutumlarının İncelenmesiArticle171N/AN/A10981127421592