Çıkar, İbrahimAslan, Mecit2025-05-102025-05-1020171307-6086https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/278790/4-sinif-matematik-ogretim-programinin-tylerin-hedefe-dayali-program-degerlendirme-modeline-gore-degerlendirilmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2812- Bu çalışmada İlkokul 4. Sınıf Matematik Öğretim Programının Tyler'ın Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma deseni olarak tek grup ön test-son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2016-2017 öğretim yılında Van ili merkez İpekyolu ilçesinde bulunan bir ilkokulun 4. sınıfında öğrenim gören 59 öğrenci ve 2 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi, gözlem formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımlı gruplar t-testi, Cohen's d testi; nitel verilerin analizi için ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin öntest ve son-test puanları arasında son-test puanları lehine anlamlı bir farkın oluştuğu; bununla birlikte, öğrencilerin çalışma kapsamındaki kazanımların hiçbirine ulaşamadığı sonucuna ulaşılmıştırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMatematik4. Sınıf Matematik Öğretim Programının Tyler’ın Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modeline Göre DeğerlendirilmesiArticle112N/AN/A172196278790