Topcu, Mustafa SamiCesur, Sevim2025-05-102025-05-1020101303-04852148-7561https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/105470/degerlerin-belirlenmesi-testinin-guvenirlik-ve-gecerlik-calismasi-ve-yas-egitim-cinsiyet-ve-ebeveyn-egitiminin-ahlaki-gelisim-ile-iliskisihttps://hdl.handle.net/20.500.14720/2217Bu çalışmanın temel amacı, ahlaki gelişim alanında çok önemli bir yere sahip olan Defining Issues Test (DIT) isimli ölçüm aracının geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucu, Türkiye’deki eğitim ve psikoloji alanındaki araştırma topluluğuna kazandırılmasıdır. İkinci amaç ise bazı değişkenlerle (yaş, cinsiyet, eğitim durumu vs.) ahlaki gelişimin ilişkisini incelemektir. Çalışma grubunu üç farklı üniversiteden, 584 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak DIT’in, Değerleri Belirleme Testi (DBT) olarak yapılan çevirisi kullanılmıştır. Ölçekten Kişisel Kazanç, Normların Korunması ve Uzlaşım Sonrası olmak üzere üç şema puanı elde edilebilmektedir. DBT’den elde edilen şemaların Cronbach alfa ve test-tekrar test katsayıları .53 ile .60 arasında değişmektedir. Geçerlik bakımından da ölçeğin yüz-görünüş ve içerik geçerliği sağlanmıştır. Ayrıca, ahlaki gelişimin belirlenen bazı değişkenlerle (yaş, eğitim, cinsiyet ve ebeveyn eğitimi) nasıl bir ilişki içinde olduğu da çalışmanın bulgular kısmında belirtilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEtikEğitimEğitim AraştırmalarıPsikolojiDavranış BilimleriDeğerlerin Belirlenmesi Testinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması ve Yaş, Eğitim, Cinsiyet ve Ebeveyn Eğitiminin Ahlaki Gelişim ile İlişkisiArticle103N/AN/A16571696105470