Çelik, Zübeyir2025-05-102025-05-1020221303-54952717-748310.46928/iticusbe.1050122https://doi.org/10.46928/iticusbe.1050122https://hdl.handle.net/20.500.14720/19193Amaç: Bu çalışma, marka imajı, marka farkındalığı, marka aşkı ve marka güveninin marka sadakati üzerindeki etkisinde influencer çekiciliğinin ılımlaştırıcı rolünü incelemektedir. Yöntem: Online bir anket aracılığıyla 318 kişiden veri toplanmıştır. Hipotezler, basit lineer regresyon ve process macro yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: İstatistiksel analiz sonuçlarına göre; marka aşkı, marka güveni, marka farkındalığı ve marka imajı, marka sadakati üzerinde doğrudan etkisi olan önemli öncüllerdir; marka aşkının önemli aracılık rolü sayesinde marka farkındalığı, marka imajı ve marka güveni marka sadakati üzerinde dolaylı bir etkiye sahiptir; marka farkındalığı, marka imajı ve marka güveni, marka aşkını doğrudan etkileyen önemli öncüllerdir; marka farkındalığı, marka güveni, marka aşkı ve marka imajının marka sadakati üzerindeki etkisinde influencer çekiciliği önemli bir ılımlaştırıcı role sahiptir; dahası, marka aşkı, marka farkındalığı, marka güveni ve marka imajı, influencer çekiciliğinin düşük, orta ve yüksek değerlerinde marka sadakati üzerinde önemli koşullu etkilere sahiptir. Özgünlük: Bu çalışma, influencer çekiciliği, marka aşkı, marka farkındalığı, marka imajı ve marka sadakati arasındaki bağlantıyı başarılı bir şekilde açıklamaktadır. Çalışmanın sonunda uygulamaya ve ileri araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeMarka Aşkı, Marka Güveni, Marka Farkındalığı ve Marka İmajının Marka Sadakatine Etkisinde Influencer Çekiciliğinin Ilımlaştırıcı RolüArticle2143N/AN/A148167