Browsing by Author "Çavdar, Ertuğrul"
Now showing 1 - 9 of 9
- Results Per Page
- Sort Options
Article Banka Performansı Üzerinde Yönetim Kurulu Büyüklüğünün Etkisi(2010) Taşdemir, Aslıhan; Aygün, Mehmet; Çavdar, ErtuğrulBu çalışmada banka performansı üzerinde yönetim kurulu büyüklüğünün etkisi incelenmiştir. 2006–2008 yıllarını kapsayan çalışmada İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem gören 12 özel ve kamu bankası verilerinden yararlanılmıştır. Ampirik analizlerde regresyon ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda banka karlılıkları ile yönetim kurulunun büyüklüğü arasında negatif ve istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Buna karşın piyasa temelli gösterge olarak kullanılan Tobin’s q ile yönetim kurulu büyüklüğü arasında pozitif ve anlamlı sonuçlar görülmektedir. Çalışmada elde edilen önemli bir bulgu da, bankaların halka açıklılık oranı ile karlılık arasında pozitif buna karşın banka risklilik göstergeleri ile performans arasında negatif bir ilişkinin olduğunu ortaya koymuştur.Master Thesis Efqm Excellence Model in Higher Education(2018) Alhadad, Abdulrezzaq; Çavdar, Ertuğrulİnsanların kendilerini ifade edebilme kabiliyetlerini arttıran ve çağdaş bir toplum düzeni sağlamada etkin bir rol üstlenen eğitim, geçmişten bugüne gerekli görülen her alanda uygulanan temel hizmet faaliyetleridir. Bu hizmet faaliyetleri kurumsal ve kurumsal olmayan yönetimlerin çabaları ve imkanları sayesinde insanlara sunulmaktadır. Sunulan bu eğitim faaliyetlerinin optimal fayda sağlayabilmesi için kaliteli bir eğitim hizmeti gerektirmektedir. Yapılan bu çalışma EFQM Mükemmellik Modeli uygulanarak Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nin sunduğu eğitim hizmetlerini değerlendirmek üzere gerçekleştirilmiştir. Çalışma 3 bölümden oluşturulmuştur. İlk bölümde kalite ve hizmet kalitesi alanında bilgiler sunulurken ikinci bölümde EFQM Mükemmellik Modeli hakkında genel geçer bilgiler sunulmuştur. Üçüncü bölümde ise üniversitenin eğitim hizmet kalitesini ölçmek üzere yapılan anket uygulamalarının analizleri yapılmış ve gerekli değerlendirmeler ve sonuçlar belirtilmiştir. Sunulan eğitim hizmetlerinin kalitesini ölçmek için modele ait dokuz kriter, eğitim hizmetlerinden faydalanan öğrencilerin ve eğitime katkı sunan fakülte yöneticilerinin değerlendirme yapabilecekleri şekilde bölümlere ayrılmıştır. Elde edilen anket verileri analiz edilerek uygun değerlendirmeler yapılmıştır.Master Thesis Farklı Mamul Grupları için Mamul Kalitesi Boyutları(2018) Alyörük, Nurdan Zerdali; Çavdar, Ertuğrulİşletmelerin çok fazla önem verdiği süreçlerden biri olan kalite insanların ihtiyaçlarına ve beklentilerine karşılık verecek şekilde sunulan ürünlerin ve hizmetlerin özelliklerinin toplamıdır. Canlıların ihtiyaçlarını gidermek için üretilen mamüllerin çok çeşitli olması hem kalite açısından hem de sınıflandırma açısından imkânsız gibi görünmektedir. Ürün kalitesine yönelik çalışmaların çoğu David A. Garvin'in belirlediği sekiz kalite boyutu üzerinden ele alınmaktadır. Bu sekiz ürün kalitesi boyutunun dışında bazı çalışmalarda kullanılmış olan çevrecilik ve fiyat boyutları da mevcuttur. Yapılan bu çalışma, belirlenen sekiz mamül grubuna ait yirmi dört farklı mamülün çevrecilik ve fiyat boyutları da dahil olmak üzere toplam on boyut üzerinden değerlendirilmesine yöneliktir. Çalışmada mamülleri kullanan 400 farklı bireyin hangi mamül grubunda hangi kalite boyutlarına önem verdiği ve çevrecilik ve fiyat boyutlarının ürün kalitesi boyutları içerisindeki önemini ortaya koymayı amaçlamıştır. Yapılan araştırma neticesinde, farklı mamül grupları için farklı kalite boyutları önem arz ederken çevrecilik ve fiyat boyutları da ürün kalitesi boyutları açısından önem teşkil etmişlerdir.Master Thesis Implementation of Multi-Criteria Decision Making Techniques at a Clothing Store Producing Individual Luxury(2014) Güneş, Pınar Elçiçek; Çavdar, ErtuğrulGerek ulusal gerek uluslararası rekabet ortamında faaliyet gösteren birçok işletme, rakipleri karşısında pozitif güce sahip olmak ister. Tedarik zinciri yönetimi içerisindeki bilgi akışının etkin kullanımı bu gücü arttırmaktadır. Değişen piyasa şartlarının ortaya çıkardığı bu yeni duruma göre tedarik zincirini en iyi kullanan işletmeler rekabet avantajı elde etmektedir. Söz konusu bu işletmeler, tedarikçileriyle kalıcı ilişki kurma arzusu taşıdıklarından yaptıkları tüm seçimler, uzun dönemli stratejik kararlar olarak belirlenmektedir. Son yıllarda ülke ekonomisindeki gelişmelerle birlikte insanların giyimlerinde modaya ve lükse verdikleri önem artış göstermektedir. Yeni ortaya çıkan sosyo-ekonomik sınıfların kendi kültür dünyalarına uygun olarak tüketici davranış kalıpları da oluşmaktadır. Muhafazakâr üst-orta sınıfların yükselmesi, alım güçlerinin artması ile beraber özellikle kadın giyiminde var olan eksiklik piyasada yeni bir talep durumu oluşturmuştur. Satın alma gücü yüksek olan tüketiciler, butik tarzı, özel, tek ve farklı ürünler sunan mağazalara yönelmişlerdir. Kişiye özel tasarlanmış, farklı ve özgün üretimler rağbet görmektedir. Neticede tüketicinin tercihi doğrultusunda üretim yapan bu butik mağazalar yoğun talep görmekte ve gün geçtikçe bir yenisi daha piyasadaki yerini almaktadır. Beklentisi yüksek bu müşteri kitlesini tatmin etmek için doğru tedarikçilerle çalışmak hayati bir konu haline gelmektedir. Bu çalışmada, Kişiye Özel Lüks Giysiler Üreten bir işletme için tedarikçi seçim kriterlerinin belirlenerek uygun tedarikçilerin seçilmesi amaçlanmaktadır. Tedarikçi seçimi problemlerinin çözümünde, Bulanık AHS ve TOPSIS çok kriterli karar verme tekniklerinden yararlanılmıştır. Tedarikçi seçim kriterlerinin önem derecelerinin belirlenmesinde AHS (Analitik Hiyerarşi Süreci) tekniği, önem dereceleri belirlenen işletmenin tedarikçi seçimi için de TOPSIS yöntemi kullanılmıştır. Son olarak bilimsel tekniklerle ortaya konulan sonuçlar işletmenin daha önce yaptığı tedarikçi seçimleriyle karşılaştırılmıştır. Anahtar Kelimeler: 1) Tedarik Zinciri Yönetimi, 2) Lojistik 3)Tekstil Sektöründe tedarik zinciriArticle Özel Güvenlik Hizmetlerinde Kalite: Van Yyu Uygulaması(2016) Çavdar, Ertuğrul; Gürbüzkol, RefikGüvenlik, insan yaşamının en temel ihtiyaçlarından biridir. Güvenlik ihtiyacı büyük ölçüde devlet tarafından karşılanmaktadır. Devlet bu yükümlülüğünü kolluk kuvvetleri aracılığıyla sağlar. Özel güvenlik hizmetleri, kolluk kuvvetlerine yardımcı olmak, onların iş yükünü hafifletmek ve kolluk kuvvetlerinin sayıca yetersiz kaldığı durumlarda bu ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla faaliyet göstermektedir. Özel güvenlik hizmeti veren firmalarının önemi ve sayısı arttıkça bu hizmetin kaliteside sorgulanmaya başlanmıştır. Literatürde özel güvenlik firmalarında kalite yönetimine ilişkin çalışmalar bulunmakla beraber verilen hizmetlerin kalitesini ölçmeye yönelik bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Hizmet kalitesini ölçmeye yönelik olarak en yaygın kullanılan yöntemlerden birisi ServPerf ölçeğidir. Beş hizmet kalitesi boyutunu ölçen bu yöntem konaklama, finans, eğitim ve daha bir çok hizmet sektöründe yaygın olarak kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı ServPerf yöntemi kullanılarak özel güvenlik hizmetlerinin kalitesinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla Yüzüncü Yıl Üniversitesinde faaliyet gösteren özel güvenlik hizmetlerine yönelik bir uygulama yapılmıştır. ServPerv ölçeğine uygun olarak 22 soru ve genel memnuniyet düzeyini ölçen 2 soruyu içeren 24 sorudan oluşan bir anket hazırlanmıştır. Anket Yüzüncü Yıl Üniversitesi Zeve Kampüsünde öğrenci, idari personel ve akademik personelden oluşan 470 kişilik bir grup üzerinde uygulanmıştır. Anket verileri üzerinde öncelikle faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre ServPerf ölçeğinin beş boyutundan yanıt verme ve güvence boyutları birleşmiş, incelenen sorular açısından özel güvenlik hizmetlerinin kalitesinde dört temel kalite boyutu belirlenmiştir. Bunlar sırasıyla somut unsurlar, güvenilirlik, yanıt verme ve empati olarak değerlendirilmiştir. Anket sonuçları incelendiğinde özel güvenlik hizmetlerinden genel memnuniyet düzeyinin düşük olduğu görülmektedir. Cinsiyet, yaş grupları, üniversiteye ulaşım ve üniversitedeki konum itibariyle yapılan incelemede grupların memnuniyet değerlendirmeleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Master Thesis Quality Dimensions in Private Security Services(2013) Gürbüzkol, Refik; Çavdar, ErtuğrulBatıda sanayileşme ile birlikte ortaya çıkmış bir kavram olan Özel Güvenlik olgusunun ülkemizdeki ilk temelleri 22.07.1981 yılında yürürlüğe giren 2495 sayılı Bazı Kurum ve Kuruluşların Korunması ve Güvenliklerinin Sağlanması Hakkında Kanun'la atılmıştır. 10.06.2004 tarihinde kabul edilen ve 26.06.2004 tarihinde yürürlüğe giren 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun'un 27. maddesi ile 2495 sayılı Bazı Kurum ve Kuruluşların Korunması ve Güvenliklerinin Sağlanması Hakkında Kanun yürürlükten kaldırılmıştır. 5188 sayılı kanunun amaç kısmında '…kamu güvenliğini tamamlayıcı mahiyetteki özel güvenlik hizmetlerinin yerine getirilmesine ilişkin esas ve usulleri belirlemektir' denilerek özel güvenliğin kamu güvenliğini tamamlayıcı mahiyetine dikkat çekilerek, şahıslara da özel güvenlik şirketi kurulması imkânı verilmiştir. Böylelikle kamu kurum ve kuruluşların yanı sıra özel ve tüzel kişi ve kuruluşlarda Özel Güvenlik hizmeti verme ve bu hizmetlerden faydalanma imkânına sahip olmuştur.Hazırlanan bu tez çalışmasında Özel Güvenlik hizmeti ve bu hizmetin kalitesine yönelik bir araştırma yapılmıştır. Bu kapsamda tezin ilk bölümünde kalite kavramı işlenerek kalitenin tanımı, kalite kavramı yaklaşımları üzerine yapılan çalışmalar ile ürün ve hizmet kalitesinin boyutları işlenmiştir. İkinci bölümde, Özel Güvenlik kavramının tanımı, Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi, 5188 Sayılı Kanun Çerçevesinde Özel Eğitim Kurumları, Özel Güvenliğin faaliyet alanları ve hizmetleri, Özel Güvenlik Görevlilerinin eğitimi ile görev yetkileri incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise Yüzüncü Yıl Üniversitesi Özel Güvenlik Hizmeti'nin değerlendirilmesi ve özel güvenlik hizmetinin kalite boyutlarını belirlemeye yönelik yapılmış uygulamaya yer verilmiştir. Çalışmada hizmet kalitesinin, somut unsurlar, güvenilirlik, yanıt verme, güvence ve empati olmak üzere beş temel unsurunu içeren SERVQUAL ölçeğine göre anket çalışması yapılmıştır. Yapılan değerlendirmede SERVQUAL ölçeğinin beş boyutundan yanıt verme ve güvence boyutları birleşmiş, incelenen sorular açısından özel güvenlik hizmetlerinin kalitesinde dört temel kalite boyutu belirlenmiştir. Bunlar sırasıyla somut unsurlar, güvenilirlik, yanıt verme ve empati olarak değerlendirilmiştir. Belirlenen kalite boyutları memnuniyet düzeyini %60 oranında açıklamaktadır. Özel güvenlik hizmeti kalitesini bu dört unsur dışında farklı unsurlardan da etkilenmektedir. Memnuniyet düzeyi sırasıyla en çok yanıt verme ve güvenirlilik boyutlarından etkilenmektedir. Bu alanlarda yapılacak iyileştirmeler memnuniyet düzeyini olumlu etkileyecektir.Article Sosyal Hizmetlerde Kalite: Van İli Uygulaması(2019) Önal, Erhan; Kıpçak, Emrullah; Çavdar, ErtuğrulSosyal ve kültürel değişimlerin yanı sıra günümüz ekonomik koşullarında rekabet ortamının giderek artmasıişletmelerin kaliteye verdikleri önem düzeyinin artmasına neden olmuştur. Kâr amacı güden işletmelerde kaliteen önemli rekabet aracı olarak görülürken kâr amacı gütmeyen işletmelerde kalite örgütün inisiyatifinekalmıştır. Van ili çevresinde gerçekleştirilen bu çalışmada kâr amacı gütmeyen bir anlayışla hizmet verensosyal yardım kurumlarının hizmet kaliteleri değerlendirilmiştir. Hizmet kalitesinin değerlendirilmesindeServqual ölçeğinin beş boyutunun yanı sıra bilgilendirme boyutu da dikkate alınmıştır. Yapılan analizlerdesosyal yardım hizmetlerine ilişkin kalite düzeyinin başta bilgilendirme olmak üzere tüm kalite boyutlarıaçısından yeterince iyi olmadığı görülmüştür. Değerlendirmeye göre en kaliteli sosyal yardım hizmeti sağlayankurumlar sırasıyla; vakıflar, dernekler, belediyeler, sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları ve diğeryardım kuruluşları olmuştur.Master Thesis The Effect of Additional Payment Based on Performance on Motivation in Health Enterprises: a Study in Batman Regional State Hospital(2013) Ekingen, Erhan; Çavdar, ErtuğrulMotivasyon, bireylerin ihtiyaçlarını karşılayarak, amaçlar doğrultusunda harekete geçmesi için etkilenmesi ve isteklendirilmesi sürecidir. Sağlık işletmeleri de, sağlık hizmetleri sunumu için gerekli alt yapının yanında, hizmeti üreten ve müşteri memnuniyetini doğrudan etkileyen insan kaynaklarını, etkin ve verimli kullanılmak için çalışanları motive edecek sistemler kullanırlar. Performansa dayalı ücretlendirme sistemi, çalışanları motive ederek, çalışanların örgütün amaçlarına uygun hareket etmelerini sağlayan ve verimliliği arttıran etkin motivasyon araçlarındandır. Sağlık işletmelerinde performansa dayalı ek ödeme sisteminin uygulanmasının temel amacı sunulan sağlık hizmetleri sonucu elde edilen gelirin belli bir miktarını personele sağladıkları katkı oranında aylık gelirlerine yansıtarak hem personelin teşviki, hem de hizmet sunumundaki kalite ve verimliliği arttırmaktır. Bu araştırma; Sağlık işletmelerinde performansa dayalı ek ödemenin çalışan motivasyonu üzerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada anket tekniği kullanılmış olup; anketler Batman Bölge Devlet Hastanesinde ek ödeme alan 392 sağlık çalışanına uygulanmıştır. Araştırmada yer alan teorik bilgiler ve anket sonuçları incelendiğinde; Sağlık işletmelerinde sunulan hizmetlerinin özellikleri (ertelenemez, ekip çalışması, vicdani ve toplumsal sorumluluk, yasal düzenlemeler v.b.) çalışanlarda performansa dayalı ek ödeme yapılmasının motivasyonu etkilemeyeceği algısını yaratmış olsa da; performansa dayalı ek ödemenin kaldırılmasının çalışan motivasyonu üzerinde olumsuz etki yaratacağı söylenebilir.Article Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefonlar İle İlgili Gereksinimlerinin Kano Modeli ile Analizi(2016) Demirbağ, Şeyma; Çavdar, ErtuğrulBu çalışmada, müşteri ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılmasını ve söz konusu ihtiyaçların memnuniyet üzerindeki etkisinin ölçülmesini sağlayan Kano modeli ile akıllı telefonlar üzerine bir uygulama yapılmıştır. Akıllı telefonlar ile ilgili müşteri gereksinimleri Kano modeline göre incelenmiş ve Ki-Kare analizi ile üniversite öğrencilerinin ihtiyaç değerlendirmesinin demografik faktörlere göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre belirlenen 15 gereksinimden 14'ü doğrusal kategoride 1 gereksinim ise heyecan verici kategoride değerlendirilmiştir. İşlemci kapasitesi, kamera özellikleri, ekran boyutu, RAM kapasitesi, internet bağlantı türü, 3G, bluetooth ve mp3 özellikleri açısından kadınlarla erkekler arasında farklılık olduğu, işletim sistemi, dâhili hafıza, dokunmatik ekran, görüntülü konuşma, radyo, GPS, klavye özellikleri açısından ise kadınlarla erkekler arasında bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Yaş faktörü açısından, sadece dokunmatik ekran ihtiyacının değerlendirilmesinin değerlendirilmesinde ise yaş grupları arasında farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır