Browsing by Author "Çelik, İbrahim"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Mystical Views of Tradition Ecole(2007) Çelik, İbrahim; Yüce, AbdulhakimGelenek, ilâhû bir kaynağa, kökü itibâriyle vahye dayalı, hakûkat veprensipler bütününün, bulunduğu topluma ve çağa göre yaşama tarzı, sanat,inançlar manzûmesi, hukuk ve bilginin yeni bir medeniyet olarak ortaya konuşşeklidir.Gelenekselci ekol, geleneği modernizme karşı bir dünyâ görüşüolarak savunan René Guénon , Frithjof Schuon, A. K. Coomaraswamy,Titus Burckhardt, Seyyid Hüseyin Nasr, Martin Lings gibi yazar vedüşünürler tarafından temsil edilen bir felsefedir.Batı dünyâsında yetişmiş olmalarına rağmen, araştırmacı fıtratasahip olan gelenekselci ekol temsilcileri, modernizmin dayattığı katımaddeciliğe karşı mânevûyâta ihtiyaçlarını giderebilmek için Hinduizm,Budizm, Taoizm gibi çeşitli mânevû akımları incelemiş, bu arada İslâmtasavvufuyla da tanışmış ve onun otaya koyduğu değerleri incelemiş vetasavvufun İslâm'ın bünyesinde neşet eden bir düşünce ve hayat sistemiolduğunu vurgulamışlardır.Tasavvuf, kaynağı itibâriyle Kur'ân ve sünnete dayanan, Lâ ilâheillallâh'ın bir insanın düşünce tarzından, felsefe ile uğraşmasından tutun dayürüyüşüne, hattâ kaşığı tutuşuna kadar hayâtının ve varlığının her ânınauygulanmasıdır. Bunun yanı sıra mânevû hayâtı her şeyi saran bir bütün hâlinegetirmeyi ve zâhirû formlardan bâtınû mânâya geçişi mümkün kılan İslâm'ınmistik boyutu ve en evrensel sûretidir.Gelenekselci ekol temsilcileri tasavvufun, ihsan, tefekkür, zühd, zikirgibi konularını incelemiş, klasik eserlerin yaklaşımında çok da farklıolmamakla beraber bu konular hakkındaki görüşlerini dile getirmişlerdir.Gelenekselci ekol temsilcileri, klasik tasavvufû konular hakkındagörüşlerini dile getirirken, yaşadıkları zaman dilimi içerisinde insanlığınyaşamakta olduğu önemli problemlere de tasavvufû bakış açısıyla çözümönerilerini sunmayı ihmal etmemişlerdir. Gittikçe kirlenen dünyânın çevreproblemlerine karşı çözüm önerisi olarak, insanın, deruni esasa yönelmesininefsinin nihâû hedefe yücelmesini ve ruhla bağ kurması gereğinivurgulamışlardır.Gelenekselci ekol, sanat ve tasavvuf ilişkisi üzerinde durmuş vemânevûyâttan yoksun bir sanatın gerçek işlevini yerine getiremeyeceğinibelirtmiştir.