1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Çelik, H.eray"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Women's Attitudes and Behaviors: E-Trade
    (2014) Arslan, Zeynep; Çelik, H.eray
    Bilgisayar ve internet kullanımının artmasıyla birlikte tüketiciler, günlük hayatta yapmış oldukları tüm faaliyetleri internet ortamına taşımışlardır. İnternetteki artış küreselleşmeyi doğurmuş ve tüm sınırları ortadan kaldıran bir pazar oluşturmuştur. Böylelikle tüketiciler, işletmeler ve devlet arasında bilgisayar ağları aracılığıyla her türlü işlemin gerçekleştiği zaman ve yer tasarrufu sağlayan bir elektronik ortam oluşmuştur. İnternet sayesinde tüketiciler e-ticarete daha çok ilgi duymuş, istedikleri tüm mal ve hizmete çok kısa sürede, çok daha avantajlı fiyatlarla ulaşabilme imkânı, tüketicilerin e-ticarete olan ilgisini arttırmıştır. Bu çalışmanın amacı, kadınların e-ticaret ile ilgili tutum ve davranışlarının araştırılıp incelenmesidir. Çalışmada Türkiye İstatistik Kurumu Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Raporu verilerinden ve Bankalararası Kart Merkezi e-ticaret verilerinden yararlanılmıştır. Yapılan çalışmada, anket tekniği kullanılarak, en az bir kez online alışveriş yapmış 136 bayan tüketiciye ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan kadın tüketicilerin tercihleri, ne sıklıkta e-ticareti kullandıkları, e-ticareti tercih etme sebepleri incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan kullanışlılık arasındaki ilişki incelenmiş ve bu faktörler arasında pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan kadın tüketiciler, e-ticareti kolay ve kullanışlı buldukları için internetten alışverişe pozitif bakmaktadırlar.