Browsing by Author "Çelik, Rumeysa Nur"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effect of the Web Assisted Accurate and Speed Reading Program on the Reading Skills of Primary School Students(2022) Çelik, Rumeysa Nur; Özok, Halil İbrahimBu araştırmanın temel amacı, Web Destekli Doğru ve Hızlı Okumayı Geliştirme Programı'nın (DHOGP) ilkokul öğrencilerinin okuma becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada 'Öntest – Sontest Kontrol Gruplu Deneysel Model' kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021 – 2022 eğitim öğretim yılının ilk yarıyılında Van ili Çaldıran ilçesindeki Atatürk İlkokulu'nda öğrenim gören 2. sınıf öğrencileri (n=40) oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında oluşturulan deney (n=20) ve kontrol (n=20) grupları yansız atama ile seçilmiştir. Bir deney ve bir kontrol grubunun yer aldığı çalışmada deney grubuna Türkçe ders programında yer alan etkinliklerin yanında Web destekli içeriklerle oluşturulmuş DHOGP uygulanırken, kontrol grubuna sadece Türkçe ders programında yer alan etkinlikler uygulanmıştır. Hazırlanan program haftada 5 ders saati olmak üzere 6 hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırma kapsamında hazırlanan program bir web sitesi ile desteklenmiştir. Araştırmanın verileri okuma hızı ölçümleri, doğru okuma düzeyi ölçümleri ve 'Okuma Becerisi Ölçeği' aracılığıyla toplanmıştır. Veriler iki farklı metin türü üzerinden toplanmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlemler öncesi öntest olarak, deneysel işlemler sonrası sontest olarak uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin çözümlemeleri SPSS paket programlarından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Grupların okuma hızı, doğru okuma düzeyi ve 'Okuma Becerisi Ölçeği'nden aldıkları puanlar arasında farklılaşma olup olmadığını belirlemek amacıyla t-testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol grubu arasında okuma hızı, doğru okuma düzeyi ve Okuma Becerisi Ölçeği' den elde edilen puanlarda deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu doğrultuda Web Destekli Doğru ve Hızlı Okumayı Geliştirme Programı'nın okuma becerisi üzerinde olumlu etkisinin olduğu görülmektedir. Yapılacak bir araştırmada programın okuma becerisi üzerindeki etkisi farklı sınıf düzeylerinde sınanabilir.