Browsing by Author "Şenyiğit, Çiğdem"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article The Effect of Problem-Based Learning on Pre-Service Primary School Teachers' Conceptual Understanding and Misconceptions(2021) Şenyiğit, ÇiğdemThe aim of this research is to investigate the effect of problem-based learning on misconceptions and conceptual understanding regarding simple electric circuits. Participants are 54 pre-service primary school teachers enrolled on the Basic Science in Elementary School course at a state university. The research employs a nonequivalent control group model. The activity sheets containing problem-based scenarios prepared by the researcher were used in the experimental group. In the control group, the lecture-based learning supported by problem solving, question-answer, discussion activities and demonstration experiments was used. Data were gathered by three-tier Simple Electric Circuit Diagnostic Test consisting of 12 questions developed by Peşman (2005). The research revealed that problem-based learning is more effective in improving conceptual understanding and overcoming misconceptions than lecture-based learning.Article Fen Bilgisi Eğitiminde Sorgulamaya Dayalı Öğrenmeye İlişkin Eğilimler (2004-2020): Lisansüstü Çalışmaların Sistematik Bir Derlemesi(2021) Şenyiğit, ÇiğdemBu araştırmanın amacı fen bilgisi eğitiminde sorgulamaya dayalı öğrenmeye ilişkin lisansüstü çalışmalardaki eğilimlerin belirlenmesidir. Araştırmada sistematik derleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan doküman analizi kullanılarak elde edilen veriler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. İçerik analizinde kodlama güvenirliği için kodlayıcılar arası uyum yüzdesi %94 olarak bulunmuştur. Araştırma amacı kapsamında ulaşılan 126 çalışmanın 2004-2020 yılları arasında yayımlandığı belirlenmiştir. Bu çalışmaların %61,9'unun yüksek lisans, %38,1'inin ise doktora çalışmasından oluştuğu tespit edilmiştir. İncelenen çalışmalarda en çok tercih edilen araştırma yönteminin nicel araştırma (%65,1) ve en çok tercih edilen veri toplama aracının ise başarı testleri, kavram testleri, bilimsel süreç becerileri testleri ve diğer testlerden oluşan testler (%32) olduğu belirlenmiştir. En çok çalışılan örneklem türünün ortaokul öğrencilerinden (%46,6) oluştuğu, en çok çalışılan konu alanının ise öğrenme ortamlarında çeşitli müdahale yöntemleri ile sorgulamaya dayalı öğrenmenin etkililiğini belirleyen çalışmaları ifade eden öğretim (%85,7) konu alanı olduğu, araştırmadan elde edilen diğer sonuçlar arasındadır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçların, fen bilgisi eğitiminde sorgulamaya dayalı öğrenmeye yönelik lisansüstü çalışmaların eğilimine dair araştırmacılara kapsamlı bir bakış açısı sağlayabileceği düşünülmektedir.