Browsing by Author "Abdullah, Azad Hamad"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Erbil'deki Lise Öğrencileri Arasında Arapça Yazılı Anlatım Becerisini Öğrenmede Beyin Fırtınasının Kullanılmasının Etkisi - The Effect Of Using Brainstorming İn Learning The Skill Of Written Expression İn Arabic Among High School Students İn Erbil As A Model(2020) Abdullah, Azad Hamad; Timurtaş, AbdulhadiAraştırmanın önemi, yazılı deney becerisini, yeni öğretim yöntemi ile gelişmekte yansımaktadır. Bu da, geleneksel yöntem değil beyin fırtınası yöntemidir ki öğrencilerin yazılı deneyini öğrenmelerinde karşı karşıya kaldıkları zorlukları yenmekte yardımcı olacak. Ayrıca, öğrencilere olumlu katılım fırsatını sağlar, sorumluluklarını hissetmeyi öğretir. Çalışma, lise öğrencileri arasında beyin fırtınası kullanmanın Arapça yazılı anlatım becerisini öğrenme üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amacı yerine getirmek için, çalışmadaki sorunlar aşağıdaki ana sorularda tanımlanmıştır: 1- Beyin fırtınası yönteminde, Arapça yazılı anlatım becerisini öğrenmekte baş vurulan metodun geçerliliğinin etkisi nedir? 2- Erbil şehrinde bulunan lise öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin boyutları? Erbil Şehrindeki Eğitim Bakanlığı'na bağlı Özel Zhyar Lisesi'nde okuyan On Birinci sınıfta (40) öğenci, 2019-2020 akademik öğretim yılı araştrıma örneği olarak seçilmiştir. İnceleme iki gurup üzerinde gerçekleşmiştir: Birinci gurup, Arap Dili yazılı anlatımına dair deneysel grubu, ikinci grup ise kontrol grubu temsil etmektedir, bunun gayesi, özel sayım işlemlerine yardımcı olan üstün bilgileri elde etmektir. Sonuçlara, deneysel ve kontrol grubuna ait öğrenciler üzerinde uygulanan testler öncesi ve sonrası esas alınarak varılmıştır. Bu da, Arap Dili ders kitabında birinci ve ikinci bölümleri okuyan deneysel grubunun, beyin fırtınası yöntemini kulladığından dolayı, geleneksel yöntemleri ile iki bölümleri okuyan kontrol grubunu yenmiştir. Beyin fırtınasının yönteminin kullanışı, öğrencilerin yazılı becerisini öğretmesinde büyük katkı sağlamıştır. Çalışma ışığında, Arap dilinde yazılı anlatım becerisini öğrenmek için beyin fırtınası yönteminin ve modern öğretim yöntemlerinin kullanılması gerektiği önerildi, Zira öğrenci düşüncelerini aktif bir şekilde yazılı olarak anlatarak etkinliğe katılır. Çalışma, özellikle lise sınıflarındaki öğrenciler için tamamlayıcı modern öğretim yöntemlerini kullanarak yazılı anlatım becerisini öğrenmek ve Arapça ders kitaplarında yazılı anlatım becerisini öğrenmek için daha fazla alan ayırmak için programlar hazırlamanın gerekliliğini ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler:Beyin fırtınası kullanımı, yazılı anlatım becerisini öğrenme, Arapça, lise öğrencileri.