Browsing by Author "Acar, Cengiz"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Effects of Active Learning on Success in Mathematics(2005) Acar, Cengiz; Bilgin, TunayYanlış ya da yetersiz olan yöntemlerle matematiğin öğrencilerlebuluşturulması, onu öğrenilmesi güç, korkunç ve karnelerin kırık notlu dersi halinegetirmiştir.Bu çalışma ile matematiğin olumsuz görüntüsünün ve derstekibaşarısızlıkların ortadan kaldırılmasında aktif öğrenme yöntemlerinin etkisi üzerindedurulmuş ve aktif öğrenme etkinlikleri kullanılarak verilebilecek örnek bir konuseçilip (açı ve üçgen çeşitleri), bu konu aktif öğrenme ve geleneksel yöntemlerle2004-2005 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Van Merkez Rekabet lköğretimOkulu 6C ve 6D sınıflarında toplam 48 öğrenciye uygulanarak karşılaştırmayapılmıştır. Sonuçta seçilen konunun aktif öğrenme yöntemiyle verilebileceğininbaşarıyı arttıracağı kanısına varılmıştır. Ayrıca bu çalışma ile kendini ifade etmedegüçlük çeken ve bundan dolayı geleneksel yöntemde başarısız olarak tabir edilenöğrencilerin, fırsat verilirse ne çok şeyler başarabileceği ve sosyal yönde de aktifhale gelebileceği görülmüştür.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde konu ile ilgili genel bilgiler verildi. kinci bölümde kaynakbildirişleri verildi. Üçüncü bölümde materyal ve metot verildi. Dördüncü bölümdebulgularda elde edilen veriler SPSS (Demo sürümü) 10.0 Paket programıylakarşılaştırıldı. Beşinci bölümde ise sonuç ve önerilere yer verildi.Anahtar kelimeler: Matematik, Matematik öğretimi, Aktif öğrenme.