Browsing by Author "Acar, Esra Sağlam"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Investigation on the Attention and Confidence Levels of Social Skills of Secondary Students With and Without Sports (van Province Example)(2022) Acar, Esra Sağlam; Özkan, ZekiyeBu çalışmada spor yapan ve yapmayan ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri, dikkat ve özgüven düzeylerine olan etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. Tarama modeli ile yapılan araştırma 2020-2021 eğitim öğretim döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 200 spor yapan ve 200 spor yapmayan olmak üzere toplam 400 birey katılmıştır. Sosyal beceri ölçeği (SBÖ), Bourdon dikkat testi, Piers Harris öz-kavram Ölçeği ve Kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS istatistiksel paket programı kullanılarak yapılmıştır. İstatistiksel analizde ölçümler, hem Kolmogorov-Simirnov testi hem de Shapiro Wilk testleriyle değerlendirilmiş, değişkenlerin dağılımında normal ve normal olmayan dağılımlar görülmüştür. İki düzeyli değişken karşılaştırılmasında normal dağılım göstermeyenler için Mann Whitney U testi ve Kruskall-Wallis, normal dağılım gösterenler için T-Testi ve Anova testi kullanılmıştır. Bu çalışmada anlamlılık düzeyi p˂0,05 olarak alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, bireyler spor yapıp yapmama değişkenine göre karşılaştırıldığında sosyal beceri, özgüven ve dikkat puanlarında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p<0,05). Fark spor yapan ortaokul öğrencilerinin lehinedir. Ortaokul öğrencilerinin cinsiyet değişkeni incelendiğinde sosyal beceri ve dikkat puanlarında anlamlı bir ilişki bulunmazken (p>0,05) ,özgüven puanları anlamlı olarak bulunmuştur (p<0,05). Fark erkek öğrencilerin lehinedir. Düzenli kitap okuyanların sosyal becerileri özgüvenleri ve dikkat düzeyleri düzenli kitap okumayanlara göre daha yüksektir (p<0,05). Bireylerin anne ve baba eğitim durumu incelendiğinde bireylerde sosyal beceri, özgüven ve dikkat düzeyleri puanlarında baba eğitiminde yüksektir (p<0,05). Babası lise mezunu olan lehinedir. Anne eğitim durumu incelendiğinde dikkat sosyal beceri ve özgüvende etkilemediği görülmüştür (p>0,05). Bki değişkeninde dikkat sosyal beceri ve özgüven düzeylerinde anlamlı bir farklılık görünmemiştir (p>0,05). Sonuç olarak spor, ortaokul öğrencilerinin özgüven, dikkat ve sosyal becerilerini genel olarak olumlu yönde etkilemiştir.