Browsing by Author "Akbaba, Ahmet İlker"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Ana Sınıfı Öğretmenlerinin Aile ile İletişiminin Değerlendirilmesi(2020) Akbaba, Ahmet İlkerBu çalışmanın amacı, ana sınıfı öğretmenlerinin aile ile iletişiminin ne düzeyde olduğu ve bunun çeşitli değişkenlerleilişkisini incelenmesidir. Araştırmada, nitel veri toplama araçlarından görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Van iline bağlı Özalp ilçemerkezinde bulunan Özalp Merkez Anaokulu oluşturmaktadır.Araştırmada, 14 öğrenci velisi ile yapılan görüşmeler sonucuelde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; aynı öğretmen ile çocuklarınıneğitim-öğretimine ile devam etmesini istedikleri, okula çocuklarını erken saatlerde göndermek istemedikleri, Okul yönetimi ileiletişim kurarken kendilerini ruhsal olarak rahat hissettikleri,çocuğun öğretmeniyle lüzumlu olduğu zaman görüştüğü sonuçlarına ulaşılmıştır.Article İlk ve Ortaokul Yöneticilerinin Çatışma Yönetimi Stilleri İle Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2020) Güneş, Ezgi Nurbahar Şanlı; Akbaba, Ahmet İlkerÇalışma, ilk ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin çatışma yönetimi stilleri ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini; Antalya ilindeki ilk ve ortaokul yöneticileri, çalışma örneklemini ise Serik ve Manavgat ilçeleri ilk ve ortaokul yöneticileri oluşturmaktadır. Serik ve Manavgat ilçelerinde 179 resmi ilk ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinden 241 kişinin katılımı ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Trakya Üniversitesi Benlik Saygısı Ölçeği (TÜBSÖ)” ve “Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma testi, t-testi, tek yönlü ANOVA testi, Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Okul yöneticilerin benlik saygısı ile kaçınma ve hükmetme stillerini kullanmaları arasında da ilişki görülmüş, yüksek benlik saygısına sahip bireylerin özellikleri ile tümleştirme ve uzlaştırma stilleri arasında anlamlı bir kolerasyon bulunmamıştır. Katılımcıların en çok tercih ettikleri çatışma yönetim stili tümleştirme, uzlaşma ve ödün verme olurken en az kullandıkları stil hükmetme ve kaçınma olmuştur. Aynı zamanda yüksek benlik saygısına sahip bireylerin özelliklerine ters düşen özellikler taşıyan ödün verme, kaçma ve hükmetme arasında ilişki bulunduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır.