Browsing by Author "Akman, Berrin"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article The Examination of Preschool Administrators' and Preschool Teachers' Perceptions About Counselors' Roles(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2016) Kardes, Servet; Akman, BerrinGood quality guidance services that will be provided abused and neglected children, who come from poor socio-economic status in their early childhood years, will increase both the children's and their families' life quality and indirectly contribute to social structure. Without investigating the contributions of counseling services to the education and development of children in preschool education, the abolishment of counseling services in preschool constitutions has been on the agenda. Thus, in this research preschool institutions' administrators and teachers' perceptions of preschool counselors have been examined. The survey model has been used for the research. The research sample consists of 43 preschool institutions managers and 211 preschool education teachers. To reveal preschool administrators' and teachers' perceptions about school counselors, "School Counselor Perception Scale" has been used, which was developed by Mamett (2008). The results of the study have revealed that preschool teachers and administrators, who meet with school counselors more frequently, have a better perception about school counselors. Preschool teachers and administrators think that the most important tasks of school counselors are individual guidance, group guidance, orientation programs and participating in classroom activities. Administrators and teachers have low expectations regarding administrative duties, discipline and keeping student records from school counselors.Article Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin ve Kurum Yöneticilerinin Erken Müdahale Programlarına İlişkin Algılarının İncelenmesi(2020) Kardeş, Servet; Akman, BerrinOkul öncesi öğretmenleri ve kurum yöneticilerinin erken müdahale programlarına ilişkin algılarını ortaya koymak için yapılan bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilimçalışması olarak desenlenmiştir. Çalışma grubu olarak ulaşılabilir örneklem yoluyla 3 bağımsız anaokulundan 20öğretmen ve 5 kurum yöneticisi ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir.Araştırmanın güvenilirliği için uzman görüşlerine başvurulmuş ve elde edilen veriler kodlayıcı güvenilirliğini sağlamak için 2 araştırmacı tarafından ayrı ayrı analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmen ve kurum yöneticilerinin erken müdahale programları hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları ya da yanlış bilgi sahibi oldukları, öğretmenlerin bir kısmının öğretimsel uyarlamalarla ilgili herhangi bir bilgilerinin olmadığıgörülmüştür.Ayrıca öğretmenler MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’nda erken müdahaleye yönelik uygulamaların yeterli olmadığını ifade etmişlerdir. Yönetici ve öğretmenler erken müdahale programlarının etkili olabilmesi için paydaşlar arasında güçlü bir işbirliği olması ve programın takibinin yapılması gerektiğini belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretmenlerin erken müdahale programları konusunda bilgilendirilmeleri ve bu programların okullarda yaygın bir şekilde kullanılması önerilebilir. Son olarak erken müdahale programlarıyla ilgili hizmetiçi eğitim, seminerlerve destek programlar düzenlenebilir.Article Okul Öncesi Öğretmenlerinde Tükenmişlik Üzerine Bir Çalışma(2010) Özden, Zeynep; Çörtü, Figen; Akman, Berrin; Taskın, NecdetOkul öncesi eğitim kurumlarında çalısan öğretmenlerin tükenmislik düzeylerinin incelendiği bu arastırmada; öğretmenlerin tükenmislik düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, öğretmenliği kendileri için uygun bir is olarak görüp görmeme, simdiye kadar görev yapılan okul sayısı, çalısma saatleri, görev yapılan bölge değiskenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıstır. Arastırmanın çalısma grubunu Türkiye’nin değisik illerinde görev yapan 395 okul öncesi öğretmeni olusturmustur. Arastırmada veri toplama aracı olarak “Kisisel Bilgi Formu” ve “Maslach Tükenmislik Ölçeği” kullanılmıstır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, t-testi, ki-kare ve Pearson Korelasyon testi kullanılmıstır. Arastırma sonucunda bazı değiskenlere bağlı olarak, öğretmenlerin duygusal tükenme, duyarsızlasma ve kisisel basarı boyutlarında değisen ağırlıklarla tükenmislik yasadıkları bulunmustur.