Browsing by Author "Arslan, Ersin"
Now showing 1 - 18 of 18
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Comparison of Academic Motivation Levels of Hearing Impaired Students and Healthy Students in Terms of Doing Sports and Not: (van Province Case)(2020) Danışlı, Mehmet; Arslan, ErsinEngelli kavramı; fiziksel, zihinsel, ruhsal ve duyusal yetilerinde çeşitli düzeyde kayıplarından dolayı, diğer bireyler ile birlikte eşit koşullarda, tam ve etkin bir şekilde topluma katılımı kısıtlanan, tutum ve çevre koşullarından etkilenen bireyleri ifade eder. Sayısız faydaları bünyesinde barındıran ve hem fiziksel hem zihinsel bakımdan bireylerin olgunlaşmasına katkı sağlayan sportif faaliyetlerin, engelli bireyler açısından ise özel bir anlamı bulunur. Bu çalışma, temel olarak; sportif faaliyetlerde bulunan ve bulunmayan işitme engelli olan ile işitme engelli olmayan öğrencilerin kaygı ve çekingenlik noktasındaki duygusal ihtiyaçlarının giderilmesinde sporun etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Van İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki okularda, spor yapan ve yapmayan işitme engelliler ile normal gelişim gösteren öğrencilerin akademik motivasyon düzeylerini karşılaştırmak amacıyla farklı okullarda okuyan öğrencilere anket formu uygulanmıştır. Çalışmada, Vallerand ve arkadaşları tarafından 1992 yılında Kanada'da geliştirilmiş, Türkçe uyarlanması Karagüven (2012) tarafından yapılmış Akademik Motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre: Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin içsel motivasyon-başarı ve hareket alt boyut düzeyleri ile dışsal motivasyon, kendini ispat ve düzenleme düzeylerinde ise gelir durumlarına, boy dağılımlarına, kilo durumlarına göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Çalışma sonucunda sporun öğrenciler üzerinde büyük bir etkisi olduğu, sporun işitme engellilerin akademik motivasyonlarına olumlu katkılar sağladığı görülmüştür. İşitme engelli sporcuların spora katılım motivasyonlarının spor yapmayanlara göre yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Bu çalışmanın ardından farklı yaş ve engel türlerinde de yapılacak yeni çalışmaların, spora katılım ve kişileri bu yönde teşvik edecek aktivitelerin uygulanması bakımından değerli etkiler sağlayabileceği düşünülmektedir.Master Thesis Comparison of Rough Motor Levels of Individuals in Different Disability Groups(2021) Arslan, Tülay; Arslan, ErsinAraştırmamızın amacı farklı engel gruplarında bulunan otizm spektrum bozukluğu (OSB), zihinsel engelli (ZE) ve öğrenme güçlüğü (ÖG) bireylerin kaba motor beceri düzeylerini karşılaştırmaktır. Bu araştırmaya 12-17 yaş grubunda 32 OSB (12 kadın, 10 erkek), 32 Zihinsel engelli (9 kadın, 23 erkek), 32 öğrenme güçlüğü (14 kadın, 18 erkek) toplamda 96 kişi katıldı. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 Van İli Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde bulun Ortaokul ve lise kademesinde özel eğitim sınıflarında eğitim gören ve özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde eğitimlerini sürdüren 12-17 yaş arası farklı engel grubunda bulunan toplamda 96 kişi katılmıştır. Katılımda gönüllülük esas alınmıştır. Çalışmaya başlamadan önce Van Milli Eğitim Müdürlüğünden gerekli izinler ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimleri Yayın Etik Kurulu'nun 27/03/2020 tarih ve 2020/02-02 sayılı etik onayı alınmış ve ayrıca çalışmaya katılan çocukların ailelerinde izin kabul formunu imzalamaları istenmiştir. Katılımcıların cinsiyet değişkenine göre 61'inin (%63,05) erkek, 35'inin (%36,05) kadınlardan oluştuğu görüldü Yaş ortalamaları erkeklerde 14±0,46, kadınlarda, 14±0,39; Kilo ortalamaları; erkekler 50±0,37 kg, kadınlar 48±0,18 kg ve boy ortalamalarının ise erkeklerde 150±0,32, kadınlarda 148±0,15 olduğu görülmüştür. Kadın ve erkek arasında yaş, kilo ve boy değişkenlerinde ortalama değerlerin birbirine yakın olduğu görülmüştür. Katılımcıların motor beceri düzeylerinin ölçümü için Bruininks-Oseretsky Yeterlilik Testi (BOT-2) denge (9 alt madde) ve kuvvet (5 alt madde) alt testleri uygulanarak motor beceri düzeyleri karşılaştırılmıştır. Çalışmamızın ölçüm değerlerine ilişkin karşılaştırmalar istatiksel paket programı (SPSS) ile analiz edildi ve yorumlandı. İki farklı grubun karşılaştırılmasını yapmak için Mann-Whitney U Testi ve Kruskall Wallis Testi kullanılmıştır. Karşılaştırmalar için anlamlılık düzeyi olarak p<0.05 değeri seçildi. Çalışmamızda cinsiyet değişkenine göre denge alt testinin madde analizleri sonucunda; dm3, dm5, dm6, dm7, dm8' de kadınların ortalamasının erkeklerden yüksek olduğu; dm1, dm2, dm4, dm9'da da erkeklerin ortalamasının kadınların ortalamasından yüksek olduğu görülmüştür. Kuvvet alt testi maddelerinde, km1, km2, km3, km4, km5 ise erkeklerin kadınlardan daha yüksek ortalamaya sahip olduğu görülmüştür. Denge ve kuvvet alt testlerinde engel gruplarının kaba motor beceri düzeylerinin ortalama değerleri incelendiğinde, en yüksek ortalamaya sahip grubun öğrenme güçlüğü olduğu, en düşük ortalamaya sahip grubunda otizm olduğu görülmüştür. Kruskall Wallis Test sonucunda kadın ve erkek arasında denge alt testinde dm6 ve dm7' de kadınlar lehine anlamlı farklılık görülmüştür (p<0.05). Kuvvet alt testinin km1, km2, km3 ve km4' te anlamlı fark görülmezken, km5' te erkekler lehine anlamlı farklılık görülmüştür (p<0.05). Çalışmamızda engel grupları arasında denge alt testinin dm1, dm2 dışında ki tüm alt maddelerde motor beceri düzeylerinde engel grupları arasında anlamlı fark görülmüştür (p<0.05). Denge becerisinde dm3, dm5, dm6 ve dm9' da OSB' ye göre ZE' nin lehine, OSB ile ÖG arasında, ÖG lehine anlamlı farklılık görülmüştür (p<0.05). Denge alt testinin dm7 ve dm8' de ise OSB ile ZE gruplarına göre ÖG grubu lehine anlamlı farklılık görülmüştür (p<0.05). Denge ve kuvvet alt testinin tüm maddelerinde, ÖG grubunun ortalama değerlerinin OSB ve ZE gruplarına göre daha iyi olduğu görülmüştür. Bu sonuç doğrultusunda çalışmamıza katılan bireylerin kaba motor beceri düzeylerinin, engel derecesi, yaş, kilo, boy, deneyim eksikliği gibi sebeplerden etkilenebileceği düşünülebilir. Toplumda dezavantajlı grubu oluşturan özel gereksinimli bireylerin eğitimlerine planlı beden eğitimi ve spor aktivitelerinin dâhil edilmesinin onların fiziksel, sosyal, bilişsel ve duyusal anlamda tam bir iyilik halinde olmalarına katkı sağlayabileceğini, engel grupları arasındaki farkı azaltabileceğini vurgulayabiliriz.Master Thesis The Disabled Students With and Without the Comparison of Physical Activity Levels (muş Province Case)(2019) Koç, Serdar; Arslan, ErsinEngellilik kavramı, engellilik kapsamıyla ilgili kavramların irdelenmesi, belli bir süre içinde oluşan yaklaşımlar açısından oldukça önemlidir. Engelli bireyler hakkında (Engel çeşitleri, günlük yaşam koşulları, engellilerin sosyal aktiviteleri, eğitim durumları vb.) bilgi edinmek amacıyla yapılacak istatistiksel araştırmalarda kullanılacak amaca uygun soru ve yöntemi belirlemek için de ilgili kavramların tanımlanması gerekmektedir. Dünya genelinde en fazla görülen engel türleri, Ortopedik Engelliler, Görme Engelliler, İşitme Engelliler, Dil ve konuşma Engelliler, Süreğen hastalıklar, Zihinsel Engelliler'dir. Down sendromu; insanlarda en fazla gözüken kromozom anomalisi çeşididir. Normal bir insanda bulunan 46 kromozomun 23 tanesi bireyin annesinden diğer 23 tanesi ise babasından gelmektedir. Hücre bölünmesiyle beraber bu çiftler simetrik olarak ikiye ayrılır ve yeni meydana gelen kromozomlarda aynı özelliğe ve sayıya sahip olurlar. Ancak Downsendromlu bireylerde 47 kromozom vardır yani down sendromlu bireylerde 21. kromozomdan iki tane vardır ve fazladan bir protein sentezine sebep olarak bebeğin normal gelişme sürecini etkilemektedir. Down sendromu konusunda kesin olan şey; Down sendromunun kaynağının anne baba olmamasıdır, hamilelik öncesinde veya sırasında olan hiç bir şey çocuğun Down sendromlu doğmasına neden olmaz. OSB çocukluk çağı nörogelişimsel bozuklukları arasında bulunan klinik bir tanı grubudur. Belirtileri erken çocukluk dönemlerinde başlayıp, sosyal-iletişimsel alanda yetersizlikler ve sınırlayıcı, tekrarlayıcı davranışlar ve ilgi alanları ile süregelen bir bozukluktur. DSM-IV TR'da YGB kavramı içerisinde toplanan Otistik Bozukluk (OB), Asperger Sendromu (AS) ve Çocukluğun Dezintegratif Bozukluğu (ÇDB) tanı kategorileri Yaygın Gelişimsel Bozukluk-Başka Türlü Adlandırılamayan (YGB-BTA) tanı kategorisi ile birleştirilerek DSM-5'te 'Otizm Spektrum Bozuklukları (OSB)' kavramı içerisinde yer almıştır. DSM-IV TR'da YGB kavramı içerisinde bulunan Rett Sendromu, genetik altyapısından dolayı OSB tanısı içerisinde yer almamıştır. Anahtar kelimeler: Engelli, Down Sendromu, OSBArticle Effects of a 12-Week Structured Circuit Exercise Program on Physical Fitness Levels of Children With Autism Spectrum Condition and Typically Developing Children(Taylor & Francis Ltd, 2022) Arslan, Ersin; Ince, Gonca; Akyuz, MuratPurpose This study aimed to determine the effects of a circuit exercise program on the physical fitness parameters of children with atypical autism spectrum condition (ASC) and typically developing (TD) children. Method Fourteen (14) boys with atypical autism (mean age: 10.07 +/- 0.25 years; weight: 24.97 +/- 0.64 kg; height: 126.79 +/- 1.33 cm) and 14 typically developing boys (mean age: 10.07 +/- 0.30 years; weight: 26.97 +/- 0.55 kg; height: 126.50 +/- 0.62 cm) participated in the study. The children were divided into four groups using a random coin toss: Autism Exercise Group (AEG), Autism Control Group (ACG), Typically Developing Exercise Group (TDEG), and Typically Developing Control Group (TDCG). Testing parameters from the Bruininks-Oseretsky test of gross motor proficiency (BOT-2) included running speed and agility, balance, bilateral coordination, and the standing long jump. Handgrip strength (both sides), reaction times (visual and auditory), and flexibility tests were also performed. The exercise program consisted of three 60-minute sessions per week for 12 weeks, using the most-to-least prompting method. Findings Significant improvements were observed for AEG in running speed and agility, balance, standing long jump, reaction times, handgrip strength, and flexibility (p < 0.05). For TDEG, only the standing long jump scores failed to significantly improve (p< .05). Comparing AEG and TDEG pre- and post-test results, the former showed 30% greater development with respect to balance, standing long jump, auditory reaction time, and handgrip strength (p < 0.05). Conclusion Based on the significant improvements in physical fitness parameters of AEG, we recommend that children with ASC start sports training immediately when diagnosed with autism and participate in structured physical activities with their peers.Conference Object Evaluation of Attitudes of University Students for Handicapped Individuals(E D P Sciences, 2017) Ozkan, Zekiye; Atli, Mustafa; Arslan, ErsinEducation has an important role in humans' behaviours. Undergraduate education has headed among factors that influence maturation period before vocational lifes of individuals. The purpose of this study is to determine whether attitudes of university students for handicapped individuals differ according to some variables. This study which was carried out in screening model was done with 1167 people including 646 females 521 males who maintain their education at faculties taking initial teacher training in 2016 spring term at Yuzuncu Yil University. As data collection tool, Attitude Scale for Being Educated of Handicapped Individuals and Personal Information Form, which was developed by Kosterilioglu [12], was used. As statistical method, Duncan's multiple range test was used in determining different groups following one-wat analysis of variance. Among these variables, pearson coefficients of correlation were calculated separately in groups in determining relation. In determining relationship between groups and categorical variables, chi square test was used. In calculations, value of p was taken as 0,05 and SPSS statistic program was used for calculations. While point average of attitudes of male students, who maintain their educations at Yuzuncu Yil University, for handicapped people was ascertained as 54.27 +/- 23.54, point average of attitudes of female students was determined as 55.86 +/- 26.34. A significant difference between male and female students according to gender variable was not seen in attitudes for being educated of handicapped individuals (P>0,05). It was observed that attitudes for being educated of handicapped individuals in starting and end of undergraduate term were higher than intermediate classes (P<0,01). Although a significant difference in kind of high schools from which students graduated was not seen, attitudes of graduates from science and sport high schools were found higher than graduates from other high schools. Those of students who has low and intermediate academic success were found more significant and different than those of students who has high success. (P<0,01). Whereas a significant difference between students, who took lessons related to education of handicappeds and the students who did not take those lessons during education period was not seen, attitudes of those who took the lesson were found higher. A significant difference was found in attitudes of those who took Handicapped and Sport lecture among lessons learned in comparison to those who took other lectures (P<0,01). Attitudes of those who do not use social media were found more significant and higher (P<0,05). It is thought that addition of practice along with theoretical lectures for individuals with special needs during university education and including public service ads related to handicappeds in social media will make a significant contribution to vocational experiences of teacher candidates.Master Thesis Examination of Body Perceptions and Stress Situations of People Doing Fitness (van Province Example)(2023) Haşlak, Berkan; Arslan, ErsinBu araştırmanın temel amacı doğrultusunda fitness sporu yapan bireylerin beden algıları ile algıladıkları stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmiştir. Nicel araştırma tekniklerinden ilişkisel tarama modeli ile yürütülen bu araştırma 2023 yılı mayıs ve temmuz ayları arasında Van ilindeki fitness merkezlerinde spor yapan bireylerin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi incelendiğinde yaşları 18 ile 32 arasında değişim gösteren 348 katılımcını 214'ü kadın, 134'ü ise erkektir. Araştırmaya katılım tamamen gönüllülük esasına dayalı olmakla birlikte bu bilgi Bilgilendirilmiş Onam Formu aracılığıyla bireylere sunulmuştur. Araştırmada ilk olarak katılımcılara Kişisel Bilgi Formu sunularak, beden algısı ve algılanan stres düzeyinde etkili olabileceği öngörülen sorulara yer verilerek ilgili bilgiler toplanmıştır. Araştırmada katılımcıların beden algılarına ilişkin değerlendirmelerini ölçümlemek adına Beden İmajı Anketi, algıladıkları stres düzeyini belirlemek için de Algılanan Stres Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçek ve alt boyutların normal dağılım varsayımını sağladığı görülerek parametrik testler kullanılmıştır. Katılımcıların cinsiyeti, yaşı, eğitim düzeyi gibi demografik niteliklerinin ilgili ölçüm araçlarından alınan puanlar üzerinde farklılığa sebebiyet verip vermediği incelenmiştir. Ölçüm araçları arasındaki ilişkilerin incelenmesi adına yapılan korelasyon analizleri sonucunda da beden algısı ile algılanan stres arasında hem negatif yönlü hem de pozitif yönlü anlamlı ilişkisi olduğu görülmüş ve yordayıcı güce ilişkin açıklayıcı etkiler saptanmıştır. Elde edilen bulgular alan yazındaki araştırmalar ile karşılaştırılarak tartışma bölümünde detaylı olarak tartışılmış ve gelecek araştırmacılara yönelik öneriler verilmiştir.Conference Object In Turkey, Factors Which Urge Physically Handicapped Sporters To Start Badminton Sport and Their Expectations(E D P Sciences, 2017) Arslan, Ersin; Atli, Mustafa; Ozkan, Zekiye; Kaplan, SeyhmusThe purpose of the study is to determine factors, which lead physically handicapped badminton players in Turkey to tend towards badminton sport, and expectations of sporters. 45 (Male: 29 Female: 16) physically handicapped sporters, who participated in Turkey Bandminton Championship for Physically Handicapped, which was arranged in Antalya on 24-26 February, 2017, from different cities, attended the study voluntarily. Developed by Sunay and his colluages [13], tendency to sports and expectation survey was used in badminton branch after expert opinions, firstly, were received and necessary regulations were made for using it in our study. In order to determine whether the difference between opinions of sporters, attending the study, according to their genders, their ages, their best sport degrees, their sport years, their parents' educational backgrounds and jobs, is important or not, one-way analysis of variance was used. To identify resource of the difference, Duncan's multiple range test was used. Kruskal Wallis H test was used when normality and homogeneity of variances were not provided. Value of p for comparisons was taken as 0,05. Consequently, it was determined that, in Turkey, effects of environment, friend-peer group and trainer on sporters playing at elite level as physically handicapped are high in starting badminton firstly while effects of sport complex, parents and siblings, mass media such as television and media organs on tendency to badminton are quite low. It was ascertained that liking badminton sport and delighting in earning success were effective as the reasons of physically handicappeds' playing badminton sport and their expectations were, firstly, to be chosen for national team and to be national team sporters.Master Thesis Investigation of Anxiety Levels and Stress Perceptions of Swimming Trainers in the New Type of Coronavirus (covid-19) Pandemic Period(2023) Öztürk, Mehmet Feyat; Arslan, ErsinÇalışmamızda yüzme antrenörlerinin yeni tip koronavirüs (covid-19) dönemindeki kaygı ve stres algılarının araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmamız Türkiye'nin yedi bölgesi olan, Akdeniz, Karadeniz, Ege, Marmara, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerini kapsamaktadır. Google Forms üzerinden online şekilde hazırlanan anketler dijital ortam aracılığıyla (mail, WhatsApp vb. iletişim ağları) katılımcılara ulaştırılmıştır. Çalışmamıza, 225 erkek, 231 kadın olmak üzere toplamda 456 yüzme antrenörü katılmıştır. Çalışmada Yüzme antrenörlerinin Yeni Tip Korona virüse (Covid-19) Yakalanma Kaygısı Ölçeği olarak Demir, Cicioğlu ve İlhan (2020) tarafından geliştirilen 16 madde ve 2 faktörden oluşan ölçek ve kişinin hayatındaki bir takım durumların ne derece stresli algılandığının ölçüldüğü, Cohen, Kamarck ve Mermelstein (1983) tarafından geliştirilmiş ve Eskin vd. (2013) tarafından Türkçeye uyarlanmış 'algılanan stres ölçeği' kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 25 analiz programına aktarılmış ve yapılan normallik testi sonucunda verilerin normal dağılım göstermediği sonucuna varıldığı için Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri uygulanmıştır. Analiz sonucuna göre, Yeni Tip Korona Virüs (Covid-19) döneminde cinsiyet, medeni durum ve mesleki deneyim açısından yüzme antrenörlerinin kaygı ve stres düzeylerinde istatistiki olarak anlamlı farklılıklar tespit edilirken (p<0.05); antrenörlük kademesi açısından herhangi bir farklılık tespit edilememiştir (p>0.05). Bu doğrultuda, kadın antrenörlerin hem bireysel kaygı yönünden hem de sosyal kaygı yönünden erkek antrenörlere oranla daha fazla kaygı içinde olduğunu tespit edilmiştir. Ayrıca, bekar antrenörlerin, korona virüse yakalanınca kendi ihtiyaçlarını karşılayamama düşüncesi, korona virüs bulaşacak korkusuyla dışarı çıkmama, antrenmanları erteleme, konularında evli antrenörlere göre daha kaygılı olduğu; Mesleki olarak 10 yıl ve üstü mesleki deneyime sahip olan antrenörlerin günlük zorlukların üstesinden gelme, hayatlarındaki değişiklerle etkili bir biçimde başa çıkma konusunda, kişisel sorunları ele alma yeteneği konusunda diğerlerine göre daha başarılı olduğu ve stres düzeyinin düşük olduğu sonucuna varılmıştırMaster Thesis İnvestigation of Digital Citizenship Levels of Students Stundying at the Faculty of Sport Sciences(2022) Karadağ, Aykut; Arslan, ErsinBu çalışma Spor Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Dijital Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi amacıyla yapıldı. Araştırmamızın evrenini Fırat Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinden Öğretmenlik, Antrenörlük, Rekreasyon ve Yöneticilik bölümlerinden toplam 1357 öğrenci, örneklemini 1065 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmamıza katılan, Spor Bilimleri fakültesi öğrencilerinin, 'dijital vatandaşlık' düzeylerini tespit etmek için geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış 18 madde 5 alt boyuttan oluşan 'Dijital Vatandaşlık Ölçeği' uygulanmıştır. Araştırmamızın ölçeği kolaylıkla ulaşabilmek açısından Google Forms üzerinden oluşturulmuş ve çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler Spss 24.00 paket programında değerlendirilmiştir. Araştırmamıza katılan öğrencilerin, Dijital Teknolojileri Kullanma Beceri Düzeyleri ile İnternette Politik Aktivizm Düzeyleri, Zayıf (n=78), 1,69±1,238 Orta (n=523), 2,44±1,436 ve Yüksek (n=464), 2,58±1,752 olduğu, Dijital Teknik Beceri Düzeyleri, Zayıf (n=78), 5,06±2,292, Orta (n=523), 5,67±1,641 ve Yüksek (n=464), 6,38±1,204 olduğu, Dijital Yerel/Küresel Farkındalık Düzeyleri, Zayıf (n=78), 3,16±1,660, Orta (n=523), 4,58±1,644 ve Yüksek (n=464), 5,46±1,568 olduğu, Dijital Eleştirel Bakış Açısı Düzeyleri, Zayıf (n=78), 3,44±2,148, Orta (n=523), 3,80±1,728 ve Yüksek (n=464), 4,51±2,012 olduğu, Dijital Ağ Etkinliği Düzeyleri, Zayıf (n=78), 2,24±2,083 Orta (n=523), 3,22±1,872 ve Yüksek (n=464), 3,46±2,104 ölçek alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür (p<0.05). Sonuç olarak araştırmamıza katılan öğrencilerin dijital vatandaşlık düzeylerinin, bilgisayardan internet kullanım düzeyleri, akıllı telefondan internet kullanım düzeyleri ve dijital teknolojileri kullanma beceri düzeyleri açısından farklılaştığı görülmüştür. Özetle dijital teknolojileri kullanma beceri düzeyleri arttıkça öğrencilerin, dijital vatandaşlık düzeyleri artmaktadırMaster Thesis Investi̇gati̇on of Mi̇ddle School Students' Atti̇tudes Towards Physi̇cal Educati̇on and Sports Classes, Wi̇th and Wi̇th Out Heari̇ng İmpai̇rment(2021) Aktaş, Emrullah; Arslan, ErsinBu araştırma, işitme engelli olan ve olmayan ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarını belirlemek amacıyla yapıldı. Araştırmaya Van ili Edremit, Tuşba ve İpekyolu ilçelerinde öğrenim gören51 işitme engelli ve 50 işitme engelli olmayan olmak üzere toplam 101 ortaokul öğrencisi gönüllü olarak katıldı. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan anket formu uygulandı. Anket formunun birinci bölümünde araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu, ikinci bölümünde ise Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen 'Beden Eğitimi ve Spor Dersi Tutum Ölçeği' kullanıldı.Verilerin istatistiksel analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanıldı. Verilerin normallik düzeyi Shapiro-Wilk Testi ile belirlendi. Normal dağılım gösteren verilerin analizinde iki farklı gurubun karşılaşmasında Mann Whitney U Testi, üç ve üzeri grupların karşılaştırılmasında ise Kruskall Wallis H Testi kullanıldı. Araştırma bulgularına göre işitme engeli öğrenciler ile işitme engelli olmayan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarında işitme engelliler lehine anlamlı bir fark tespit edildi(p<0,05).Lisanslı sporcu değişkeninde lisanslı sporcular ile lisanslı olmayanların beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumların arasında lisanslı sporcu olmayanlar lehine anlamlı bir fark belirlendi(p<0,05). Cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyi ile anne ve baba meslek değişkenlerinde ise gruplar arasında beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumda anlamlı bir farklılık tespit edilmedi (p>0,05).Araştırma sonucunda işitme engelli ortaokul öğrencileri ile lisanslı sporcu olmayan ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir.Master Thesis Investigation of Psychological Endurance and Stress Perceptions of Futsal Players(2020) Abbas, Harıkar Ahmed Abbas; Arslan, ErsinBu çalışmanın amacı üniversitelerin futsal takımlarında oynayan sporcuların psikolojik dayanıklılığı ile stres algılarının araştırılmasıdır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini 2018-2019 sezonunda Türkiye Üniversiteler arası 1. Lig müsabakalarına katılan 7 erkek ve 7 kadın toplam 14 takımlarında oynayan futsal oyuncuları katılmıştır. Çalışmanın örneklemini ise tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak seçilen 64 kadın ve 86 erkek futsal oyuncusu olmak üzere toplamda 150 oyuncu oluşturmuştur. Araştırmanın bağımlı değişkenleri olan 'Psikolojik Dayanıklılık' ve 'Algılanan Stres' ölçekleri kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistik için verilerin aritmetik ortalama, standart sapma, gruplar arasındaki fark için student t-testi, değişkenler arası pearson korelasyon katsayı, değişkenlerin anlamlılık düzeyini incelemek için tek örneklem t-testi kullanılmıştır. Bütün istatistiksel analizlerde SPSS 20 paket programı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak p>0.05 alınmıştır. Sonuç olarak araştırmaya katılan bütün futsalcıların stres algıları ve psikolojik dayanıklılık değişkenleri arasında psikolojik dayanıklılık lehinde anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Erkek sporcularda stres algıları ve psikolojik dayanıklılık değişkenleri arasında psikolojik dayanıklılık lehinde anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Kadın sporcularda stres algıları ve psikolojik dayanıklılık değişkenleri arasında psikolojik dayanıklılık lehinde anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Son olarak futsalcılarda stres algıları ve psikolojik dayanıklılık değişkenlerinde iki cinsiyet arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar bulunmamıştır p<0.05. Anahtar sözcükler: futsal, stres algısı, psikolojik dayanıklılıkMaster Thesis Investigation of Psychological Resilience and Self-Esteem Levels of Individuals Doing Fitness (van Provincial Example)(2024) Akkuş, Mustafa; Arslan, ErsinBu araştırmanın temel amacı doğrultusunda fitness sporu yapan bireylerin psikolojik dayanıklılık ve benlik saygıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden olan ilişkisel tarama modeliyle yürütülen bu araştırmanın 2023 yılı temmuz ve ekim ayları arasında arasında Van ilindeki fitness merkezlerinde spor yapan bireylerin katılımı ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 200 katılımcının 37'si kadın ve 163'ü erkektir. Katılımcıların yaş dağılımları incelendiğinde ise 16 ile 28+ arasında değişim gösterdiği görülmektedir. Katılımın tamamen gönüllülük esasına dayalı olduğu bu çalışmada katılımcılara ilk olarak Bilgilendirilmiş Onam Formu sunularak çalışma hakkında gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır. Bireylerin fitness sporu yapmalarında, psikolojik dayanıklılık düzeylerinde ve benlik saygılarında belirleyici olabileceği öngörülen demografik nitelikler araştırmacı tarafından hazırlanan sosyodemografik bilgi formunda yer alarak katılımcılara sunulmuştur. Sonrasında sırasıyla katılımcıların psikolojik dayanıklılık düzeylerini belirlemek adına Yetişkinler için psikolojik dayanıklılık ölçeği (YPDÖ) ve benlik saygılarını ölçümlemek adına da Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği aracılığıyla araştırma verileri toplanmıştır. Toplanan verilere ilk olarak normallik testi uygulanmış ve veri setinin normal dağılım gösterdiği saptandıktan sonra SPSS 22.00 programı ile ikili değişkenler için bağımsız örneklem t-testi, ikiden fazla değişkenler için Anova analizi kullanılmıştır. Tüm analizlerde anlamlılık düze p<0.05 olarak belirlenmiştir. Katılımcıların cinsiyeti, yaşı, eğitim düzeyi, gelir durumu, spor yapma süreleri ve uyku süreleri gibi demografik niteliklerinin psikolojik dayanıklılık ve benlik saygıları düzeyinde farklılığa sebebiyet verip vermediği incelenmiştir. Psikolojik dayanıklılık ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi adına yapılan korelasyon analizi sonucunda da psikolojik dayanıklılığın kendilik algısı alt boyutu ile benlik saygısı arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür p<0.05. Elde edilen bulgular alan yazındaki araştırmalar ile karşılaştırılarak tartışma bölümünde hem demografik nitelikler hem de değişkenler arası ilişki çerçevesinde detaylı olarak tartışılmış ve gelecek araştırmacılara yönelik öneriler verilmiştir. Anahtar sözcükler: Fitness, Psikolojik Dayanıklılık, Benlik SaygısıMaster Thesis Investigation of the Attitudes and Self-Confidence Levels of Students Attending Transport Center Secondary Schools Towards Physical Education and Sports Lessons According To Some Variables (van Province Example)(2024) Kanan, Ermiya; Arslan, ErsinBu çalışmanın amacı taşıma merkezi ortaokullara devam eden öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve özgüven düzeylerinin bazı değişkenlere göre araştırılmasıdır. Veri toplama aracı olarak Beden Eğitimi ve Spor Dersi Tutum Ölçeği, Piers Harris Öz-Kavram Ölçeği ve Kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veri analizleri SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Kolmogorov-Simirnov ve Shapiro Wilk testleri uygulandığında, verilerin normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir. Değişken karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi ve Kruskall-Wallis testleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p˂0,05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre gözlük kullanımı değişkenine bağlı olarak öz güven düzeylerinde anlamlı fark yokken (p>0,05), tutum düzeylerinde anlamlı fark gözlük kullanmayanlar lehinedir (p˂0,05). Aile tipi değişkenine göre çekirdek ailede yaşayanların tutum puanları parçalanmış ailede yaşayanlara oranla anlamlı derecede yüksektir. Anne ve baba eğitim düzeyi değişkenine göre tutum düzeyinde babası lise mezunu olanlarda okuryazar olmayanlara oranla daha yüksek, anne eğitim düzeyi ilköğretim ve lise olanlarda lisansüstü eğitime sahip olanlara oranla anlamlı derecede yüksek fark tespit edilmiştir (p˂0,05). Spor yapma ve okul sporlarına katılma değişkeni incelendiğinde tutum ve öz güven düzeylerinde spor yapanlar ve sportif faaliyetlere katılanlar lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p˂0,05). Yaş, cinsiyet, sınıf, bireysel oda, VKİ, anne meslek, baba meslek, uyku süresi, spor salonu, sportif faaliyet düzenlenme, taşımalı eğitim süresi ve taşımalı olma durumu değişkenlerine bağlı olarak tutum ve öz güven düzeylerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir (p>0,05).Master Thesis Investigation of the Effect of 12-Week Hemsball Training on Motor Skill Development in 12-14 Age Group Students(2021) Öncel, Emin; Arslan, ErsinBu çalışma, 12 haftalık Hemsball eğitiminin 12-14 yaş grubunda bulunan öğrencilerin motor gelişimlerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Van ili İpekyolu ilçesinde bulunan okullarda eğitim ve öğretimlerine devam eden 12-14 yaş aralığında bulunan 30 kız ve 30 erkek olmak üzere toplam 60 öğrenci gönüllülük esasına dayanarak katılmışlardır. Çalışmaya katılan öğrenciler tesadüfi örneklem yöntemiyle her grubu 15 kız 15 erkek öğrenci temsil etmek üzere birinci grup deney (n:30), ikinci grup kontrol (n:30) şeklinde oluşturulmuştur. Ayrıca Van İl Milli Eğitim Müdürlüğünden ve çalışmaya katılan çocukların ailelerinden gerekli izinler alınmıştır. Araştırmanın güvenirliği açısından deney ve kontrol grubu öğrencileri farklı okullardan seçilmiştir. Deney grubu öğrencilerine haftada 2 gün ve günde 60 dakika Hemsball oyun beceri gelişimine yönelik uygulamalar yaptırılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere Bourdon dikkat testi, pençe kuvvet testi, Flamingo denge testi ve sırt-bacak kuvvet testi uygulanmıştır. Çalışmada veriler ön-son test olarak alınmıştır. Ön test ve son testte yarı deneysel olarak desenlenen çalışmada istatiksel analizde ölçümler, hem Kolmogorov-Simirnov testi hem de Shapiro Wilk testleriyle değerlendirilmiş, değişkenlerin dağılımının normal olmadığı görülmüştür. İstatiksel analizlerde parametrik olmayan istatiksel yöntemlerden Wilcoxon İşaretli Sıra Test İstatistiği ve tanımlayıcı istatiksel yöntemler kullanılmıştır. Bağımsız grup karşılaştırılırken Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Ayrıca, katılımcılar hakkında fikir edinilmesi sağlamak amacıyla aritmetik ortalama, frekans, standart sapma gibi yüzde dağılımları içeren tanımlayıcı istatistikler sunulmuştur. Sonuç olarak, uygulanan Hemsball beceri gelişim programının sonucunda denge, dikkat ve sırt-bacak kuvveti deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu (p<0.05) görülmüştür. Pençe kuvveti puanlarında ise herhangi bir anlamlılık bulunamamıştır. Anahtar sözcükler: hemsball, motor beceri, gelişim, çocuk.Master Thesis Investigation of the Self-Efficiency and Organizational Commitment Levels of Teach Sports Players (van Province Sample)(2024) Caniş, Ömer Faruk; Arslan, ErsinBu çalışmanın amacı Takım Sporu Yapanların Öz Yeterlilik ve Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesidir. Bu çalışmanın evrenini Van ilinde takım sporu yapan bireyler oluşturmakta olup; örneklemini ise 13-16 yaş aralığında bulunan ve takım sporu yapan 210 sporcudan oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde hazırlanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, 'Elit Sporcu Örgütsel Bağlılık Ölçeği (ESÖBÖ) ve Çocuklar İçin Öz yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Normallik homojenlik testi sonucu verilerin normal bir dağılıma göstermedi tespit edilmiştir. İkili grupları verilerin değerlendirmesinde Independent-Sample t testi, ikiden fazla gruplar için One-Way Anova ve testi uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS 25.0 istatistik paket programı kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Sporcular İçin Özyeterlik Ölçeği Spor yapma düzeyine göre Amatör Ligde oynayanlar spor yapma düzeyi bölgesel amatör ligde ve 3. Ligde oynayan sporculara göre anlamlı bir farklılık olduğu görüldü (p<0,05). Diğer değişkenlerin ise Yaş, Eğitim Durumu, Spor Yılı, Anne Eğitim Düzeyi, Baba Eğitim Düzeyi, Ailenin Aylık Geliri açısından istatistiksel olarak herhangi anlamlı bir farklılık görülmedi (p>0,05). Örgütsel Bağlılık Uyuşum Alt Boyutlarında ise Aile Aylık Gelirinde Uyuşum alt boyutunda 1000-3000 TL gelire sahip olanların 3000-5000 TL, 5000 TL ve üstü gelire sahip olanlara göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edildi (p>0,05). Diğer değişkenler açısından ise herhangi anlamlı bir farklılık görülmedi (p>0,05). Sonuç olarak; Amatör Ligde oynayanların bölgesel amatör ligde ve 3. Ligde oynayan sporculara göre öz yeterlilikleri daha yüksek olduğu görüldü. Örgütsel Bağlılık Uyuşum alt boyutunda ise düşük gelire sahip olanların lehine bir sonuç tespit edildi.Master Thesis Investigation the Level of Meeting the Expectations of Individuals Attending Sport Centers From Sports and Sport Centers in Elazig(2022) Katı, Engin; Arslan, ErsinAraştırmamızın amacı spor merkezlerine devam eden bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmamızın evrenini, Elazığ ilinde 7 farklı özel spor merkezine aktif olarak devam eden bireyler, örneklemini ise 1057 birey oluşturmaktadır. Araştırmamızda 'Spor merkezlerinden beklentilerin karşılanma düzeyi ölçeği' kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmıştır. Toplam 18 maddeden oluşan ölçek bireylerin spor merkezlerinden beklentilerin araştırılması için oluşturulmuştur. Araştırmamızın ölçeği Google Forms üzerinden uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.00 paket programında değerlendirilmiştir. Araştırmamıza katılan toplam 1057 bireyin (n=496) % 46,9' unu Kadın bireyler, (n=561) %53,1'ini Erkek bireyler oluşturmaktadır. Erkek bireylerin spor merkezlerine devam etme oranları kadın bireylere göre daha fazla olduğu görülmüştür. Araştırmamıza katılan bireylerin (n=242) %22,9'u 1 yıl 6 ay arasında, (n=263) % 24,9'u 2 ve 4 yıl arasında, (n=110) %10,4'ü 5 ve 7 yıl arasında, (n=442) %42,8'i 8 ve üzeri yıldır aktif olarak spora devam eden bireylerden oluşmaktadır. Araştırmamızın sonucunda; Bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeyleri, cinsiyet, eğitim düzeyi, spor yaşı, spor merkezlerine devam etme süreleri ve haftalık spor yapma zamanlarına göre farklılaştığı ve görülmüştür. Bireylerin spor merkezlerine devam etme yılları ve haftalık spor yapma süreleri arttıkça spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeyleri artmaktadır (p<0,05) Anahtar sözcükler: Spor, spor merkezi, beklentiArticle The Relationship Between Body Composition and Biomotor Performance Parameters in U18 Football Players(Iermakov S S, 2023) Kahraman, Muhammed Z.; Arslan, ErsinBackground and Study Aim Material and Methods This study aimed to determine the relationship between body composition and biomotor performance parameters in male football players under 18 years of age (U18). Eighteen male football players who play in the U18 category in the local football league in Mus province, Turkey voluntarily participated in this research. The players underwent body analysis measurements and performed the following tests: 10-m and 20-m sprints, T agility, vertical jump, and the Yo-Yo intermittent recovery test (level 1). The SPSS package program was used for relational and descriptive analysis of the data. The Pearson correlation test was performed to determine relationships between variables in normally distributed data, while the Spearman correlation test was used for non-normally distributed data. Results A weak negative correlation was observed between the 20-m sprint test and fluid (liquid) mass (r=-.448; p=.047). There was a weak positive correlation between vertical jump heights and lean mass (r=.475; p=.034), muscle mass (r=.475; p=.034), and basal metabolic rate (r=.461; p=.041), while vertical jump and fluid mass (r=.574; p=.008) exhibited a moderate positive correlation. A weak positive correlation was found between the 10-m sprint test and visceral fat (r=.489; p=.029). No significant association existed between the T agility and Yo-Yo tests and body composition parameters (p>.05). Conclusions Higher levels of lean mass, muscle mass, fluid mass, and basal metabolic rates correlated with improved vertical jump performances. As the fluid mass of the participants increased, their 20-m sprint times also increased; a similar relationship was observed between visceral fat proportions and 10-m sprint times. In order to improve the physical performances of football players, we propose inhibiting the accumulation of body fat while increasing fluid and muscle levels.Master Thesis The Study on Relationship Between Sport Ethics and Being Idealist of Futsal Players(2019) Saado, Bewar Salim; Arslan, ErsinBu araştırma futsal oynayan oyuncuların spor ahlakı ve idealist olmaları arasındaki ilişkinin incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Kuzey Irak' ta Kerkük, Hawler, Dohuk, Süleymaniye illerinde ikamet eden futsal oynayan 80 kadın ve 80 erkek, spor yapmayan 80 kadın, 80 erkek toplamda 320 kişi üzerinde anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmamıza futsal oynayan 80 erkek, 80 kadın ve spor yapmayanlar 80 erkek,80 kadın toplam 320 kişiden oluşur. Çalışmaya katılanlara spor ahlakı ve idealistlik özelliklerini normality testi uygulanmış. Veriler normal dağılım gösterdiği için grupları karşılaştırmak için independent t testi, aynı grupların karşılaştırmak için bağımlı t testi uygulanmıştır. Spor yapan kadınlarda spor ahlakı (148.91±8.33), spor yapmayan kadınlarda (142,47±10,13) olarak bulunmuştur. Spor yapan kadınlarda idealistlik ortalamaları (78,61±4.2), spor yapmayan kadınlarda (74,78±5,41) standart sapma değerleri bulunmuştur. Spor yapan ve yapmayan kadınlarda idealistlik ve spor ahlakı arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. P<0,00 spor yapan erkeklerde (154±8,14), spor yapmayan erkeklerde (143±10,12) spor ahlakı, spor yapan erkeklerde (80,48±3,62), spor yapmayan erkeklerde (75,75±5,43) idealistlik, ortalamaları ve standart sapmaları bulunmuştur. Spor yapan ve yapmayan erkekler arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. P<0,00 cinsiyete göre spor yapmayan erkek ve bayanlarda spor ahlakı arasında anlamlı bir fark yoktur. T test sonuçlarına göre spor ahlakı ve idealistlik değişkenlerinde spor yapmayan bireylerde iki cinsiyet arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar bulunamamıştır (P>0.05). Sonuç olarak spor ahlakı ve idealistlik değişkenlerinde futsalcılarda iki cinsiyet arasında erkekler lehine istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar bulunmuştur (P<0.05). Anahtar Sözcükler: futsal, ahlak, idealist, spor