Browsing by Author "Arslan, Hayrullah"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Kimyasal Evsel Atık ve Geri Dönüşüm Konusunun Öğretilmesinin Çevre Bilincine Etkisi ve Etki Düzeyi -Van İpekyolu İlçesi 8. Sınıflar Örneği(2025) Arslan, Hayrullah; Genel, YaşarBu araştırma, Van ili İpekyolu ilçesinde bulunan 8. sınıf öğrencilerine yönelik olarak verilen çevre eğitiminin, öğrencilerin çevre bilinci ve çevreye yönelik tutum ve davranışları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, özellikle kimyasal evsel atıklar ve geri dönüşüm konuları ele alınarak, çevre eğitiminin bu yaş grubundaki öğrencilerde farkındalık oluşturma kapasitesi değerlendirilmiştir. Araştırma, yarı deneysel bir desene dayalı olarak yürütülmüş ve çevre eğitimi öncesinde ve sonrasında uygulanan Çevre Bilinci Farkındalık Ölçeği aracılığıyla veri toplanmıştır. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin çevre bilinci düzeylerindeki değişimleri ortaya koymak amacıyla ön test ve son test sonuçları karşılaştırmalı analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler, çevre eğitiminin öğrencilerin çevre bilincinde, çevreye yönelik bilgi ve tutumlarında anlamlı düzeyde artış sağladığını göstermektedir. Araştırma bulgularına göre, çevre eğitimi süreci öğrencilerin çevreye karşı duyarlılıklarını ve çevre koruma davranışlarını teşvik eden bir etkide bulunmuş; bu etkiler çevre sorunları hakkında bilinçlenme ve çevresel sürdürülebilirliğe katkıda bulunma eğilimlerini güçlendirmiştir. Çalışmanın sonuçları, çevre eğitiminin genç nesillerde çevre bilinci geliştirmek, sürdürülebilir çevre bilincine sahip bireyler yetiştirmek ve çevre koruma farkındalığını artırmak için etkili bir yöntem olduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar sözcükler: çevre bilinci, çevre eğitimi, çevre tutumu, geri dönüşüm, kimyasal evsel atıklar, 8. sınıf öğrencileri