Browsing by Author "Aslan, Leyla"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Bronz Hindilerde Ekg ve Bazı Kan Parametreleri(2004) Aslan, Leyla; Kanter, Mehmet; Kılınç, Dide KılıçalpBu çalışmada 1, 2 ve 12 aylık olmak üzere 10’ar adet toplam 30 Bronz hindi kullanıldı. Timsah aşızlı elektrodlar yardımı ile bipolar (I, II, III) ve arttırılmış ünipolar (aVR, aVL, aVF) ekstremite derivasyonları yazdırıldı. P dalgası; bütün derivasyonlarda belirgin ve pozitif olarak T dalgasından bağımsız oluştu. II, III ve aVF derivasyonlarında küçük de olsa Q dalgasına rastlandı. T dalgası II, III ve aVF derivasyonlarında pozitif, aVR ve aVL derivasyonlarında ise negatif olarak sekillendi. Bir aylık, iki aylık ve oniki aylık hindilerde kalp hızı sırasıyla 329.88±10.98 atım/ dk., 300.85±10.23 atım/ dk. ve 190.35±10.33 atım/ dk olarak hesaplandı. Bir, 2 ve 12 aylık hindilerde eritrosit sayıları; 5.00 x 106/mm3, 4.57 x 106/mm3, 3.09 x 106/mm3, lökosit sayıları; 11.78 x 103/mm3, 7.62 x 103/mm3, 7.65 x 103/mm3, hematokrit değer; % 42.00, % 35.75, % 30.25, hemoglobin miktarı 14.00 g/dl, 11.85 g/dl ve 10.28 g/dl olarak bulundu.Article Effect of Oral Vitamin E Supplementation on Oxidative Stress in Guinea-Pigs With Short-Term Hypothermia(Wiley, 2007) Aslan, Leyla; Meral, IsmailEffects of oral vitamin E supplementation on blood malondialdehyde (MDA), glutathione (GSH) and vitamin E levels and superoxide dismutase (SOD) and glutathione peroxidase (GSH-Px) enzyme activities in acute hypothermia of guinea-pigs were investigated. Thirty male guinea pigs, weighing 500-800g were randomly divided into one of three experimental groups: A (control, without cooling), B (hypothermic) and C (hypothermic with vitamin E supplementation). The guinea-pigs of group C received daily oral supplementation of 460mg kg(-1) bw vitamin E for 4 days before inducing hypothermia. Twenty-four hours after the last vitamin E supplementation, the guinea-pigs of the B and C groups were cooled by immersion into cold water (10-12 degrees C), and the control guinea-pigs were immersed into water of body temperature (37 degrees C) up to the neck for 5 min without using any anaesthetic or tranquilizer. Rectal body temperatures of groups were measured and blood samples for biochemical analysis were collected immediately after the cooling. The body temperature, GSH and vitamin E levels and GSH-Px enzyme activity of hypothermic guinea-pigs were lower (p < 0.05), but SOD enzyme activity was not different (p > 0.05) from those of control animals. Although, the body temperature of hypothermic with vitamin E supplementation group was lower (p < 0.05), all other parameters of this group were not different (p > 0.05) from the controls. It was concluded that oral supplementation of vitamin E can alleviate the lipid peroxidation-induced disturbances associated with hypothermia by increasing the serum vitamin E level to normal. However, more studies are needed to prove whether this vitamin can improve quality of life during the cold seasons. Copyright (C) 2007 John Wiley & Sons, Ltd.Master Thesis Findings regarding education in dystopian narratives(2024) Aslan, Leyla; Demir, FethiModern yaşam ve kapitalizm etkisiyle 20. yüzyılda yaşayan insanların ütopyalardan uzaklaşarak distopyalara yöneldiğini görmekteyiz. Bu dönemde yaşanan endüstriyel devrimler, totaliter rejimlerin yükselişi ve teknolojik gelişmeler distopya sürecini hızlandırmıştır. İçinde bulunulan bu karanlık atmosfer yazarların geleceğe dair kaygılarını dile getirmeleri için bir zemin hazırlamıştır. Yazarlar içinde bulundukları dünyanın yansıması olarak eserlerinde kaotik, baskıcı, bozulmuş distopya evreninde insanların yaşadıkları trajik konumu yansıtmışlardır. 21. yüzyılda ise distopya eserleri yaşanan küresel gelişmeler, toplumsal değişimler ve siyasi gerilimlerin etkisiyle artarak daha fazla çeşitlenmiştir. Bu yüzyılda yaşanan savaş, kıtlık, göç, salgın hastalık, çevre kirliliği gibi olumsuzluklar okuyucunun dikkatini çekerek distopik temelli bir düşünce yapısı ortaya çıkarmıştır. Özellikle küresel çağın sahipleri olarak görülen Z kuşağı nasıl bir gelecek ile karşı karşıya olduğunu merak etmeye başlamıştır. Okuyucu kitlesi artarak devam eden distopya anlatılarının içerik bakımından pedagojik anlamda öğrenciler için bir uyaran olduğunu söylemek mümkündür. Distopya anlatılarının etkili kullanımı öğrencilerin eleştirel düşünme ve analiz becerileri, yaratıcı yazma ve ifade becerileri, empati ve duyarlılık, tartışma, iletişim, işbirliği gibi alanlarda gelişimlerini destekleyecektir. Öğrencilerin duyarlılıklarını arttırarak eğitsel olarak gelişimlerini tamamlamak için distopyaların Z kuşağı öğrencileri üzerinde bırakacağı olumlu etkilerin tespiti tezin amacını oluşturmaktadır.