Browsing by Author "Aslan, Vildan"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis The Effects of a Psycho-Educational Program Based on Acceptance and Commitment Therapy on Adolescents' Levels of Hope, Happiness and Resilience(2024) Aslan, Vildan; Tanhan, FuatBu araştırmanın amacı, Kabul ve Kararlılık Terapisi'ne dayalı psiko-eğitim programının umut, mutluluk ve yılmazlık düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma, 2022-2023 eğitim öğretim yılında 56 lise öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkenini Ergen Mutluluk Ölçeği (EMÖ), Bütüncül Umut Ölçeği (BUÖ) ve Çocuk ve Gençlik Yılmazlık Ölçeği (CYRM-28) puanları; bağımsız değişkenini ise 'Kabul ve Kararlılık Terapisi'ne Dayalı Psiko-Eğitim Programı' oluşturmaktadır. Bu araştırma, 6 Gruplu Solomon Deneysel Desen ile gerçekleştirilmiştir. Kabul ve Eylem Formu-2 (KEF-2)'den alınan puanlara göre oluşturulan deney gruplarına sekiz oturum psiko-eğitim uygulanmıştır. Plasebo grupları ile film izleme ve analiz etme etkinliği gerçekleştirilmiştir. Kontrol gruplarına yönelik herhangi bir işlem yapılmamıştır. Psiko-eğitim uygulanmadan bir hafta önce, Deney-1, Plasebo-1 ve Kontrol-1 gruplarındaki üyelere ön-testler uygulanmıştır. Tüm gruplara, psiko-eğitim programı uygulamasının tamamlanmasından bir hafta sonra son-test; bir ay sonra ise izleme testleri uygulanmıştır. Bu ölçümlerden elde edilen verilerin analizinde, Bağımlı Örneklem t-Testi, Spearman's Rho Korelasyon Analizi, ANCOVA, Lineer Regresyon Analizi, Mix Faktöriyel Analiz ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, psiko-eğitim programının umut, mutluluk ve yılmazlık düzeyini anlamlı düzeyde etkilediği ve etkinin izleme ölçümlerinde de değişmediği görülmüştür. Bulgular, literatür ışığında tartışılmıştır.