Browsing by Author "Aynas, Naciye"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis An Investigation of the Effect of Authentic Learning Practise in Science Course(2018) Aynas, Naciye; Aslan, MecitBu araştırmada, fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi ve öğretme-öğrenme sürecine katkısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmada gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu, yarı deneysel desenin ön test- son test kontrol gruplu desenine göre gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının güz yarıyılında Van ili İpekyolu ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı iki ortaokuldan seçilen 6. sınıfta öğrenim gören 31 deney grubu, 31 kontrol-I grubu ve 30 kontrol-II grubundan olmak üzere toplam 92 öğrenci ve bir Fen Bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada Fen Bilimleri dersi 'Vücudumuzdaki Sistemler' ünitesinde uygulanmak üzere araştırmacı tarafından 9 haftalık bir süreyi kapsayacak şekilde otantik öğrenmeye dayalı etkinlikler hazırlanmıştır. Deney grubunda bu etkinlikler uygulanırken kontrol gruplarında ise mevcut öğretim programı uygulanmıştır. Araştırmada, nicel veri toplama araçları olarak 'Akademik Başarı Testi', 'Problem Çözme Becerisi Testi' ve 'Fen Bilimleri Tutum Ölçeği', nitel veri toplama araçları olarak da 'Gözlem Formu' ve 'Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formları' kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından akademik başarı testi gruplara ön test, son test ve kalıcılık testi şeklinde, problem çözme becerisi testi ve fen bilimleri tutum ölçeği gruplara ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Gözlemler araştırmacı tarafından otantik öğrenme uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubunda 9 hafta süreyle gerçekleştirilmiş olup yarı yapılandırılmış görüşmeler ise deney grubundan 10 öğrenci ve deneysel uygulamayı sürdüren öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, ilişkili örneklemler için t- testi, ilişkisiz örneklemler için ANOVA, ilişkili örneklemler için ANOVA ve ANCOVA, Kruskal Wallis-H testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve betimsel analiz tekniklerine başvurulmuştur. vii Araştırmada akademik başarı, fen bilimlerine yönelik tutum, problem çözme becerisi, otantik öğrenme ortamına yönelik gözlemler ve öğrenci ve öğretmen görüşlerine yönelik sonuçlar elde edilmiştir. Bu sonuçların bazıları aşağıda verilmiştir: Otantik öğrenme uygulamaları öğrencilerin akademik başarılarını, derse yönelik tutumlarını ve problem çözme becerilerini olumlu yönde etkilemektedir. Otantik öğrenme uygulamaları kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmektedir. Otantik öğrenme uygulamaları öğrencilerin akademik başarılarını, derse yönelik tutumlarını ve problem çözme becerilerini geliştirmede mevcut programdan daha etkilidir. Otantik öğrenme uygulamalarına dayalı öğretme-öğrenme süreci fiziksel, sosyal, duyuşsal ve bilişsel olarak olumlu özelliklere sahiptir. Otantik öğrenme uygulamaları ile öğrenciler konuları gerçek yaşam ile ilişkilendirebilmişlerdir. Otantik öğrenme sürecinde öğrencilerin bilgi toplama ve araştırma yapma becerilerinin geliştiği, farklı bakış açıları geliştirdikleri, öğrendiklerini yansıtabildikleri, işbirliği içinde çalıştıkları, iletişim kurma becerileri, kendini ifade etme becerileri ve özgüvenlerinde olumlu yönde gelişmeler olduğu tespit edilmiştir. Otantik öğrenme uygulamaları sırasında öğrenciler olumlu duygular içerisinde olmuşlardır.