1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Bayraktar, Meral"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Investigation of the Relationship Between Self-Competence, Intolerance of Uncertainty and Mindfulness Variables With Flourishing in Teachers
    (2021) Bayraktar, Meral; Kardaş, Ferhat
    Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çalışan öğretmenlerin öz şefkat, belirsizliğe tahammülsüzlük bilinçli farkındalık ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma verileri 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çalışan öğretmenlerden toplanmıştır. Araştırmaya 500 öğretmen katılmış olup bunların 337'i kadın (% 67.4) ve 163'ü (% 32.6) erkektir. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüş ve nicel araştırma deseniyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi vb. ile ilgili soruların yanıtlarını alabilmek için araştırmacı tarafından geliştirilen demografik bilgi formu Formu, Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFÖ), Psikolojik İyi Oluş Ölçeği (PİOÖ),Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği (BTÖ-12) ve Öz Duyarlık Ölçeği (ÖDÖ) uygulanmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T-Testi, tek yönlü ANOVA, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı işlemleri uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre öğretmenlerin psikolojik İyi oluş düzeyleri cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken, belirsizliğe tahammülsüzlük, bilinçli farkındalık ve öz şefkat düzeylerinde cinsiyete göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır. Sonuçlara göre kadın öğretmenlerin psikolojik iyi oluşları erkek öğretmenlerden daha yüksektir. Psikolojik iyi oluş, öz şefkat, bilinçli farkındalık ve belirsizliğe tahammülsüzlük değişkenleri okul düzeyi, hizmet süresi, medeni duruma göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin iyi oluş ve öz şefkat düzeyleri eğitim düzeyine göre farklılık gösterirken, bilinçli farkındalık ve belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin psikolojik iyi oluş ve öz şefkat düzeylerinde Lisans ve tezsiz yüksek lisans mezunlarının doktora mezunlarına göre anlamlı şekilde yüksek olduğu görülmektedir. Araştırma sonucuna göre tüm değişkenler arasında anlamlı ilişkilere rastlanmıştır. Psikolojik iyi oluş ile bilinçli farkındalık ve öz şefkat arasında pozitif yönlü ilişki bulunurken belirsizliğe tahammülsüzlük ile negatif yönlü ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin psikolojik iyi oluş düzeyi cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken, öz şefkat, bilinçli farkındalık ve belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Ayrıca öğretmenlerde psikolojik iyi oluş ve öz şefkat eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Buna karşın öğretmenlerin psikolojik iyi oluş, öz şefkat, bilinçli farkındalık ve belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri okul düzeyi, medeni durum ve hizmet süresine göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Elde edilen veriler alan yazına dayalı olarak tartışılmış, araştırmacı ve uygulayıcılara çeşitli öneriler sunulmuştur.