Browsing by Author "Bedir, Galip"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Investigation of Secondary School Students' Perceived Parental Attitudes and School Attachment Levels(2021) Bedir, Galip; Kaya, ZöhreBu araştırmada, ortaokul düzeyindeki öğrencilerin algılanan anne baba tutumları ile okula bağlanma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmaya Van İli merkez ilçeleri olan İpekyolu, Tuşba ve Edremit'te yer alan ortaokul öğrencilerinden, 6. sınıftan 121, 7. sınıftan 160, 8. Sınıftan 183 öğrenci olmak üzere toplam 464 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin 256 kız, 208'i erkektir. Verilerin toplanmasında; 'Kişisel Bilgi Formu, Leuven Algılanan Ana Babalık Ölçeği-Ergen Sürümü-Ana ve Baba Formu ile Çocuk ve Ergenler için Okula Bağlanma Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programı, ölçek puanlarının normallik sınamasında çarpıklık katsayısı (skewness) kullanılmıştır. Baba duyarlılık ve anne duyarlılık alt boyut puanlarının logaritmik dönüşümleri yapılarak ölçek ve alt boyutları arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson korelasyon testinden; anne-baba tutumlarının okula bağlanma üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla çoklu regresyon analizi, ölçek ve alt boyut puanlarının cinsiyet, anne mesleği, evde internet, cep telefonu sahipliğine göre karşılaştırılmasında bağımsız iki örneklem t testinden; yaş, sınıf, baba ve anne öğrenim durumu, baba mesleği, anne gelir durumu, kardeş sayısı, okul başarı durumu, kendisine ait oda durumuna göre karşılaştırılmasında ANOVA testinden yararlanılmıştır. ANOVA testinde anlamlı farklılık görüldüğünde farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla LSD post hoc testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, algılanan anne baba tutumları ile okul bağlılığı puanları arasında anlamlı bir ilişki olduğu, algılanan anne baba tutumları ile cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, kardeş sayısı, cep telefonuna sahip olması, kendisine ait odasının olması değişkenlerine göre anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okula bağlanma puanları ile yaş, sınıf, anne-baba öğrenim durumu, aylık gelir ve cep telefonuna sahip olması arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin algılanan anne baba tutumlarının okula bağlanma düzeylerini yordadığı bulgusuna ulaşmıştır.