Browsing by Author "Bilgin, Tunay"
Now showing 1 - 20 of 28
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis 2-Normed Space and Linear Operators(2010) Beyiş, Sıddık; Bilgin, TunayDört bölümden oluşan bu çalışmanın birinci bölümünde konuya hazırlayıcı nitelikteki bilgilere ve konu ile ilgili olarak daha önce yapılmış çalışmalara kısaca değinilmiş, ikinci bölümünde ise daha sonraki bölümlerde kullanılacak olan bazı temel tanım ve teoremler verilmiştir.Üçüncü bölümünde, 2-normlu uzaylar ele alınıp sınırlı lineer operatörler ve bu operatörler için Banach-Steinhaus teoremleri verilmiştir.Son bölümde ise genelleştirilmiş 2-normlu uzaylar ele alınıp sınırlı 2-lineer operatörler ve bu operatörler için Banach-Steinhaus teoremleri verilmiştir.Master Thesis Alternative Approaches To Develope Problem Solving Skills and New Practicing Models in Primary School Mathematics Education(2008) Naser, Tuğbay; Bilgin, TunayYaşam boyunca gelecekte karşılaşılabileceği problemlerin üstesinden gelebilecek bireylerin yetiştirilmesi eğitimin öncelikli hedeflerinden biridir. Problem çözmenin matematik müfredatlarının merkezinde olması, bu konuya matematik eğitimcilerinin ayrı bir önem vermesine neden olmuştur. Çünkü matematiksel bilgiyi anlama ve bu bilgiler arasındaki ilişkiyi oluşturma problem çözme sürecinde meydana gelmektedir. Öğrencilere problem çözme becerilerini kazandırmak kadar bu becerileri problem çözme sürecinde nasıl kullandıklarını ortaya koymak da önemlidir. Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretiminde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin, problem çözme süreçlerinin analiz edilmesinde ne derece etkili oldukları araştırılmaktadır. Van İli merkez ilköğretim okullarından Hacı Ömer Sabancı İlköğretim Okulu, 30 Ağustos İlköğretim Okulu, Emin Paşa İlköğretim Okulu, Mehmetçik Selen İlköğretim Okulu ve Şehit Jandarma Pilot Yarbay Yusuf Turgut İlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan çalışma nitel bir araştırmadır. Çalışma toplam 30 öğrenci ve bu okullarda görev yapan 5 matematik öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Ders öğretmenleri tarafından seçilen öğrencilere hazırlanan çalışma kâğıtları dağıtılarak öğrencilerin çözüm süreçleri gözlemlenmiş, sonuçlar doğrultusunda ders öğretmenlerine değerlendirme formları doldurulmuştur. Ayrıca Van ili ilköğretim okullarında görev yapan 140 matematik öğretmenine değerlendirme yöntemlerini ne derece kullandıklarını belirlemek amacıyla anket uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar; kullanılan iki değerlendirme yöntemi (gözlem ve mülakat) arasında anlamlı bir farklılığın olmadığını, öğretmenlerin kullandıkları değerlendirme yöntemleri ile problem çözme sürecini büyük bir oranda gözlemleyebildiğini, klasik ölçme ve değerlendirme yöntemlerinden en fazla kısa cevaplı soru yöntemini tercih ettiklerini ve mevcut koşuların yetersizliğinden alternatif değerlendirme yöntemlerini daha az tercih ettiklerini göstermektedir.Article Buluş Yöntemi ile Öğretimin Üslü Sayılar Konusunu Öğrenme Düzeyine ve Erişiye Etkileri(2003) Bilgin, Tunay; Dinç, YavuzBu çalışmada, buluş (keşfetme) ve geleneksel yöntemlerle konu (üslü sayılar konusu) işleyip, soru çözdürmenin mezun öğrencilerin öğrenme düzeyine ve problemleri çözmedeki erişileri üzerine etkileri araştırıldı. Ayrıca bu yöntemle öğretimin, geleneksel yöntem ile arasındaki fark ortaya konuldu. Araştırmada kontrol gruplu ön test – son test modeli kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere üslü sayılar konusunda ön şart davranışlarını yoklayan bir test verilmiş ve ortalamalarda manidar bir farklılık gözlenmemiştir. Erişi testinden elde edilen verilere göre buluş yöntemi ile öğretim alan öğrencilerin üslü sayılar ile ilgili testleri çözümdeki erişi puanları ile geleneksel öğretim alan öğrencilerin üslü sayılar ile ilgili testleri çözümdeki erişi puanları arasındaki farkın deney grubu lehine anlamlı olduğu gözlenmiştir. Bunun yanı sıra soru gruplarına göre yapılan değerlendirmede de kolay, orta ve zor soru gruplarında deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir.Master Thesis The Effect of 8 Th Grade Students on Mathematics Achievement and Attitude of the Model Creation Activities in Algebra Teaching(2018) Nam, Sümeyra; Bilgin, TunayMatematik eğitimi programında yer alan 'öğrencilerin modelleme yaparak problem çözme, iletişim kurma, akıl yürütme gibi becerilerinin geliştirilmesine yönelik ortamlar hazırlanmalıdır' maddesi dikkate alınarak öğrencilerin günlük hayatla ilişkilendirmesini ve gerçek problem durumları için modellerini oluşturmalarını sağlayan model oluşturma etkinliklerinin kullanılması önem taşımaktadır (Sandalcı, 2013). Bu nedenle araştırma model oluşturma etkinliklerinin 8. sınıf cebir öğretiminde öğrenci başarısına ve tutumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Van ilinin Tuşba ilçesinde bir ortaokulda sekizinci sınıfta öğrenim gören 40 öğrenci oluşturmaktadır ve bu öğrencilerin 20'si deney grubunda 20'si kontrol grubundadır. Deney grubunda matematiksel model oluşturma etkinlikleri kontrol grubunda öğretim programındaki müfredata göre öğrenim yapılmıştır. Bu araştırma, nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiş olup ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre düzenlenmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında deney ve kontrol gruplarına uygulanan 20 çoktan seçmeli Matematik Başarı Testi, Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ile ayrıca deney grubu ile yapılan modelleme etkinliklerinden elde edilen rapor ve işlem kağıtlarından veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde başarı testi ve tutum ölçeğinin normallik gösterip göstermediğini incelemek için Shapiro Wilk testi uygulanmış, testlerden elde edilen puanlar içinde anlamlılık ifade eden değerlerde bağımlı t testi ve bağımsız t testi gibi parametrik ve parametrik olmayan testler kullanılmış ve SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, deney ve kontrol gruplarında Matematik Başarı ortalama puanları başarı düzeyinde artış olduğu ancak gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark çıkmadığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin tutumlarına olan etkisi incelendiğinde deney ve kontrol grupları son testlere göre tutumlarında artış sağlanmış gruplar arası anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.Master Thesis Effect of Realistic Mathematics Education (RME) Method on Student Success in Secondary Education 12th Grade Mathematics (Integral Unit) Education(2010) Akyüz, Mehmet Cahit; Bilgin, TunayAraştırmada, gerçekçi matematik eğitimi yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin ortaöğretim 12. sınıf integral konusuna uygulanması sonucunda, gerçekçi matematik eğitimi yönteminin geleneksel öğretim yönteme nazaran öğrenci başarısı üzerindeki etkisi incelenmiştir.Araştırma deneme modelinde bir çalışma olup, araştırmada ön test ? son test kontrol gruplu desen modeli uygulanmıştır. Araştırma 2009?2010 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Batman ilindeki ortaöğretim okullarından Ziya Gökalp Anadolu Lisesi'nin matematik dersini aynı öğretmenden alan 24'ü deney ve 23'ü kontrol grubu olmak üzere toplam 47 öğrenci ile yapılmıştır. Deneklerin 2010-YGS matematik testi sonuçlarına ve güz dönemi matematik karne notlarına göre denklikleri araştırılmıştır. Gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edildikten sonra bu iki sınıfın konu hakkındaki davranışlarını tespit etme amaçlı olarak konu başarı testi (ön test) uygulanmıştır. 20'şer saat süresince deney grubuna gerçekçi matematik eğitimi yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanarak `'integral'' konusu işlendikten sonra davranış değişikliklerini tespit etme amaçlı olarak ünitenin başlangıcında uygulanan konu başarı testi (son test) tekrar uygulanmıştır. Uygulamalar sonucunda elde edilen bulgular SPSS 15.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve öğrenci davranışlarını olumlu yönde etkilemede gerçekçi matematik eğitimi yönteminin geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Master Thesis The Effect of Realistic Mathematics Education Approach on Student Success in Teaching 10th Grade Data, Counting and Probability Unit and Investigation of Student Opinions(2019) Okuyucu, Mehmet Ata; Bilgin, TunayAraştırmanın amacı, GME yaklaşımına dayalı öğretim yönteminin 10. sınıf 'Veri, Sayma ve Olasılık' ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisini incelemek ve bu yaklaşıma dayalı öğretim yöntemi hakkında öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel aşamasında, deneysel araştırmalarda kullanılan ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Gruplardan deney grubundaki öğrencilere GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel yaklaşıma dayalı öğretim yöntemi (düz anlatım ve soru-cevap) uygulanmıştır. Araştırmanın nitel aşamasında ise durum (örnek olay) çalışma modeli kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Van ili Gevaş ilçesinde bulunan MEB'e bağlı bir lisenin 10. sınıfında öğrenim gören 60 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları; her iki gruba öğrencilerin başarısını ölçmek için 'Veri, Sayma ve Olasılık Başarı Testi' (ön test-son test) ve deney grubundaki öğrencilere GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemine ilişkin görüşlerini belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Hazırlanan başarı testinin pilot uygulaması 9. ve 11. sınıfta öğrenim gören toplam 93 öğrenci ile yürütülmüştür. Başarı testinin pilot uygulaması sonucunda cronbach alfa güvenirlik katsayısı .87 olarak bulunmuştur. Nicel verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t-testi ve ilişkili örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar p=.01 anlamlılık düzeyine göre değerlendirilmiştir. Görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi, geleneksel yaklaşıma dayalı öğretim yöntemine göre öğrenci başarısında daha etkili olduğu gözlenmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin GME yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi hakkında olumlu görüşler ifade ettiği de tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler Gerçekçi matematik eğitimi, veri, sayma ve olasılık, öğrenci başarısı ve görüşleri.Master Thesis Effects of Active Learning on Success in Mathematics(2005) Acar, Cengiz; Bilgin, TunayYanlış ya da yetersiz olan yöntemlerle matematiğin öğrencilerlebuluşturulması, onu öğrenilmesi güç, korkunç ve karnelerin kırık notlu dersi halinegetirmiştir.Bu çalışma ile matematiğin olumsuz görüntüsünün ve derstekibaşarısızlıkların ortadan kaldırılmasında aktif öğrenme yöntemlerinin etkisi üzerindedurulmuş ve aktif öğrenme etkinlikleri kullanılarak verilebilecek örnek bir konuseçilip (açı ve üçgen çeşitleri), bu konu aktif öğrenme ve geleneksel yöntemlerle2004-2005 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Van Merkez Rekabet lköğretimOkulu 6C ve 6D sınıflarında toplam 48 öğrenciye uygulanarak karşılaştırmayapılmıştır. Sonuçta seçilen konunun aktif öğrenme yöntemiyle verilebileceğininbaşarıyı arttıracağı kanısına varılmıştır. Ayrıca bu çalışma ile kendini ifade etmedegüçlük çeken ve bundan dolayı geleneksel yöntemde başarısız olarak tabir edilenöğrencilerin, fırsat verilirse ne çok şeyler başarabileceği ve sosyal yönde de aktifhale gelebileceği görülmüştür.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde konu ile ilgili genel bilgiler verildi. kinci bölümde kaynakbildirişleri verildi. Üçüncü bölümde materyal ve metot verildi. Dördüncü bölümdebulgularda elde edilen veriler SPSS (Demo sürümü) 10.0 Paket programıylakarşılaştırıldı. Beşinci bölümde ise sonuç ve önerilere yer verildi.Anahtar kelimeler: Matematik, Matematik öğretimi, Aktif öğrenme.Master Thesis Effects of Constructivist Approach on Success in Mathematics(2006) Akyol, Mustafa; Bilgin, TunayÖZETOLUŞTURMACI YAKLAŞIMIN MATEMATİK BAŞARISINA ETKİLERİAKYOL, MustafaYüksek Lisans Tezi, İlköğretim Anabilim DalıTez Danışmanı: Doç. Dr. Tunay BİLGİNEylül 2006, 60 sayfaBu çalışmada oluşturmacı yaklaşımın matematik başarısına etkisi üzerinde durulmuşve oluşturmacı yaklaşım etkinlikleri kullanılarak verilebilecek örnek bir konu (ölçüler)seçilmiştir. Bu konu oluşturmacı yaklaşım ve geleneksel yöntemlerle 2005-2006 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Van Merkez Eminpaşa İlköğretim Okulu 6A ve 6Bsınıflarında toplam 71 öğrenciye uygulanarak karşılaştırma yapılmıştır. Sonuçta seçilenkonunun oluşturmacı yaklaşım yöntemiyle verilmesinin başarıyı arttıracağı kanısınavarılmıştır. Ayrıca oluşturmacı yaklaşımın matematiğe karşı olumlu tutum geliştirebileceği degörülmüştür.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde konu ile ilgili genel bilgiler verildi. İkinci bölümde kaynak bildirişleriverildi. Üçüncü bölümde materyal ve metot verildi. Dördüncü bölümde bulgularda elde edilenveriler SPSS (Demo sürümü) 10.0 Paket programıyla karşılaştırıldı. Beşinci bölümde isesonuç ve önerilere yer verildi.Anahtar kelimeler: Matematik, Matematik öğretimi, Oluşturmacılık, Öğretimmetotları.Master Thesis An Examination of Misconceptions Regarding Rational Numbers in 7th Grade Mathematics Lesson Within the Context of Teaching With Mathematical Modeling Activities(2024) Araz, Sevda; Bilgin, TunayBu çalışmanın amacı; ortaokul yedinci sınıf matematik dersi sayılar ve işlemler öğrenme alanının alt öğrenme alanı olan rasyonel sayılar konusunun öğretiminde oluşabilecek kavram yanılgılarının tespiti ve matematiksel modelleme etkinliklerinin kullanımının kavram yanılgılarını gidermeye etkisini incelemektir. Bu çalışmada nitel ve nicel araştırmanın birlikte kullanıldığı karma yöntem araştırması kullanılmıştır. Çalışma grubunu; 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Van ilinin Çaldıran ilçesinde bulunan bir ortaokulun yedinci sınıf düzeyinde öğrenim gören 24 öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin rasyonel sayılar konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek için 'Kavram Yanılgısı Tespit Testi 1' ve 'Kavram Yanılgısı Tespit Testi 2' uygulanmıştır. Ayrıca kazanımlar göz önünde bulundurularak matematiksel modelleme etkinlikleri oluşturulmuş ve ders sonrasında uygulanmıştır. Üç haftalık uygulamanın ardından öğrencilere son test uygulanmış ve grubu temsilen 9 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS paket programı ile analiz edilirken, nitel veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin ön test sonuçları ve son test sonuçları kıyaslanmış yüzde ve frekans değerlerine bakılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerde; rasyonel sayının pay kısmını tam kısma yazma ve payda kısmını ondalık kısma yazma, devirli ondalık sayıları ondalık sayılar gibi düşünerek rasyonel sayıya çevirme, sıralama yaparken eksiyi görmezden gelme, payları kendi arasında paydaları kendi arasında toplama işlemi yapma, çarpma ve bölme işlemlerinde payda eşitleme ve negatif tam sayılı kesri bileşik kesre çevirirken toplama yerine çıkarma işlemi yapma olmak üzere altı tane kavram yanılgısı tespit edilmiştir. Matematiksel modelleme etkinlikleri sonunda akademik başarı olarak öğrenciler 'orta' seviyeden 'iyi' seviyeye gelmişlerdir. Oluşan kavram yanılgılarının ise kısmi düzeyde giderildiği gözlemlenmiştir.Doctoral Thesis FK-Uzayların Topolojik Özellikleri ve Bazı Yeni Semikonservatif FK-Uzaylar(2014) Karakuş, Mahmut; Bilgin, TunaySekiz bölümden olusan bu tezin birinci bölümünde, giris olarak tezin ana fikri ve iliskili oldugu matematiksel kavramlar verildi . kinci bölümde, literatür ve tezin tarihsel nedenleri ve kaynagı hakkındaki bilgiler verildi. Üçüncü bölümde, diger bölümlerde kullanılacak bazı ön bilgiler, gösterimler ve teze yardımcı olabilecegini düsündügümüz tanım, teorem ve sonuçlara yer verildi. Dördüncü bölümde, K- ve FK- uzayları ile ilgili genel bilgiler, tanım, teorem ve sonuçlara yer verildi. Besinci bölümde, literatürde yer alan bazı kesim operatörlerine, bu kesim operatörleri yardımıyla teskil edilen seçkin alt uzaylara ve bu uzayların bazı özelliklerine yer verildi. Altıncı bölümde, Mursaleen ve Noman (2010) tarafından tanımlanan - matris operatörü kullanılarak, bir dizinin n-li kesimleri tanımlandı ve bu kesimlerin yakınsaklıgı ve sınırlılıgı ile bazı yeni seçkin alt uzaylara yer verildi. Bu bölümün son kısmında ise, bu seçkin alt uzaylar ve tanımlamıs oldugumuz bazı dualler arasındaki iliskilere yer verildi. Yedinci bölümde - Semikonservatif uzaylar tanımlanarak, bu tip uzayların bazı temel özellikleri, bu uzaylar arasındaki içerme bagıntıları ve bazı topolojik özellikler incelendi. Son bölümde ise, hulasa olarak, tez üzerindeki tartısma genel olarak verildi ve varılan bulgulara deginildi.Article İlköğretim Yedinci Sınıf Matematik Dersinde (Çokgenler Konusunda) Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri Tekniğinin Kullanımı ve Uygulama Sonuçları(2004) Bilgin, TunayBu çalışma, işbirlikli öğrenme tekniklerinden “Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri”(ÖTBB) tekniğinin kullanımını belirlemek ve uygulama aşamalarını tespit için ele alınmıştır. Çalışmada Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri tekniğinin öğrenci başarısında geleneksel yönteme göre etkili olup-olmadığı ve kız- erkek öğrenciler arasında farklılaşmaya neden olup-olmadığı test edilmiştir. Araştırmada kontrol gruplu ön test – son test modeli kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini 2002-2003 öğretim yılı ikinci döneminde Van İnönü İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya birinde 29 diğerinde 26 olmak üzere iki ayrı sınıftan toplam 55 öğrenci alınmıştır. Denkleştirme testi ortalamaları açısından denk oldukları saptandıktan sonra gruplardan biri deney diğeri ise kontrol grubu olarak kabul edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda deney grubundaki öğrencilerin matematik başarılarının (son test), kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Kız ve erkek öğrenciler açısından da gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur.Master Thesis The Impact of the Use of Augmented Reality Applications on Mobile Devices on the 8th Grade Students' Academic Achievements and Motivations(2021) Akkuş, Ali; Bilgin, TunayBu araştırmanın amacı; mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarı ve motivasyonlarına etkisini incelemektir. Bu amaçla mobil artırılmış gerçeklik uygulaması kullanılarak; öğrencilerin, matematik dersi başarılarına ve matematik dersine karşı motivasyonlarına olan etkisi incelenmiştir. Bu amaca yönelik olarak artırılmış gerçeklik sisteminin tarihsel gelişimi, kullanım alanları ve eğitimdeki yeri araştırılarak, matematik ve geometri alanlarında yapılmış çalışmalar araştırılmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Van ili Erciş ilçesinde bir ortaokulda öğrenim gören 8. sınıftaki 42 öğrenci (deney grubu 21 öğrenci, kontrol grubu 21 öğrenci) oluşturmaktadır. ''Geometrik Cisimler'' konusu her iki gruba uygun olarak hazırlanan ders etkinlikleri ile anlatılmıştır. Deney grubundaki öğretim süreci mobil cihazlarda bulunan Geogebra 3D hesap makinası uygulaması ile işlenmiş, kontrol grubundaki dersler ise mevcut öğretim yöntemi ile katı cisimlere ait kazanımlara uygun materyaller ile yürütülmüştür. Her iki grupta da öğretim araştırmacı tarafından, bir hafta boyunca 7 ders saatinde yürütülmüştür. Hazırlanan matematik testi kazanımları ölçmeye yönelik olarak her iki guruba ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulama sonucunda deney grubundaki öğrencilerin başarı puanları yüksek ve kazanımları daha çok içselleştirildiği görülmüş olup, anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Bu durumda artırılmış gerçeklik uygulamasının, öğrencilerin matematik dersi başarısını artırdığı gözlenmiştir. Matematik motivasyon ölçeği her iki gruba son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilere t testi uygulanarak, deney grubunda bulunan öğrencilerin istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluştuğu ve bu farkın deney grubunda yer alan öğrencilerin motivasyonlarının lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mobil cihazlarda yer alan uygulamalarla birlikte işlenen dersler sonucunda öğrencilerin matematik akademik başarıları ve motivasyon düzeylerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Master Thesis Investigation of Secondary School Students Conceptual and Operational Comprehension Processes of Ratio and Proportion With the 7e Model(2023) Yılmaz, Sümeyye; Bilgin, TunayBu çalışmada ortaokul yedinci sınıf matematik öğretim programında bulunan oran-orantı konularında yapılandırmacı 7E öğretim modeline uygun ders planları hazırlanmış ve uygulanmıştır. Bu ders planları ile öğrencilerin, kavramsal ve işlemsel anlama süreçlerini ve bu konudaki ön koşul becerilerini incelemek amaçlanmış, öğrencilerin 7E öğretim modeli hakkındaki görüşlerine yer verilmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden, öğretim deneyi yöntemi seçilmiştir. Çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesinin bir ilinde ortaokul yedinci sınıf düzeyinde öğrenim gören heterojen 20 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere oran-orantı konusundaki ön bilgilerini belirlemek için hazırbulunuşluk testi uygulanmıştır. Bu testten elde edilen verilerle amaca ve kazanımlara uygun üç farklı ders planı tasarlanmıştır. Öğretim deneyi sırasında hazırbulunuşluk testi, etkinlik kâğıtları, çalışma yaprakları ve araştırmacı gözlem notları ile veriler toplanmıştır. 15 saatlik uygulamadan sonra grubu temsil eden 10 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Hazırbulunuşluk testinden elde edilen bulgular ile öğrencilerin önceki yıllara ait oran-orantının ön şart kazanımlarında kavramsal ve işlemsel bilgilerinde eksiklikleri olduğu görülmüştür. Uygulanan ders planları ile öğrenciler oran konusunda kavramsal ve işlemsel bilgilerinde yeterlilik kazanmışlardır. Öğrenciler modelin bazı basamaklarında orantı sabiti, doğru orantı ve ters orantı kavramlarında eksiklik yaşamışlardır. Öğrencilerin ders planlarının uygulama süreci boyunca ön bilgilerindeki eksikliklerden olumsuz etkilendikleri görülmüştür. Öğretim deneyinin esnek yapısının, öğrencilerin anlama süreçlerine göre ders planlarının düzenlenerek kavramsal ve işlemsel anlama sürecini geliştirdiği gözlenmiştir. Araştırmanın bulguları neticesinde öneriler sunulmuştur.Other İsösp Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumları(2002) Kara, Kazım; Uluat, Bedrettin; Bilgin, TunayBu araştırmanın amacı, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Sertifika Programına katılan ve Matematik Öğretimi dersi alan öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının saptanması ve öğrencinin tutumu ile cinsiyeti ve grubu (Yakın bölümler aynı gruba alınarak, Matematik, Fen ve Sosyal Grupları oluşturulmuştur) arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Other Article Lacunary Ap-Summable Sequence Spaces Defined by Orlicz Functions(Kinokuniya Co Ltd, 2006) Bilgin, TunayIn this paper we introduce some new sequence spaces combining a lacunary sequence, an infinite matrix, a bounded sequence and an Orlicz function. We discuss some topological properties and establish some inclusion relations between these spaces. It is also shown that if a sequence is lacunary A(p)-convergent with respect to an Orlicz function then it is lacunary strongly S-theta(A)-statistically convergent.Correction Lacunary Strong A-Convergence With Respect To a Sequence of Modulus Functions (Vol 151, Pg 595, 2004)(Elsevier Science inc, 2007) Bilgin, TunayArticle Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayıları Yorumlama ve Uygulamada Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları(2002) Bilgin, Tunay; Akbayır, KamilBu çalışmada, ondalık sayıları kavramada öğrencilerin yanılgılarını tespit etmek üzere Van ili Atatürk lisesinde 15 yaş grubu öğrencilere bir test uygulanmış ve tespit edilen sonuçlar daha önce yapılan çalışmalarla karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-testi kullanılmıştır. Yapılan çözümleme sonucunda, soru 6A ve soru 6C de anlamlı bir fark olup, diğer sorularda anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.Article Matrix Transformations in Some Sequence Spaces(1996) Bilgin, TunayBu notun amacı $(C(p,s),C_s)$, $(\\ell _{\\infty}(p,s.C_s)$ ve $(\\ell (p,s),C_s)$ sınıflarındaki matrisleri karakterize etmektir.Article Matrix Transformations of Some Generalized Analytic Sequence Spaces(2002) Bilgin, TunayThe aim of this paper is to define and to investigate the generalized analytic sequence spaces $c_o^\\nu(p,s)$, $I_\\infty^\\nu(p,s)$ and $I^\\nu(p,s)$ and to determine the matrices of classes like, ($l_\\infty^\\nu(p,s)$, $l_\\infty$),($c_o^\\nu(p,s)$, $l_\\infty$),($I^\\nu(p,s)$ , $l_\\infty$), ($I_\\infty^\\nu(p,s)$, c), ($c_o^\\nu(p,s)$, c), and ($I^\\nu(p,s)$, c), where .the sequence space and c are respectively the spaces of bounded and convergent complex sequences.