Browsing by Author "Boynukara, Zeynel"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis An Analysis of the Attitudes of Scince Education Teacher Candidates Towards Branches of Sciences(2005) Bakırcı, Hasan; Boynukara, ZeynelFen ve teknoloji alanındaki hızlı gelişmelerin günlük yaşamımız üzerinde önemli etkileri vardır. Bilgive teknoloji etkileşimi düşünüldüğünde, fen öğretmenlerinin yeni bin yıldaki rollerinin yeniden gözdengeçirilmesi gerekmektedir. Birleştirilmiş bir içeriğe sahip olan fen bilgisi dersinin öğretmenleri, fizik, kimya vebiyoloji alanında yeterli olduğu kadar, bu branşlara karşı tutumlarının olumlu olması gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı; okullarımızda fen eğitimindeki aksaklıklar dikkate alınarak, fendeki başarınındüşük olmasının altında yatan sebepler arasında sayılan öğretmen adaylarının fen branşlarına (fizik, kimya,biyoloji) karşı tutumlarını tespit etmektir. Diğer bir amacı ise, Eğitim Fakültelerinin İlköğretim Fen BilgisiÖğretmenliği Programında öğrenim gören 3. ve 4. sınıftaki öğretmen adaylarının branşa karşı tutumlarındadeğişim olup olmadığını tespit etmek ve değişimde etkili olan faktörleri ortaya çıkarmaktır. Bu araştırmanınevrenini, 3. ve 4. sınıf fen bilgisi öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklem olarak 5 Devlet üniversitesindeöğrenim gören fen bilgisi öğretmen adayları seçilmiştir. Bu üniversiteler Yüzüncü Yıl Üniversitesi, DicleÜniversitesi, İnönü Üniversitesi, 9 Eylül Üniversitesi ve Karadeniz Teknik Üniversitesidir. Adı geçenüniversitelerde 200'ü 3. sınıf fen bilgisi öğretmen adayı, 200'ü 4. sınıf fen bilgisi öğretmen adayı olmak üzeretoplam 400 denekle çalışılmıştır. Seçilen deneklere 45 maddeden oluşan 5'li Likert tipi tutum ölçeği uygulanmış,elde edilen veriler SPSS paket programı yardımı ile analiz edilmiştir. Bulgular öğretmen adaylarının her üçbranşa karşı tutumlarında eşit dağılım göstermediklerini ortaya çıkarmıştır. Branşlar bazında öğretmenadaylarının, daha çok fizik ve biyoloji branşlarına karşı olumlu tutumlar geliştirdikleri görülmüştür. En olumsuztutumun ise kimya branşına karşı gösterildiği bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Fen branşları, Fen bilgisi öğretmen adayları, Tutum,Tutum değişimiMaster Thesis Determining the Change in the Attitude of Teacher Candidates in Primary Education Towards the Field of Sciences(2005) Demir, Mehmet Kazım; Boynukara, ZeynelBu çalışma beş bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, yapılan çalışmanın içeriği hakkında bazı bilgilerverilmiştir. Konunun önemi belirtilmiştir. Eğitimin tanımı, gelişimi ve önemi,niteliği, ülkemizde eğitimin gelişimi, ülkemizde öğretmen yetiştirme, eğitimdeöğretmenin rolü, öğretmen yeterliklerinin meslekteki başarı ile ilişkisi, öğretmendebulunması gereken nitelikler ve öğretmen yetiştirme yeterlikleri, fen bilgisi dersleriiçin öğretmende bulunması gereken nitelikler ve fen bilgisi öğretmen becerilerikonuları araştırılmıştır.kinci bölümde, tutumla ilgili yapılan çalışmalar araştırılmıştır.Üçüncü bölümde, tutumla ilgili üniversite öğrencilerine anketuygulanmıştır.Dördüncü bölümde, uygulanan anketin sonuçları değerlendirilmiştir.Beşinci bölümde, bulgular tartışılmıştır.Anahtar kelimeler: Tutum, Tutum değişimi, Fen bilgisi öğretmen adayıMaster Thesis Examination of the Usage of the Equipments Those Were Used by Science and Techology Teachers Who Are Working at State and Private Schools(2009) Çelik, Yurdagül; Boynukara, ZeynelBu araştırma, özel okullarda ve devlet okullarında görev yapan fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin eğitim araç-gereçlerinden yararlanma durumlarının belirlenerek incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Van il merkezindeki devlet ve özel ilköğretim okullarındaki fen ve teknoloji dersine giren fen bilgisi öğretmenleri ile sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır; Araştırmanın örneklemini ise Van il merkezinde bulunan 4 özel ilköğretim okulundaki 27 öğretmen ile Van il merkezinde bulunan 36 devlet okulundaki 310 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve uygulanan anketlerle toplanmıştır. Araştırmanın alt amaçları doğrultusunda çözümlenmesinde dağılımları betimlemek için frekans (f) ve yüzde (%)'den; bağımlı değişkenlerin bağımsız değişkenlerle olan ilişkisini ortaya koymak için ise non-parametrik testlerden olan Kay-Kare testi kullanılmıştır. İstatistiksel çözümlerde SPSS 10.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bulgulara dönüştürülerek yorumlanmış ve ulaşılan sonuçlara bağlı olarak öneriler geliştirilmiştir.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin derslerini işlerken eğitim araç-gereçlerini kullanma düzeylerinin okul türüne göre, bazı araç-gereçlerin kullanım düzeylerinin anlamlı düzeyde farklılaştığı ortaya konulmuştur.Anahtar kelimeler: Fen ve teknoloji eğitimi, Eğitim araç-gereçleriMaster Thesis The Effects of Family, School and Social Life Emplacing Effective Environmental Awerness(2013) Erman, Muhammed Ali; Boynukara, ZeynelDünyadaki değişim, teknolojideki hızlı gelişim, insanların bulundukları çevredeki doğal unsurları sınırsızca kullanma isteği, insanların bilinçsiz ve sorumsuz davranışları gibi unsurlar insanın varoluşunda lehte olan insan-çevre ilişkilerini günümüzde maalesef aleyhe çevirmiş durumdadır. Temelinde bilinçsiz insan davranışlarının yattığı insan-çevre ilişkilerindeki bu kötü gidişe dur diyebilmek ancak çevreye karşı duyarlı ve bilinçli bireyler yetiştirmekle gerçekleşebilecektir. Bu bilincin yerleştirilmesi ise bireylerin eğitiminde etkin rol oynayan faktörlerin tespiti ve bu faktörlerin eğitimdeki etkisinin irdelenmesi ile mümkün olacaktır.Bu çalışmanın amacı, bireylerde etkin çevre bilincinin yerleştirilmesinde ?Aile?, ?Okul? ve ?Sosyal yaşam alanı? faktörlerinin etkisini incelemek ve bu faktörlerin dışında herhangi bir faktörün bireylerin bilinç düzeylerine etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır.Araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Siirt ilinde öğrenim gören ilköğretim 2. kademe öğrencileri, örneklemini ise Siirt ili Merkez ilçesindeki farklı sosyal yaşam alanlarına sahip 5 okulda öğrenim gören 651 ikinci kademe öğrencisi oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak liste halinde hazırlanmış 8 soruluk Çevre Duyarlılığı Görüş Formu (ÇDGF) ve 15 sorudan oluşan Çevre Bilinci Görüş Formu (ÇBGF) kullanılmıştır. 15 soruluk ÇBGF'nun Cronbach Alpha katsayısı ?=0,724 olarak tespit edilmiştir. Çalışmada kullanılan her iki testin kapsam geçerliliği konusunda uzman görüşleri alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmada Betimsel Analiz yönteminden yararlanılmıştır.Çalışmanın sonucunda bireylerin etkin çevre bilincinin yerleştirilmesinde ?Aile?, ?Okul? ve ?Sosyal Yaşam Alanı? faktörlerinin farklı durumlarda farklı etkilerinin olduğu gözlenmiştir. Ancak bu üç faktörün dışında ?MEDYA (TV, İnternet, Gazete vb.)? faktörünün de bireylerin bilinç düzeyleri üzerindeki etkinliğinin giderek arttığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Aile, çevre bilinci, fen bilimleri, medya, okul, sosyal yaşam alanı.