Browsing by Author "Cepni, Salih"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Article The Effect of The Common Knowledge Construction Model-Oriented Education on Sixth Grade Students' Views on The Nature of Science(Sci Methodical Ctr-sci Educologica, 2017) Bakirci, Hasan; Calik, Muammer; Cepni, SalihThe aim of the present research was to explore the effect of the Common Knowledge Construction Model (CKCM)oriented education on sixth grade students' views on the Nature of Science (NOS) and to compare it with the existing learning model (5Es learning model). The research was conducted with a total of 76 students (38 by 38-for experimental and control groups) in 2013-2014 school year. Within a quasi-experimental research design, the Views of Nature of Science Questionnaire (VNOS) and the Student Interview on the Nature of Science Aspects (SINOSA) were used for data collection. Quantitative data from the VNOS were exposed to independent t-test while qualitative data from the interview protocol were analyzed using content analysis. Results of pre-test and pre-interview denoted that both groups properly constructed 'empirical' aspect of the NOS while the other aspects of the NOS were naive and transitional levels. After the intervention, it was found that the control group's views of the NOS, except for the empirical aspect, were transitional level whilst those of the experimental group were informed level. Further, it was elicited that the experimental group performed the highest change in 'imaginary and creative' aspect of the NOS.Article The Examination of Views of Parents About the Web-Based Performance Evaluation Program in the Science Teaching Process(2016) Cepni, Salih; Bakırcı, Hasan; Kara, YılmazBu çalışma velilerin web tabanlı performans değerlendirme programı hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada özel çalışması durum yöntemi benimsenmiştir. Araştırma, Trabzon il merkezinde 2014-2015 akademik yılı güz döneminde yürütülmüştür. Üç yüz veliye anket uygulanırken, bu velilerden 10 tanesi ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Anket ile elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmaya katılan velilerin büyük çoğunluğunun öğrencilerin bir ölçme ve değerlendirme aracı olarak kullanılan faklı performans aktiviteleri ile nasıl değerlendirildiklerini ve bu aktivitelerde aldıkları notları görebilmelerinden tatmin oldukları bulunmuştur. Ancak çalışmanın oldukça sınırlı bir veli katılımıyla yürütülmüş olması bu yönündeki görüşleri tam olarak yansıtmada yetersiz kalmıştır. Web tabanlı programın daha geniş örneklem üzerinde yürütülmesi önerisinde bulunulmuştur.Article Fizik Öğretmen Adaylarının Yıllara Göre Başarı ve Tutumlarının Etkileşim Düzeyleri(2007) Cepni, Salih; Erdemir, NakiGünümüzde bilim ve teknoloji alanında meydana gelen hızlı değişimler ve gelişmeler hayatın her alanını etkilediği gibi, eğitim programlarını ve onun öğretimini de şekillendirmektedir. Bu nedenle öğretim bilgisinin önemi her geçen gün artarak devam etmektedir.1997 yılından itibaren uygulamaya konulan öğretmen yetiştirme modeli sonunda, öğretmen adaylarının başarı düzeyinde ve tutumlarında ne derece gelişme olduğu merak edilen bir konudur.Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmen adaylarının “Genel Fizik” dersindeki “mekanik” konusuna ilişkin başarı düzeylerini ve tutumlarını sınıf kademelerine göre karşılaştırmak, başarılarının yıllara göre değişimini tespit etmektir. Veri toplama aracı olarak, geçerliği ve güvenirliği test edilmiş 25 maddelik çoktan seçmeli başarı testi ve 35 maddelik, 5’li Likert tipi tutum ölçeği kullanılmıştır. Çalışma, beş üniversitenin eğitim fakültesi fizik öğretmenliği programında öğrenim gören 500 öğretmen adayı ile yürütülmüştür.Fizik öğretmen adaylarının alan bilgisindeki başarıları ile fizik bilimine karşı tutumları arasında lineer ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Dördüncü ve beşinci sınıfta adayların başarı ve tutumları paralel ilerlerken; birinci, ikinci ve üçüncü sınıftaki başarı artışı tutumlarında görülmemiştir. Adayların sınıf seviyeleri yükseldikçe fen derslerine karşı tutumlarının iyileşmesi ve olumsuz tutumlarının azalması, mesleğin adaylar tarafından benimsendiği sonucunu göstermektedir. Bu nedenle mesleği sevmede önemli rol oynayan, öğretmelik mesleği ile ilgili dersler ilk sınıflarda verilmeye başlanmalıdır.Article The Influence of the Common Knowledge Construction Model on Middle School Sixth Grade Students' Critical Thinking Skills: a Case of Light and Sound Unit(2016) Cepni, Salih; Bakırcı, HasanBu çalışmanın amacı; Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin altıncı sınıföğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemek, öğrencilerin eleştireldüşünme becerileri ile akademik başarıları ve eleştirel düşünme becerileri ilekavramsal anlama düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada yarıdeneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Trabzon ilmerkezinde bulunan bir ortaokul'un altıncı sınıfında öğrenim gören, kontrol ve deneygrubundan 38'er öğrenci olmak üzere toplam 76 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Işıkve Ses Ünitesi Eleştirel Düşünme Testi (IESDT), Işık ve Ses Ünitesi Başarı Testi (ISBAT)ve Işık ve Ses Ünitesi Kavramsal Anlama Testi (ISKAT) ile toplanmıştır. Verilerinanalizinde parametrik olmayan Mann Whitney U-Testi ile Wilcoxon İşaretli SıralarTesti kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin eleştirel düşünme test puanları ile başarı testive kavramsal anlama testi arasında ilişkiyi ortaya çıkarmak için Pearson KorelasyonKatsayısından faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, OBYM'ye dayalı fenöğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri üzerinde etkiliolduğu sonucuna varılmıştır. Diğer taraftan öğrencilerin eleştirel düşünme puanı ilekavramsal anlama puanı ve eleştirel düşünme beceri puanı ile başarı testi puanlarıarasında yüksek düzeyde bir korelasyon olduğu sonucuna varılmıştır.Article Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri*(2015) Ayvacı, Hakan Şevki; Cepni, Salih; Bakırcı, HasanBu çalışmanın amacı; Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM) hakkında Fen Bilimleri öğretmenlerinin düşünceleri ortaya çıkarmaktır. Çalışmada, nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır.Çalışmanın katılımcılarını, Trabzon il Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan 15 Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel ve içerik analize başvurulmuştur. Çalışmanın sonuçları incelendiğinde; Fen Bilimleri öğretmenlerinin OBYM'nin uygulanabilirliğini 5E öğretim modeli ile kıyaslayarak açıkladıkları görülmüştür. Fen Bilimleri öğretmenleri OBYM'nin birinci aşaması olan \"Keşfetme ve Sınıflandırma\" aşamasının fazla zaman almasının model için bir sınırlılık oluşturduğunu belirtmişlerdir. OBYM'nin ikinci aşaması olan \"Yapılandırma ve Müzakere Etmeden\" sonra; öğrencilerin ulaştığı bilgilerin sınıf ortamında paylaşılacağı, eksik ve yanlış bilgilerin düzeltileceği, öğretmen ve öğrencilerin aktif olacağı \"Ortak Bilgiye Ulaşma\" adıyla sürece bir aşamanın eklenmesi gerekmektedir.