Browsing by Author "Demirtaş, Mehmet"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Osmanlı Başkenti'nde Dilenciler ve Dilencilerin Toplum Hayatına Etkileri(2006) Demirtaş, Mehmetİstanbul, Bizans döneminde de, Osmanlı hâkimiyetine geçtikten sonra da insanların ilgi odağı olmuş önemli bir şehirdir. Avrupa’nın büyük şehirleri arasında yer alan Londra ve Paris gibi İstanbul şehri de dilenciler için bir çekim merkezi olmuştu. Bu sebeple gerek yerli dilenciler, gerekse ülkenin çeşitli yerlerinden ve hatta ülke dışından gelen dilenciler İstanbul’da yoğun bir faaliyet göstermekteydiler. Dolayısıyla söz konusu dönemlerde devlet bu dilencilerden kaynaklanan sorunlarla çeşitli şekillerde mücadele etmek zorunda kalmıştı. Esnaf olarak kabul edilen kayıtlı dilenciler kontrol altında tutulurken, diğerlerinin şehre gelmeleri engellenmeye, kaçak yollarla gelenler memleketlerine geri gönderilmeye çalışılmış, bazen bu durumdakilere çeşitli cezalar verilmiş, fakat kesin bir netice alınamamıştı.Master Thesis The Usege of Place in Teaching History and Teacher Views: the Example of Bitlis Province(2011) Taşcan, Orhan; Demirtaş, MehmetBu yüksek lisans tezinin amacı; tarihi mekân ve medeniyet unsurlarının tarih öğretimine katkısını ve kullanılabilirliğini araştırarak, Bitlis'te ki tarihi alanların yerel tarih öğretimine katkısını ve ders öğretmenlerinin konu ile ilgili görüşlerini değerlendirmektir.Tez dört bölümden oluşmaktadır. 1. bölümde; tarih biliminin kapsamı, tanımı ve tarih öğretiminin tanımı ve amacı ile ilgili teorik bilgiler verilmiştir. 2. bölümde; tarih öğretiminde tarihi mekânların kullanımı ile ilgili teorik bilgilere yer verilmiştir.3. bölümde; Bitlis tarihi ve ildeki tarihi alanlar ve yapılar hakkında teorik bilgiler verilmiş, bunun yanı sıra görsel unsurlar ve yapılara ait planlara yer verilmiştir. 4. Bölümde ise ders öğretmenlerinin Bitlis'te ki tarihi mekân ve medeniyet unsurları hakkında ki bilgi düzeyleri ve tarih öğretiminde bu bilgilerin kullanımı ile ilgili yapılan anket çalışması değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemi; Bitlis ili ve Tatvan ilçesinde ilköğretim ve ortaöğretimde görevli 65 tarih ve sosyal bilgiler öğretmenleri ile sınırlıdır. Burada sorulan sorular bağlamında öğretmenlerin Bitlis'te ki tarihi mekânlar ve tarih öğretimine yaklaşımları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şöyledir;1-Ders öğretmenleri Bitlis'te ki tarihi mekân ve medeniyet unsurları hakkındayeterli bilgiye sahiptirler, ancak bu bilgilerin derslerde kullanımı yeterli düzeyde değildir.2-Ders öğretmenlerinin mezun oldukları okula, çalışma sürelerine, çalıştıklarıokul, öğretim düzeyi ve mekân bilgisine göre tarihi mekân ile tarih öğretimine ilişkin görüşlerinde bazı farklılıklar görünmektedir.Anahtar Sözcükler: Tarihi Mekân, Medeniyet unsurları, Tarih Öğretimi, Yerel Tarih, Bitlis'te ki tarihi mekânlar