Browsing by Author "Devran, Pelin"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Liselerdeki Fen Eğitiminde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Çeşitli Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi(2021) Bılgın, Enes Abdurrahman; Devran, PelinBu çalışmada, ortaöğretim öğrencilerinin, liselerdeki fen eğitiminde teknolojininkullanılmasına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerintercihlerine cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, öğrenim görülen kurum ve ölçeğin yanıtlandığıders faktörlerinin etkilerinin açığa çıkartılması amaçlanmıştır. Çalışmanın yöntemi nicelaraştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli olarak belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemini2020-2021 eğitim öğretim güz yarıyılında Doğu Anadolu Bölgesindeki farklı illerinde öğrenimgörmekte olan 199 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerine ulaşmakamacıyla Erdem ve Uzal (2018) tarafından geliştirilen ve tüm fen bilimleri için geçerli olan“Teknolojinin Fizik Eğitiminde Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüş Ölçeği” kullanılmış vetoplanan veriler SPSS 18 paket programında analiz edilmiştir. Analiz sürecinde betimsel veyordamalı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerinteknolojinin fen derslerinde kullanımına yönelik %78 oranında olumlu görüş belirttiğisonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ortaöğretim öğrencilerinin liselerdeki fen eğitiminde teknolojininkullanımına yönelik görüşlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, öğrenim görülen kurum veölçeğin yanıtlandığı fen dersine göre değişiklik göstermediği tespit edilmiştir.Article Türkiye’de Fen Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Öğretmenler ile Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi(2021) Çelikkıran, Ayşegül Tarkın; Oztay, Elif Selcan; Devran, PelinBu çalışma, 2013-2020 yılları arasında yayınlanan, Türkiye’de, fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu üzerine öğretmenler ile yapılan çalışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda Google Akademik, DergiPark ve Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanları ‘‘fen’’, ‘‘fizik’’, ‘‘kimya’’ ve ‘‘biyoloji’’ anahtar sözcükleri ile ‘‘teknoloji entegrasyonu’’, ‘‘teknoloji kullanımı’’ ve ‘‘teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)’’ anahtar sözcüklerinin ikili kombinasyonları kullanılarak taranmıştır. Tarama sonucunda belirlenen toplam 49 bilimsel araştırma (makale, yüksek lisans ve doktora tezi) içerik analizi yöntemine göre incelenmiştir. Araştırmaların her biri yayın yılı, konu alanı, araştırma yöntemi, örneklem özellikleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri, geçerlik ve güvenirlik için kullanılan stratejiler, üzerine çalışılan eğitim teknolojileri bakımından incelenmiştir. Ek olarak TPAB modeli perspektifinden ele alınan araştırmalar ise çalışılan alt boyutlar bakımından analiz edilmiştir. Bulgular, ilgili alanda son yıllarda daha çok araştırma yapıldığını, araştırmaların en çok teknolojinin fen eğitimine entegrasyonu konusundaki öğretmen görüşlerine odaklandığını, eğitim teknolojilerinden en çok akıllı tahta üzerine araştırmalar yapıldığını, nitel ve nicel araştırma deseninin, karma desene göre daha çok tercih edildiğini, anket/ölçek kullanımının en çok tercih edilen veri toplama aracı olduğunu, geçerliği sağlamak için uzman incelemesinin ve güvenirliği sağlamak için Cronbach alfa katsayısının daha çok tercih edildiğini göstermektedir. TPAB modeli perspektifinden ele alınan çalışmalarda ise tümünde TPAB modelinin TPAB alt boyutu üzerine, en az ise pedagojik bilgi (PB) alt boyutu üzerine çalışıldığı görülmüştür. Bu sonuçlar ışığında araştırma konusuna yönelik yapılacak sonraki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.