Browsing by Author "Dinçer, İsmail"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article İgnimbiritlerdeki Kılcal Su Emme Özelliğinin Ahlat Selçuklu Mezar Taşlarının Bozunmasındaki Rolü(2016) Oyan, Vural; Özvan, Ali; Tapan, Mücip; Akin, Mutluhan; Dinçer, İsmailSelçuklular dönemine ait Ahlat Selçuklu mezar taşları, dünya üzerindeki bilinen en büyük Müslüman Mezarlığı olması ve taşıdığı tarihsel önem nedeniyle UNESCO'nun Dünya Kültür Mirası Geçici Listesi'nde yer almaktadır. Mezar taşı olarak, bölgede oldukça yaygın olarak bulunan ve piroklastik bir kaya türü olan ignimbiritler kullanılmış olup, yumuşak olmaları ve kolay işlenebilmelerini nedeni ile üzerlerine çeşitli motifler ve yazıtlar işlenmiştir. Ancak söz konusu mezar taşları, yaklaşık 800 yıllık süreç içerisinde bozunma etkilerine maruz kalmıştır. Mezar taşları incelendiğinde dikkati çeken en önemli unsur, birçok mezar taşının orta bölgelerine yakın kısımlarından kırılmış olmasıdır. Bu çalışma kapsamında Ahlat Selçuklu mezar taşlarının bozunmasına neden olan unsurların açığa çıkarılması amacıyla taze ignimbirit örnekleri üzerinde deneysel çalışmalar yapılmış ve özellikle kılcal su emmenin bozunma üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Buna göre, ignimbiritlerin yüksek gözenekliliği ve kılcal su emme özelliği mezar taşlarının bozunmasındaki en önemli etkendirArticle Kaya Kütle Özelliklerinin Şev Tasarımına Etkisi (Kahramanmaraş-Gaziantep Devlet Yolu)(2010) Özvan, Ali; Sevimli, U. İnan; Dinçer, İsmail; Gökoğlu, AliBu çalışmada farklı litolojik ve yapısal özelliklerin şev tasarımına etkisi, örnek bir uygulama kapsamında değerlendirilmiştir. Bu amaca yönelik olarak Gaziantep bölgesinde dolomitik ve killi kireçtaşlannın gözlendiği bir alan seçilmiştir. Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) otoyolu gibi önemlidir projenin bulunduğu bu bölgede Gaziantep-Kahramanmaraş arasında yeni bir devlet yolunun açılması planlanmaktadır. Çalışma kapsamında dolomitik ve killi kireçtaşları içerisinde ve her iki yol güzergâhında olmak üzere dört ayrı kazı şevi kinematik olarak değerlendirilmiştir. Otoyol için belirlenen şev açılarından farklı açılarda, ilave önlemler almadan (çelik hasır, püskürtme beton, kaya saplaması), ekonomik ve güvenli şevler oluşturulabileceği ortaya konulmuştur.