Browsing by Author "Dinci, Dilan"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effects of Different Programming and Educational Applications on the Computational Thinking Skills of Secondary School Students(2021) Dinci, Dilan; Güler, ÇetinBu araştırmanın amacı Scratch, Code.org, Robotik Kodlama ve Bilgisayarsız Kodlama ortamları ve uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilgi-işlemsel düşünme becerilerine etkilerini incelemektir. Bunun yanında Scratch, Code.org, Robotik Kodlama ve Bilgisayarsız Kodlama ortamları ve uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin algoritmik düşünme becerileri ve döngü konusu başarılarının incelenmesi de amaçlanmıştır. Araştırma öntest sontest kontrol grupsuz yarı deneysel modelde tasarlanmıştır. Bu kapsamda araştırma Van ili Saray ilçesine bağlı bir köy ortaokulunda 5. ve 6.sınıf öğrencilerinden 50 kişinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Her grup döngü konusunu farklı uygulama ve ortamda işleyecek şekilde çalışmada öğrenciler dört gruba ayrılmıştır. Uygulama süreci 6 hafta sürmüştür. Araştırma verileri Kruskal Wallis H ve Mann Whitney U testleri kullanılarak analiz edilmiştir. İnceleme sonucunda Scratch, Code.org, Robotik Kodlama ve Bilgisayarsız Kodlama ile programlama yapan öğrencilerin bilgi-işlemsel düşünme becerilerinin, algoritmik düşünme becerilerinin ve döngü konusu başarılarının anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Bilgi-işlemsel düşünme becerisinde gruplar arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılığın Scratch grubu lehine olduğu görülmüştür. Algoritmik düşünme becerilerinde gruplar arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılığın Robotik Kodlama grubu lehine olduğu görülmüştür. Döngü konusu başarılarında gruplar arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılığın da Robotik Kodlama grubu lehine olduğu görülmüştür. Scratch, Code.org ve Robotik Kodlama gruplarının bilgi-işlemsel düşünme beceri puanlarında cinsiyete göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Ancak Bilgisayarsız Kodlama grubu bilgi-işlemsel düşünme beceri puanlarında cinsiyet erkek öğrencilerin lehine anlamlı şekilde farklılaşmıştır. Scratch, Code.org ve Robotik Kodlama ve Bilgisayarsız Kodlama grupları bilgi-işlemsel düşünme beceri puanlarında bilgisayar ve internet kullanma becerileri açısından anlamlı farklılık görülmemiştir.Article Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayarca Düşünme Becerileri ve Öğrenme Stilleri ile Bazı Değişkenler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2019) Dinci, Dilan; Güler, ÇetinÇalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilgisayarca düşünme becerileri ile demografik özellikleri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın katılımcıları, Van ilinde bulunan bir ortaokulda beşinci ve altıncı sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 292 öğrenciden (149 kadın ve 143 erkek) oluşmaktadır. Bu araştırmada kümeler arasındaki ilişkilerin incelenmesinde kullanılan doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi kullanılmıştır. Birinci kümede cinsiyet, yaş, öğrenme stili, sınıf, internet kullanım yeterliliği, bilgisayar kullanım yeterliliği ve kendilerine ait bilgisayar olma değişkenleri bulunmaktadır. İkinci kümede ise bilgisayarca düşünme, yaratıcı düşünme, algoritmik düşünme, işbirlikli düşünme, problem çözme ve eleştirel düşünme değişkenleri bulunmaktadır. İki değişken kümesi arasında çok kuvvetli olmayan bir ilişki tespit edilmiştir. Analizde önemli olduğu görülen değişkenler problem çözme, sınıf, algoritmik düşünme ve bilgisayarca düşünme değişkenleridir. Araştırma sonucunda problem çözme becerileri düşük olanların, kendilerine ait bilgisayarı olanların, bilgisayar kullanma düzeyleri ileri, internet kullanma düzeyleri orta olanların Ayrıştıran öğrenme stiline sahip oldukları görülmektedir. Problem çözme becerileri yüksek, bilgisayar kullanma düzeyleri acemi olanların Özümseyen öğrenme stiline sahip oldukları görülmektedir. Cinsiyeti kadın, algoritmik düşünme becerileri yüksek, internet kullanım düzeyleri ileri, bilgisayar kullanım düzeyleri orta olanların Yerleştiren öğrenme stiline sahip oldukları görülmektedir. Kendilerine ait bilgisayarları olmayan, yaratıcı düşünme becerileri yüksek, 10-11yaş grubunda, internet kullanım düzeyleri uzman, beşinci sınıfta olan bireylerin ise Değiştiren öğrenme stilinde yer aldıkları görülmektedir.