Browsing by Author "Eban, Fatma"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article A Research on Digital Nomad’s Opinions on Destination Selection and Co-Working Spaces(2025) Eban, FatmaTeknolojik gelişmeler ve tüm Dünya’yı etkisi altına alan koronavirüs salgını insanların çalışma düzeni ve seyahat etme alışkanlıklarında değişikliklere neden olmuş ve dijital göçebe kavramını gündeme getirmiştir. Dijital göçebe kavramının temelinde, bireylerin dünyanın farklı bölgelerine seyahat ederken işlerini dijital olarak uzaktan yürütmeleri yer almaktadır. Kendilerine özgü yaşam ve iş tarzını dünyanın farklı çekicilik unsurlarına sahip turizm destinasyonlarında devam ettirmeye çalışan ve yeni bir turist profili olarak ifade edilen göçebelere yönelik bilgilerin turizm alanyazının da araştırılması gerekmektedir. Buradan hareketle araştırmanın amacını, dijital göçebelerin destinasyon seçimi ve ortak çalışma alanlarına yönelik görüşlerini belirlemek oluşturmaktadır. Araştırma verileri 10.06.2024–25.06.2024 tarihleri arasında 10 dijital göçebe ile telefon ve elektronik posta aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde, dijital göçebelerin ucuz, sakin, sıcak, saat farkı fazla olmayan ve vize zorunluluğu bulunmayan destinasyonları seçtikleri belirlenmiştir. Yaşadıkları destinasyona olumlu etkilerinin bölge ekonomisine sağlanan katkı olduğu saptanmıştır. Göçebeler için ortak çalışma alanlarının gerekli materyallere sahip olması, güçlü internet altyapısı ve konumu önem arz etmektedir. İş yoğunluğu fazla olan göçebelerin kafe, sahil, otel gibi sakin alanlarda çalıştığı belirlenirken, yoğunluğu az olanların ortak çalışma alanlarında çalıştığı saptanmıştır. Ayrıca ortak çalışma alanlarının bireylerin yaratıcılığına katkı sağladığı ve sonraki seyahat rotasının belirlenmesine yardımcı olduğu bilgisine ulaşılmıştır.Master Thesis The Effect of Local Cuisine Appeal on Behavioral Intention Within the Scope of Gastronomy Tourism: the Case of İzmir(2025) Şahar, Doğukan; Eban, FatmaGastronomi turizmi, destinasyonların yerel mutfak kültürüyle ön plana çıkmasını sağlayarak turistlerin seyahat motivasyonlarını ve deneyimlerini şekillendiren önemli bir unsurdur. Yerel mutfak ürünlerinin lezzeti, sunumu, otantikliği ve kültürel bağlamı, turistlerin destinasyona olan ilgisini artırırken, tekrar ziyaret etme ve başkalarına tavsiye etme gibi davranışsal eğilimleri de teşvik edebilir. Bu çalışma; İzmir ilini ziyaret eden yerli turistlerin yerel mutfak çekiciliği algılarının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda veriler; kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak İzmir ilini ziyaret eden 407 yerli turistten anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklere yönelik tanımlayıcı analizler, faktör analizi, T-Testi, anova, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, turistlerin yerel mutfak çekiciliği algılarının davranışsal niyetleri üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca İzmir'i ziyaret eden turistlerin yaş, eğitim durumu, gelir düzeyi ve mesleklerine göre yerel mutfak çekiciliği algıları ve davranışsal niyetlerin arasında anlamlı farklar bulunurken, medeni durumlarına göre fark olmadığı, cinsiyetlerine göre ise yerel mutfak çekiciliğinde fark olduğu, ancak davranışsal niyetlerinde fark olmadığı görülmüştür.Article Tourism Impacts on Local Residents’ Emotional Solidarity With Tourists: the Case of Mersin(2024) Eban, Fatma; Komşu, Meryem SamırkaşTourism affects the living conditions of local residents in the destinations where it develops in environmental, economic and sociocultural terms. In particular, the rise in the quality of life due to economic contributions of the sector to the region also affects the perceptions of local individuals towards tourism impacts and the way and level of communication with tourists. Emotional solidarity (ES), which examines the relationship between local residents and tourists in detail, is essential in terms of increasing the contribution to tourism development, the tendency of tourists to visit again, and the income of the region from tourism. Accordingly, the objective of the study was to detect the effects of the positive and adverse impacts of tourism on the ES of local residents with tourists. Regression analysis, correlation analysis, and confirmatory factor analysis (CFA) were conducted to analyze the research data. The research data were collected both face-to-face and online from individuals residing in Mersin province. The positive impacts of tourism were determined to have positive and significant effects on the 3 dimensions of ES, namely welcoming tourists (WT), emotional closeness (EC), and sympathetic understanding (SU). Besides, it was detected that the adverse impacts had an adverse and significant effect only on WT.