Browsing by Author "Erdem, Nur"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Comparative Syntax Of İhsan Oktay Anar's 'efrasiyab'ın Hikâyeleri' And Yedinci Gün Novels(2022) Erdem, Nur; Eratalay, SevdaDil, insanlar arasında duygu ve düşünceleri aktarmayı sağlayan en önemli iletişim aracıdır. Sesler bir araya gelerek sözcükleri; sözcükler de belli kurallarla yan yana gelip, anlamlı bir bütün oluşturarak cümleleri oluşturur. İnsanlar arasında anlaşmayı sağlayan dil, bir aracı görevi üstlenir ve iletişim bu sayede başlamış olur. Bu iletişim söz konusuyken bağlı bulunduğu dilin kurallarına uyulması gerekmektedir. Bir dili doğru kullanmak ve anlamak için o dilin kurallarını özümlemiş olmak gerekir. Söz dizimi o dile ait kuralları ve prensipleri barındırır. Bu sebeple bir dili öğrenmek, doğru ve etkili kullanmak için söz dizimine hâkim olmak gerekir. Türkiye Türkçesinin önemli çalışma alanlarından biri olan söz dizimi çalışmaları son yıllarda hız kazanmıştır. Bu çalışmada İhsan Oktay Anar'ın Efrâsiyâb'ın Hikâyeleri ve Yedinci Gün isimli romanlarının karşılaştırmalı söz dizimi incelenmiştir. Çalışmanın amacı yazarın bu iki romanını belirtme grupları, cümlenin ögeleri ve türleri bakımından karşılaştırıp söz dizimi çalışmalarına katkıda bulunmaktır. Bu çalışma, dört başlık altında incelenmiştir. İlk bölümde yazarın hayatı, eserleri ve çalışmanın esas kaynağı olan iki romanın özeti verilmiştir. İkincibölümde, kelime grupları örneklerle karşılaştırılmıştır. Üçüncü bölümde cümlenin ögeleri tespit edilip karşılaştırılmıştır. Dördüncü bölümde ise cümle çeşitleri yüklemlerine göre, anlamlarına göre ve yapısına göre ayrılmış olup örneklerine yer verilmiş ve karşılaştırma yapılmıştır. Sonuç bölümünde ise karşılaştırmaya ait bulgular maddeler halinde verilmiştir.Master Thesis Organizational Democracy Applications in Schools: a Mixed Method Study(2021) Erdem, Nur; Uçar, RezzanBu araştırmanın amacı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okullarındaki örgütsel demokrasi uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada daha derinlemesine sonuçlar elde etmek için nitel ve nicel yaklaşımları kapsayan karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda çalışmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Antalya ili Serik ilçesinde görev yapmakta olan öğretmenler araştırmanın evrenini, evrenden basit seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilmiş 298 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Nitel boyutun örneklemini ise bu 298 öğretmenin arasından seçilen gönüllü 30 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri Geçkil ve Tikici (2015) tarafından geliştirilmiş olan Örgütsel Demokrasi Ölçeği (ÖDÖ) ile, nitel verileri ise araştırmacı tarafından oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizi için aritmetik ortalama, standart sapma, yüzdelik değer, t testi, tek yönlü varyans analizleri kullanılıyorken, nitel veriler için betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin okullarındaki örgütsel demokrasi uygulamalarına ilişkin yüksek düzeyde (katılıyorum) olduğu tespit edilmiştir. Nitel bulguların da nicel bulguları desteklediği saptanmıştır.