Browsing by Author "Erdoğan, Abdulkadir"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Didactic Praxeologies Employed by Mathematics Teachers in Teaching the Inverse Function(2023) Gök, Mustafa; Erdoğan, AbdulkadirThis study investigates the praxeologies teachers use about the inverse function in the teaching process when the curriculum is changed. A case study, one of the qualitative research methods, was used in the study. The participants of the study were three experienced mathematics teachers. The data were collected by recording the teaching process of the teachers with a video camera and a voice recorder. The praxeological analysis method of the Anthropological Theory of Didactics (ATD) was used in the data analysis. The findings of the study show that teachers use two different praxeologies in the inverse function. The first one is praxeology based on informal mapping with the effect of the dominant definition of the concept of function in the curriculum, and this praxeology was used to introduce the concept of inverse function. The other praxeology, which shows the monoid structure more clearly, emerged due to both a necessity and the necessity to exhibit an approach appropriate to the curriculum in more complex tasks and was shaped as a mixed praxeology. It was determined that teachers did not structure both praxeologies well and made sudden transitions from one praxeology to another.Article Sınıf Ortamında Rutin Olmayan Matematik Problemi Çözme: Didaktik Durumlar Teorisine Dayalı Bir Uygulama Örneği(2017) Gök, Mustafa; Erdoğan, AbdulkadirMatematik öğretim programlarında ve matematik eğitimi literatüründe rutin olmayan problem çözme eylemine büyük önem verilmesine rağmen çalışmalar öğrencilerin rutin olmayan problemlerin çözümündeki başarılarının oldukça düşük olduğunu göstermektedir. Çıkış noktası kavramsal öğrenmenin şartlarını belirlemek olan Didaktik Durumlar Teorisi (DDT) rutin olmayan problem çözme etkinlikleri için önemli bir potansiyele sahiptir. Bu çalışmanın amacı teorinin söz konusu potansiyelini sınıf ortamı bağlamında incelemektir. Çalışmada öncelikle problem çözmeye ilişkin literatür, DDT\"nin prensipleri ve kavramları verilerek, problem çözme yaklaşımı sınıf ortamı bağlamında tartışılmış, sonrasında bu prensip ve yaklaşımlar bir uygulama örneği ile desteklenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu uygulama bir devlet ortaokulunun 6. sınıfında okuyan 24 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Yaklaşık 2 ders saatinde gerçekleştirilen uygulamanın verileri video kaydı ve öğrenci çalışma kağıtları aracılığıyla toplanmıştır. Veriler teorinin belirlediği aşamalara göre analiz edilmiştir. Tasarlanan ortamın öğrencilerin sezgisel stratejiler geliştirmesini desteklediği ve öğrencilerin tasarlanan ortamda karşılıklı etkileşim içinde ve muhakeme yoluyla yeni bilgilere ulaştıkları görülmüştür. Ayrıca DDT\"nin sınıf ortamında öğrencilerin problem çözme yaklaşımlarıyla ilgili ortam tasarımı, öğretmen ve öğrencilerin rolleri açısından birçok avantaj sağladığı belirlenmiştir