Browsing by Author "Ergün, Asuman"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Determination of Teachers 'cognitive Fictions Regarding the Value Concept and Their Views About the Values Education Applications(2021) Ergün, Asuman; Koç, SevgiBu çalışma, sınıf öğretmenlerinin değer kavramlarına ilişkin bilişsel kurguları ve değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen Bayburt ilindeki ilkokullarda görev yapan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılmıştır. Değer kavramına ilişkin bilişsel kurguları belirlemek amacıyla 'Repertory Grid Görüşme Formu', değerler eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla 'Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu' kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda 400 bilişsel kurgu üretilmiştir. Üretilen bilişsel kurgular, Schwartz'ın değer sınıflandırmasında yer alan değer gruplarına göre benzerlikleri açısından gruplandırılmıştır. Ve 10 tane bilişsel kurgu grubu elde edilmiştir. Üretilen bilişsel kurgular, öğretmenlerin cinsiyeti, mesleki kıdem yılı, okuttukları sınıf düzeyi, görev yaptıkları yerleşim birimi ve değerler eğitimi ile ilgili eğitim alma değişkenlerine göre incelenmiştir. Sınıf öğretmenleri için değerler eğitimi, bireysel, toplumsal, evrensel, geleneksel olmak üzere dört temada ele alınmıştır. Değerler eğitiminin öğrencilere bireysel ve toplumsal açıdan kazanımları olmaktadır. Sınıf öğretmenleri, değerler eğitimi uygulamalarında en çok örnek olay, yaratıcı drama, yaparak-yaşayarak, rol model olma, soru-cevap, beyin fırtınası, canlandırma, anlatıma ağırlık vermişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimini uygulama aşamasında karşılaştıkları sorunlar, okul-aile iş birliği, aile ve sosyal çevre, kitle iletişim araçları, öğretmen özellikleri, öğretim programları, okul yönetimi, sınıfın fiziki koşulları, öğrenci özellikleri boyutlarında ele alınmıştır. Öğretmenler karşılaşılan sorunların çözümüne öneri olarak aile eğitimleri ve aileyi bilinçlendirme çalışmalarının olması, okul-aile-öğretmen iş birliği sağlanması gerektiğini belirtmiştir. Değerlerin kazanımını değerlendirmede en çok gözlem yaptıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenlerine göre kazandırılmaya çalışılan değerlerin aile ve sosyal çevre desteklerse kalıcılık sağlayacağı düşünülmektedir.Article Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri(2022) Ergün, Asuman; Koç, SevgiBu çalışma, sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiş Bayburt ilindeki ilkokullarda görev yapan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılmıştır. Öğretmenlerin değerler eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Sınıf öğretmenlerine göre değerler eğitimi bireysel, toplumsal, evrensel, geleneksel olmak üzere dört temada ele alınmıştır. Sınıf öğretmenleri, değerler eğitimi uygulamalarında en çok örnek olay, yaratıcı drama, yaparak-yaşayarak, rol model olma, soru-cevap, beyin fırtınası, canlandırma, anlatımı kullandıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimini uygulama aşamasında karşılaştıkları sorunlar, okul-aile iş birliği, aile ve sosyal çevre, kitle iletişim araçları, öğretmen özellikleri, öğretim programları, okul yönetimi, sınıfın fiziki koşulları, öğrenci özellikleri boyutlarında ele alınmıştır. Öğretmenler karşılaşılan sorunların çözümüne öneri olarak aile eğitimleri ile aile bilinçlendirme çalışmalarının olması ve okul-aile-öğretmen iş birliği sağlanması gerektiğini belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenlerine göre kazandırılmaya çalışılan değerlerin kalıcılığı aile ve sosyal çevre desteği ile sağlanacağı düşünülmektedir.Article Veli ve Öğrenci Bakış Açısıyla Sorumluluk Değeri(2022) Ergün, Asuman; Koç, SevgiAilede başlayan değer kazanım süreci okul ile devam etmektedir. Okuldaki değer eğitiminin etkili olabilmesi öğrencilerin ve velilerinin değer eğitimi konusunda bilinçli olmasını gerektirmektedir. Sorumluluk değeri kişinin davranışlarının farkında olması ve sonuçlarını üstlenmesidir. Bu çalışmanın temel amacı, ilkokul öğrencilerinin ve bu öğrenci velilerinin sorumluluk değerine ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Bu genel amaç doğrultusunda “Sorumluluk denilince ne anlıyorsunuz?”, “Sorumluluk sahibi insanlar hangi özelliklere sahip olur?”, “Kendinizi sorumluluk sahibi olarak görüyor musunuz?” ve “Sorumluluklarınızı yerine getirdiğinizde ve sorumluluklarınızı yerine getirmediğinizde neler hissedersiniz?” sorularına cevap aranmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 yılı bahar döneminde Bayburt ilindeki bir ilköğretim okulunda ikinci sınıfta öğrenim gören 20 gönüllü öğrenci ve bu 20 öğrencinin velisi gönüllü katılım sağlayarak oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde velilerde aileye karşı sorumluluk, vatandaşlık sorumluluğu, topluma karşı sorumluluk ve görev bilinci olmak üzere dört tema tespit edilmiştir. Öğrencilerde sorumluluk algısı aileye karşı sorumluluk, akademik sorumluluk, çevreye karşı sorumluluk ve görev bilinci olmak üzere dört tema olarak tespit edilmiştir.