Browsing by Author "Erhamza, Türkan Sezen"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Ortodonti Uzmanlığına Bakış\raçıları(2021) Erhamza, Türkan Sezen; Ciğerim, Saadet ÇınarsoyAmaç: Bu çalışmanın amacı, diş hekimliği öğrencilerinin kariyer\rseçimlerinde rol oynayan faktörleri tanımlayabilmek, uzmanlık\rdalları ile ilgili gelecek planlarını belirleyebilmek ve Ortodonti\rBölümü’nde uzmanlaşma ile ilgili düşüncelerini ortaya\rkoyabilmektir.\rGereç ve Yöntemler: Çalışmamız Kırıkkale Üniversitesi Diş\rHekimliği Fakültesi’nde dördüncü ve beşinci sınıfta eğitim\rgörmekte olan 157 öğrenciye (115 kadın, 42 erkek) uygulanmış 10\rsoruluk bir anketten oluşan epidemiyolojik tanımlayıcı bir\raraştırmadır. 83 kişi dördüncü sınıf, 74 kişi ise beşinci sınıf\röğrencisidir. Verilerin analizi Ki-kare testi ile yapıldı.\rBulgular: Çalışmaya dahil edilen yaşları 20 ile 27 aralığında olan\r157 bireyin yaş ortalaması 22,96±1,26’dır. Öğrencilerin %59,9’luk\ryüksek bir oranı okul öncesi dönemde Ortodonti bölümünden\rhaberdarlardı. %56,1’i gelecekte Ortodonti alanında ihtiyacın fazla\rolacağını düşündü. Uzmanlık hayal edilen ilk üç bölüm sırasıyla\rAğız, Diş ve Çene Cerrahisi (%20), Ortodonti (%17,2) ve Pedodonti\r(%13,8) idi. Hasta bakımı ve diş hekimliği açısından en etkili bölüm\rAğız, Diş ve Çene Cerrahisi olarak bulundu. Ortodonti bu\rkategorilerde en alt sıralarda yer aldı. Öğrenciler ortodonti alanında\ruzmanlaşmak istemelerinin en önemli nedenini %35,7’lik oran ile\rmaddi kazanç olarak belirttiler.\rSonuç: Uzmanlık dalı seçiminde klinik deneyimler, maddi kazanç,\ruzmanlık dalına olan ilgi gibi faktörler önemli bulundu. Ortodonti\rBölümü uzmanlık hayal edilen bölümler arasında ilk sıralarda yer\raldı.Article Farklı Üniversitelerdeki Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Ortodonti Uzmanlığına Bakış Açıları(2022) Koçak, Ebru İlhan; Ciğerim, Saadet Çınarsoy; Akan, Burçin; Erhamza, Türkan SezenAmaç: Çalışmamızın amacı, farklı üniversitelerdeki diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin uzmanlık seçiminde rol oynayan önemli kriterleri tanımlamak, ortodonti bölümüne bakış açısını ve ortodontide uzmanlaşma konusundaki motivasyonlarını tespit etmektir. Gereç ve Yöntemler: Çalışmamıza Kırıkkale Üniversitesi (KÜ), İzmir Katip Çelebi Üniversitesi (İKÇÜ) ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi (VYÜ)’nde eğitim görmekte olan dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri dahil edildi. KÜ (n=141), İKÇÜ (n=169) ve VYÜ (n=74) olmak üzere toplam 384 öğrenci 3 grupta değerlendirildi. Bireylerden ortodonti uzmanlığına bakış açılarını değerlendirmek amaçlı 10 sorudan oluşan anketi doldurmaları istendi. Verilerin değerlendirilmesinde ki-kare testi kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin %61,71’i ortodonti bölümünden okul öncesi dönemde haberdar olduğunu belirtti. Uzmanlık dalı seçiminde en dikkat edilen kriter %67,96 ile uzmanlık dalına olan ilgi olarak belirlendi. Uzmanlık yapmayı hayal ettikleri ilk üç bölüm; Protetik Diş Tedavisi, Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ve Ortodonti olarak sıralanmaktadır. Farklı fakültedeki öğrenciler arasında bu soruya verilen cevapta anlamlı fark bulundu (p<0,05). KÜ ve İKÇÜ’deki öğrenciler en çok maddi kazanç sağlayabileceği bölümü Ortodonti olarak belirtirken, VYÜ’ndeki öğrenciler Protetik Diş Tedavisi olarak belirtti. Hasta bakımı açısından en önemli bölümün sorgulandığı soruya Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi bölümü olarak yanıt verdiler. En az önemli olan bölüm ise %5,7 ile Restoratif Diş Hekimliği oldu. Ortodonti bölümü ise en az önemli olarak düşünülen üçüncü bölüm oldu. Diş hekimliği açısından en önemli bölümler sırasıyla Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ve Protetik Diş Tedavisi olurken; Ortodonti beşinci sırada yer aldı. Sınıflar ve fakültelerdeki öğrenciler arasında bu soruya verilen cevap arasında anlamlı fark bulundu (p<0,05). Sonuç: Farklı üniversitelerdeki diş hekimliği fakültelerinde eğitim gören öğrencilerin uzmanlıklara bakış açılarında farklılıklar olduğu görüldü. Ortodonti ile ilgili etkilendikleri tanıtıcı deneyimlerde, gelecekte ortodonti bölümüne duyulacak ihtiyacın sorgulanmasında, hasta bakımı açısından en önemli bölümün değerlendirilmesinde ve ortodonti bölümünde uzmanlaşmak istemelerinin nedenlerinde farklılıklar olduğu görüldü.