Browsing by Author "Erkaçmaz, Kübra Başak"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effect of the Invention-Based Laboratory Approach on the Teaching of the 9th Grade Cell Subject on the Scientific Process and Critical Thinking Skills of Students(2021) Erkaçmaz, Kübra Başak; Bakırcı, HasanBu çalışmanın amacı, 9. sınıf Biyoloji dersinde 'Hücre' ünitesine ait konuların öğretiminde Buluş Yoluna Dayalı Laboratuvar Yaklaşımının öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme becerilerine etkisini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma Van ili Tuşba ilçesinde bulunan bir lisede okuyan 30'u deney ve 30'u kontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri; Bilimsel Süreç Becerileri Testi, Eleştirel Düşünme Becerileri Testi ve yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler; Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA) testi, eşleştirilmiş grup t-testi ve kovaryans analizi (ANCOVA) testi kullanılarak çözümlenmiştir. Nitel veriler ise içerik ve betimsel analize tabi tutularak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları, deney grubunun Bilimsel Süreç Becerileri ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri Testleri ön test ile son test puanları arasında son test lehine anlamlı fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. Sonuç olarak, BYDLY öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme eğilimlerini artırmada etkili olmuştur. Bunun yanında BYDLY, öğrencilerin derse aktif katılımı, kalıcı bilgi edinmeleri, bilgiyi kendilerinin oluşturması, grup çalışması, deney yapma gibi konularda önemli ölçüde başarılı olmalarını sağlamıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak, bu yöntemin farklı konularda da uygulanması ve öğretmenlere bu konularda eğitim verilmesi önerilmektedir.