Browsing by Author "Erman, Muhammed Ali"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effects of Family, School and Social Life Emplacing Effective Environmental Awerness(2013) Erman, Muhammed Ali; Boynukara, ZeynelDünyadaki değişim, teknolojideki hızlı gelişim, insanların bulundukları çevredeki doğal unsurları sınırsızca kullanma isteği, insanların bilinçsiz ve sorumsuz davranışları gibi unsurlar insanın varoluşunda lehte olan insan-çevre ilişkilerini günümüzde maalesef aleyhe çevirmiş durumdadır. Temelinde bilinçsiz insan davranışlarının yattığı insan-çevre ilişkilerindeki bu kötü gidişe dur diyebilmek ancak çevreye karşı duyarlı ve bilinçli bireyler yetiştirmekle gerçekleşebilecektir. Bu bilincin yerleştirilmesi ise bireylerin eğitiminde etkin rol oynayan faktörlerin tespiti ve bu faktörlerin eğitimdeki etkisinin irdelenmesi ile mümkün olacaktır.Bu çalışmanın amacı, bireylerde etkin çevre bilincinin yerleştirilmesinde ?Aile?, ?Okul? ve ?Sosyal yaşam alanı? faktörlerinin etkisini incelemek ve bu faktörlerin dışında herhangi bir faktörün bireylerin bilinç düzeylerine etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır.Araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Siirt ilinde öğrenim gören ilköğretim 2. kademe öğrencileri, örneklemini ise Siirt ili Merkez ilçesindeki farklı sosyal yaşam alanlarına sahip 5 okulda öğrenim gören 651 ikinci kademe öğrencisi oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak liste halinde hazırlanmış 8 soruluk Çevre Duyarlılığı Görüş Formu (ÇDGF) ve 15 sorudan oluşan Çevre Bilinci Görüş Formu (ÇBGF) kullanılmıştır. 15 soruluk ÇBGF'nun Cronbach Alpha katsayısı ?=0,724 olarak tespit edilmiştir. Çalışmada kullanılan her iki testin kapsam geçerliliği konusunda uzman görüşleri alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmada Betimsel Analiz yönteminden yararlanılmıştır.Çalışmanın sonucunda bireylerin etkin çevre bilincinin yerleştirilmesinde ?Aile?, ?Okul? ve ?Sosyal Yaşam Alanı? faktörlerinin farklı durumlarda farklı etkilerinin olduğu gözlenmiştir. Ancak bu üç faktörün dışında ?MEDYA (TV, İnternet, Gazete vb.)? faktörünün de bireylerin bilinç düzeyleri üzerindeki etkinliğinin giderek arttığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Aile, çevre bilinci, fen bilimleri, medya, okul, sosyal yaşam alanı.