Browsing by Author "Genç, Hasan"
Now showing 1 - 14 of 14
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Developing Lesson Material Related To Important Concepts in Chemistry(2010) Özdin, Kamil; Genç, HasanToplumların refah seviyesi sahip oldukları eğitim ve bilgi düzeyine göre şekillenir. Gelişmiş ülkeler bilimsel bilgiyi işlemenin yanı sıra bu bilgileri bir düzen içerisinde topluma katkı sağlayacak şekillere dönüştürerek değişimlere yön vermektedirler. Ülkemizde bilimsel bilginin geliştirilmesi ve topluma katkı sağlaması verilen eğitimin zihinlere doğru yerleşmesi ile mümkündür. Çünkü ancak doğru anlaşılan bilgiler yeni bilgilere ışık tutabilir. Bundan dolayı bilimsel ve teknolojik gelişmelerin temel dayanaklarından biri olan Kimya biliminin ülkelerin gelişmesine büyük katkılar sağladığı düşünüldüğünde Kimya Eğitimi büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerin sahip oldukları kavramların algılanması öğrenme sürecinde belirleyici bir rol oynaması nedeniyle Kimya Eğitiminde kavramların öğretimi üzerinde yoğunlaşmamızı gerekli kılmaktadır.Bu çalışma Kimyada kullanılan soyut kavram ve olguların zihinsel yapılandırılmasındaki güçlüklerin giderilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Ülkemizde bu ve benzeri çeşitli çalışmalar yapılmış olmasına karşın kimya dersine yönelik görsel özelliği olan kaynaklara fazla rastlanmamaktadır. Bu çalışmanın amacı görsel öğretim materyallerini Kimyada yer alan temel kavramların somutlaştırılmasında kullanmaktır. Yapılan çalışmada öğrenci ve eğitimciler için kullanılabilecekleri resimler ve ilgili kavramların tanımlarıyla desteklenen eğitim materyali tanıtılacaktır. Bu çalışmada kullanılan materyalin uygulamalardaki kullanılabilirliğini örnekler üzerinde, materyal geliştirme yaklaşımlarına uygun olarak tartışarak sunulacaktır. Örnek materyallerde, görsellik, benzeşim, etkileşim gibi unsurlarla yapılması gereken işlemler aşamalı bir şekilde ortaya konulacaktır. Böylelikle kullanıcının her aşamasını resimle izleyeceği bu tür materyallerin eğitimde kullanılmak üzere geliştirilip yer verilmesiyle eğitimin daha etkin ve verimli olması sağlanmış olacaktır.Doctoral Thesis Developing New Methods for the Synthesis of Heterobicyclic Systems With Imidazole Ring(2018) Taşdemir, Volkan; Genç, HasanBu çalışmada çıkış bileşiği olan N-propargil imidazol-2-aroil türevlerinin sentezi için ilk kademede imidazol türevi sentezlendi ve ikinci kademede propargil grubu içeren imidazol türevleri sentezlendi. Bu moleküllerin fonksiyonel karbonil grubu hidroksilamin hidroklorür ile kondenzasyonu sonucu oksim türevlerine dönüştürüldü ve altın, gümüş, bakır, palladyum, rutenyum, indiyum gibi lewis asitleri katalitik miktarlarda kullanılarak propargil oksim türevleri halkalaştırıldı. Sonuçta heterobisiklik yapıya sahip imidazol türevleri olan imidazolopirazin-N-oksit türevleri elde edildi. Elde edilen bütün oksim türevlerinin ve halkalanma ürünlerinin yapıları LC-MS-MS (QExactive), GC-MS, FT-IR, 1H NMR ve 13C NMR spektroskopik yöntemler kullanılarak aydınlatıldı.Master Thesis Development of a New Method for the Ring of Pyrrolizine(2019) Kolak, Seda; Genç, HasanPirolizin bileşiklerinin doğadaki bolluğu ve göstermiş olduğu önemli biyolojik aktiviteler nedeniyle sentez kimyası için de oldukça önemli bileşiklerdir. Bu heterosiklik yapıların sentezi için farklı sentetik metotlar kullanılmakla birlikte bu yapılar doğal ürün olarak çeşitli bitkilerden de elde edilebilmektedirler. Pirolizin iskeleti içeren türevlerin elde edilmesi için ortaya konacak metodolojiler oldukça önemsenmektedir. Bunun nedeni de bu konuda kısıtlı sayıda çalışmanın olmasıdır. Bu tez çalışmasında, diketon bileşikleri Claisen Schmidt Kondenzasyonu reaksiyonu ile sentezlenmiştir. Diketon bileşikleri okzalil klorür ile farklı metotlarla lakton türevlerinin sentezinde kullanılmıştır. Sentezlenen lakton türevlerinin kuru benzen ortamında pirol ile reaksiyonu sonucu tek kademede ve katalizör olmadan 2 saat içerisinde oda sıcaklığında literatürde bilinmeyen 7 farklı pirolizin türevinin sentezi gerçekleştirilmiştir. Bu pirolizin türevlerinde asetil, naftil, tiyofen, bifenil, triflorometil, fenil, etoksi gibi önemli fonksiyonel gruplar bulunmaktadır. Sentezlenen pirolizin türevlerinin yapıları 1H ve 13C NMR, COSY, HMQC, HMBC ve LC-MS gibi spektroskopik yöntemler ile karakterize edilmiştir.Master Thesis Evaluation of Lignin Obtained From Verbascum Stalk at Certain Temperatures and Different Solvents(2019) Çakın, Erkan; Genç, HasanBu çalışmada verbascum bitki saplarından elde edilen ligninin, yüksek basınç reaktöründe ve açık hava basıncında farklı organik çözücülerle katalizörlü ve katalizörsüz olarak yeni ürünlere dönüştürülmeye çalışılmıştır. Organik çözücü olarak etanol, metanol, aseton ve n-butanol, katalizör olarakta NaOH kullanılmıştır. Yüksek basınç reaktörü denemeleri 300 oC'de, açık hava basıncı denemeleri ise çözücülerin kaynama noktalarında yapılmıştır. Elde edilen sıvı ürünler GC-MS analizi ile incelenmiştir. İnceleme sonuçlarına göre yüksek basınç reaktörü ile yapılan denemelerde en yüksek dönüşüm oranı metanol çözücüsü ile % 51 olarak bulunmuştur. Açık hava basıncı denemelerinde ise en yüksek dönüşüm oranı n-butanolde % 63 olarak bulunmuştur. GC-MS sonuçlarına göre elde edilen sıvı ürünler içerisinde aromatik, alifatik, fenolik, oksijen ve azotlu bileşikler olduğu bulunmuştur.Master Thesis The History of the Periodic Table, and Easy Teaching Methods(2023) Tan, Elif; Genç, HasanBu araştırmanın amacı periyodik tablonun tarihçesi ve kolay öğretilme yöntemlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Van Tuşba ilçesin de öğrenim görmekte olan 3268, 7. Sınıf öğrencileri oluştururken, örneklem grubunu ise, yine Tuşba ilçesinde öğrenim görmekte olan okullardan rastgele seçilen 639, 7. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada zayıf deneysel desen yöntemlerinden son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmacı veri toplama aracı olarak 20 çoktan seçmeli, 10 doğru-yanlış ve 5 boşluk doldurma olmak üzere toplamda 35 soruluk bir test hazırlamıştır. Test soruları deney grubunda ki öğrencilere şifreleme yöntemi, tombala oyunu ve kavram haritası anlatıldıktan sonra, kontrol grubunda ki öğrencilere ise düz anlatım ile konu anlatıldıktan sonra uygulanmıştır. Hazırlanan test Tetrakorik Faktör Analizi kullanılarak soruların geçerliliği ve güvenirliği test edilmiştir. Faktör yükü 0.30 un altında kalan sorular testten çıkarılarak ölçek yeniden oluşturulmuştur. Ölçeğin son halinde 25 soru yer almaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 25 paket programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Veri analizinde tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmış ve çıkarımsal istatistiklerden 'ilişkisiz örneklemler T testi' yapılmıştır. Sonuç olarak uygulanan yöntem ile deney ve kontrol grupları arasında deney gurubu lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır.Master Thesis Investigation of Next Steps of Reactions and Synthesis 4-Benzoyl-5-Phenyl-1-(4-(trifluoromethyl) Phenyl)-1h-Pyrazole-3-Carboxylic Acid(2011) Hacıalioğlu, Elif; Genç, HasanBu çalışmada sırasıyla 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-4H-pirazol-3-karboksilik asit (EH-1), 4-benzoil-5fenil-(4-(triflorometil)fenil)-4H-pirazol-3-karbonilklorür (EH-2), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-4H-pirazol-3-karboksiamid (EH-3), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-4H-pirazol-3-karbo-nitril bileşiği (EH-4), (1-(4-(triflorometil)fenil)-5-fenil-1H-pirazol-4-il)(fenil)metan-on (EH-5), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)-fenil)-3,4-difenil-2H-pirazol[3,4-d]piridazin-7(6H)-on (EH-6), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-3,4,6-trifenil-2H-pirazol[3,4-d]piridazin-7(6H)-on (EH-7), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)-fenil)-6-(2,4-dinitrofenil)-3,4difenil-2H-pirazol[3,4-d]piridazin-7(6H)-on (EH-8), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)-fenil)-6-(4-nitrofenil)-3,4difenil-2H-pirazol[3,4-d]piridazin-7(6H)-on (EH-9), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-4H-pirazol-3-karboksiklik asit metil esteri (EH-10), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-4H-pirazol-3-karboksiklik asit propil esteri (EH-11), 4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-4H-pirazol-3-karboksiklik asit bütil esteri (EH-12), 4-benzoil-1-(4-(triflorometil)fenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit N-etilamid (EH-13), 4-benzoil-1-(4-(triflorometil)fenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit N,N-dietilamid (EH-14), 4-benzoil-1-(4-(triflorometil)fenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit N-bütilamid (EH-15), 4-benzoil-1-(4-(triflorometil)fenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit N-hekzilamid (EH-16), 4-benzoil-1-(4-(triflorometil)fenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit N-oktilamid (EH-17), 1-(4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil-)1H-3-karboksi)-3-metilüre (EH-18), 1-(4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil-)1H-3-karboksi)-3-etilüre (EH-19), 1-(4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil-)1H-3-karboksi)-3-tert-bütilüre (EH-20), 1-(4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil-)1H-3-karboksi)-3-benzilüre (EH-21), 1-(4-benzoil-5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil-)1H-3-karboksi)-3-fenilüre (EH-22) heterosiklik bileşiklerin izolesi gerçekleştirildi.Bu bileşiklerin yapıları elementel analiz, IR, 13C-NMR, 19F-NMR ve 1H-NMR spektrumları ile aydınlatıldı.Master Thesis Investigation of Some New Reactions of 2,3-Furandions With Various Hydrazine(2010) Taşdemir, Volkan; Genç, HasanBu çalışmada sırasıyla N- nükleofiller ve çeşitli karbonillerle yeni bisiklik oksalil bileşiği olan 4-benzoil-5 fenil-2,3-furandionun nükleofilik ve siklokatılma reaksiyonları araştırıldı.Sonuç olarak sırasıyla 4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit (VR-1), 4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karbonil klorür (VR-2), 4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksamit (VR-3), 4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karbo-nitril (VR-4), (1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-4-il)(fenil)metan-on (VR-5), 2-(4-metoksifenil)-3,4,6-trifenil-2H-pirazol[3,4-d]piridazin-7(6H)-on (VR-6), 2-(4-metoksifenil)-6-(2-nitrofenil)-3,4-difenil-2H-pirazol[3,4-d]piridazin-7(6H)-on (VR-7), 2-(4-metoksifenil)-3,4-difenil-2H-pirazol[3,4-d]piridazin-7(6H)-on (VR-8), 4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit metil esteri (VR-9), 4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H pirazol-3-karboksilik asit propil esteri (VR-10), 4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit N-etilamid (VR-11), 4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karboksilik asit N-bütilamid (VR-12), 1-(4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karbonil)-3-metilüre (VR-13), 1-(4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karbonil)-3-etilüre (VR-14), 1-(4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karbonil)-3-tert-bütilüre (VR-15), 1-(4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karbonil)-3-fenilüre (VR-16), 1-(4-benzoil-1-(4-metoksifenil)-5-fenil-1H-pirazol-3-karbonil)-3-benzilüre (VR-17) heterosiklik bileşiklerinin izolesi gerçekleştirildi.Bu bileşiklerin yapıları elementel analiz, IR, 13C-NMR ve 1H-NMR spektrumları ile aydınlatıldı.Master Thesis Kromen Halkasındaki Heteroatom Değişikliğinin Halkanın Aromatikliğine Etkisi: Nıcs Modellemesi(2018) Işıldar, Mehmet Salih; Genç, HasanAromatikliğin tanımı yapılarak NICS modellemesi yardımı ile aromatikliğin nasıl belirlenebileceği anlatıldı. Bu modelleme için Chemdraw ve Gaussian programları kullanıldı. Moleküllerin geometrik optimisazyonu yapıldı ve NICS dataları elde edildi. Daha sonra bu datalar yardımı ile Kromen Halkasına bağlanan hetero atomların aromatikliği nasıl değiştirdiği incelendi. Son olarak da halkaya bağlanan atomların elektronegatifliklerinin aromatikliği nasıl değiştirdiği gözlendi. Bu amaçla C, N, O, Si, P ve S atomları kullanılarak 41 adet molekül çizilerek optimizasyonu yapıldı. Sonuçta iki durum gözlendi; halka içindeki atomun elektronegatifliği arttıkça aromatiklik azaldı, halkanın dışındaki karbonil gruptaki atomun elektronegatifliği arttıkça aromatiklik arttı. Bu veriler sadece 2. ve 3. periyotlar için yapıldı.Master Thesis Obtanining Methods of Quinoxaline and Derivatives(2019) Alkan, Halise Büşra; Genç, HasanBu çalışmada, etilbenzoilasetat ve dibenzoilmetanın oksalil klorür ile reaksiyonu sonucunda 4-etoksikarbonil-5-fenil-2,3-furandion ve 4-benzoil-5-fenil-2,3-furandion bileşikleri aynı yöntemle farklı farklı elde edildi. Daha önce sentezlenen bu bileşikler benzende oda sıcaklığında 1,2-diaminobenzen ve 1,2-diaminopiridin ile yaklaşık 1 saat reaksiyona sokulduğunda sadece karşılık gelen kinoksalin türevi elde edilirken yapılan bu çalışmada farklı optimum şartlar araştırıldı. Kinoksalin türevleri yanında farklı bileşiklerinde oluştuğu tespit edildi. Önceki çalışmalarda 2,3-furandion bileşiklerinin etoksikarbonil ve benzoil grupları korunurken sıcakta benzen, ksilenve asetik asitte yapılan reaksiyonlarda bu grupların koptuğu gözlendi. Elde edilen kinoksalin türevleri ve yan ürünlerin reaksiyon mekanizmaları aydınlatıldı. Bu bileşiklerin yapıları 1H-NMR ve 13C-NMR, IR ve Kütle Spektroskopisi yöntemleri ile aydınlatıldı.Article Sübstitüe Pirazol Karboksilik Asit Sentezi, Siklizasyonu ve Nükleofilik Yer Değiştirme Reaksiyonları(2022) Çelik, Aycan Güner; Tozlu, İsrafil; Tasdemır, Volkan; Genç, HasanSubstitüe pirazol karboksilik asit 2a-b türevleri 2,3-furandion 1 ve benzaldehit hidrazon 11a-b elde edildi. Pirazol karboksilik asit türevleri asit klorürlerine 3a-b dönüştürüldü. Pirazol karboksilik asitin asit klorürü çeşitli alkoller, üre ve aminlerle reaksiyonundan karşılık gelen ester 6a-b, üre 7a-b ve amid 4a-b, 8a-b türevleri elde edildi. Ek olarak, amid türevlerinden (SOCl2/DMF) ile su çekilerek karşılık gelen nitril türevleri 5 elde edildi. Ayrıca pirazol karboksilik asit türevlerinin hidrazin ile siklizasyon reaksiyonlarından 9 ve dekarboksilasyonu sonucu 10 türevlerinin eldesi reaksiyonları araştırılmıştır.Master Thesis Synthesis of New Perylene Derivatives and Investigation of Imaging Agent Potentials(2020) Polat, Eylem; Genç, HasanPerilen halkası ve türevleri floresans ışıma yapabilme özelliği açısından önemli bir moleküldür. Bu özelliğinden dolayı birçok bilim alanında ilgi uyandırmaktadır. Perilen halkası ihtiva eden türevlerin elde edilmesi için izlenecek metodlar oldukça önemsenmektedir. Bu tez çalışmasında perilen bileşiklerinin floresans ışıma yapabilirliği üzerinde denemeler yapıldı. Beş halkalı aromatik bir sisteme sahip olan perilen molekülü üzerinde fonksiyonel grupların değişmesine bağlı olarak önemli uygulama alanlarına ulaşılabileceği hedeflendi. Perilen halkası yaklaşık 450 nm dalga boyunda yüksek verimle floresans emüsyon veren bir halkadır. Bu moleküle farklı fonksiyonel grupların bağlanmasıyla emüsyonu kırmızı bölgeye kaydırabilme çalışmaları yapıldı. Yapılan bazı çalışmalar ; nitrolama, açilleme, alkilasyon ve halojenasyon reaksiyonların ayrıca asetil grubunun indirgenmesi de sağlandı. Sentezi yapılan bu moleküllerdeki emüsyon değişimleri perilen halkasına takılan grupların emüsyonda önemli bir yere sahip olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada, perilen molekülünden sentezlenen türevlerin yapıları 1H, 13C NMR, COSY ve LC-MS gibi spektroskopik yöntemler ile karakterizeMaster Thesis The Determination of Concept Errors Concerning Chemical Relations (Kimyasal Bağlar) and Correction of These Errors(2008) Genel, İlyas; Genç, HasanAraştırmanın amacı; Kimyasal Bağlar konusunda öğrencilerin öğrenmede yaşadıkları güçlükler ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi, bunların giderilmesi için ihtiyaç duyulan öğretme yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi ve öğrenci seviyelerine uygun materyalleri geliştirerek uygulamaktır.Bu araştırmada, öğrencilerin, konuyla ilgili hedeflenen davranışları ne ölçüde kazandıkları araştırılarak, olası kavram yanılgılarını tespit etmek için başarı testleri geliştirilmiştir. Geliştirilen testlerin geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmıştır. Van il merkezindeki, 2006-2007 Eğitim Öğretim yılında Cumhuriyet Lisesi, Milli Piyango Anadolu Lisesi, 2007-2008 Eğitim Öğretim yılında Cumhuriyet Lisesi, Atatürk Anadolu Lisesi, Van Anadolu Öğretmen Lisesi ve Milli Piyango Anadolu Lisesinde bulunan fen sınıflarında 250 öğrenciye konular anlatılmadan önce otuz sorudan oluşan ön test uygulanmıştır. Uygulanan öntest sonuçları ve sınıfların önceki yıllardaki başarıları da göz önünde bulundurularak, 125 kişilik deney ve 125 kontrol grupları oluşturulmuştur. Kontrol grubuna düz anlatım ve soru-cevap yöntemi kullanılarak konular anlatılmıştır. Deney grubunda ise, önceden hazırlanan bilgisayar destekli sunumlar, üç boyutlu materyaller, kavram haritaları, kavram ağları, anlam çözümleme tabloları kullanılmış ve deneylerle desteklenmiş biçimde ders anlatımı yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına konu anlatımının bitimlerinde konuyla ilgili 30 soruluk son test uygulanarak sonuçlar çıkartılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre, kontrol grubu öğrencilerinin not ortalamasının 40,10 deney grubu öğrencilerinin not ortalamasının ise 65,47 olduğu tespit edilmiştir. Aradaki farkın deney grubu lehine anlamlı olduğu gözlemlenmiştir. Elde edilen bu bulgulara göre, deney grubu öğrencilerinin, uygulanan çalışma ile konuları daha iyi kavrayabildikleri ve konu hâkimiyetlerinin oluşturulduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kimya eğitimi, İyonik bağ, Kovalent bağlar, Bağ açıları, Hibritleşme, Metalik bağ, Dipol-dipol bağ, Hidrojen bağı, Kavram, Kavram yanılgıları.Master Thesis The Theoretical and Experimental Investigation of Imidazole Ring and Teaching of Findings With Virtual Reality(2020) Gül, Sergen; Genç, HasanTez çalışmasında bir merkezi bilim olan kimyanın; deneysel kimya, hesaplamalı kimya ve kimya eğitimi üç ana başlık altında incelenmiştir. Deneysel Kimya çalışmaları kapsamında 16 adet imidazol molekülü sentezlenmiş ve bu moleküllerin floresans ve absorbans davraşıları araştırılmıştır. Sentezlenen bileşiklerin yapı aydınlatılması 1H ve 13C NMR spektroskopisi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bileşiklerin elektronik yapıları Gaussian paket programında Density Functional Theory (DFT) yöntemi, 6-31G (d, p) kullanılarak B3LYP fonksiyonelleri ile incelenmiş ve teorik olarak modellenmiştir. Deneysel ve teorik bulgular bir sanal gerçeklik platformu olan Cospaces.io/edu'ya aktarılarak sanal bir öğrenme evreni oluşturulmuştur. Geliştirilen bu sanal öğrenme evren için Cospaces. io/edu adresinde 98 adet kod girilmiştir. Sanal gerçeklik evreninde 17 adet eğitim senaryosu tasarlanmış ve kimya eğitiminde öğretilmesi zor konu ve kavramlar olan; absorbans, floresans, molekül geometrisi, organik kimyada önemli halkalar, ışık ve madde etkileşimlerinin sanal gerçeklikle öğretimi incelenmiştir. Ayrıca katılımclıların sanal gerçekliğe karşı tutumları, Kimya eğitiminde alternatif eğitim yöntemlerine farkındalıklar, hesaplamalı kimya hakkında bilgileri çevrimiçi anketler aracılığıyla ölçülmüştür. Çoklu ortamda gerçekleşen öğrenme süreci boyunca öğrencilerin bilişsel yükleri belirlenmiştir.Article Triflorometil Grubuna Sahip Pirazol-3-karboksilik Asit Sentezi ve Bazı Tepkimeleri(2019) Genç, Hasan; Tozlu, Israfıl; Hacıalioğlu, Elif; Tasdemır, Volkan4-Benzoil-5-fenil-2,3-furandion 1 ve (4-(triflorometil)fenil) benzaldehit-fenil hidrazonun 1a reaksiyonundan 4-benzoil5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-1H-karboksilik asit 2 elde edildi. Elde edilen yeni pirazol karboksilik asit (2) türevi, asit klorürüne dönüştürüldü ve çeşitli nükleofillerle asit klorür arasında yeni türevlerin reaksiyonları gerçekleştirildi. Esterler (4a-c), ilgili alkoller ve asit klorür (3) ile Schotten Baumann metodu kullanılarak elde edildi. Pirazolopiridazinon türevleri (8, 9, 10), pirazol karboksilik asit ve çeşitli hidrazinler arasındaki halkalanma reaksiyonları sonucunda elde edildi. Ek olarak, amidleri (5a, 5b-5f) ve karbon-üre türevlerini (6a-c) elde etmek için asit klorür ile çeşitli aminler ve ürelerle reaksiyonlar gerçekleştirildi. Nitril bileşiği (7), SOCl2 ve DMF kullanılarak amin bileşiğinden suyun uzaklaştırılması ile elde edildi. Sentezlenen tüm moleküller, potansiyel aktivitelerinden dolayı antimikrobiyal aktiviteye tabi tutuldu. Moleküllerden 6-nitro-3,4-difenil-2-(4-(triflorometil)fenil)-2,6-dihidro-7Hpirazolo[3,4-d]piridazin-7-on bileşiğinin (10) sadece Gram-pozitif bakterilere karşı antibakteriyal aktivite gösterdi. Bacillus cereus ve Micrococcus luteus, A MIC değerleri 32 ve 128 µg/mL aktif olduğu bulundu. Yapısında nitro grubu bulunduran ve aktivite gösteren 10 nolu molekülden dolayı fonksiyonel grubun aktivite üzerinde önemli bir etkisi olduğu söylenebilir. Ayrıca 10 nolu molekülün pozitif kontrol olan streptomycin antibiyotiğinden daha etkili bir zon oluşturduğu da gözlendi. Bu durumda etkisini gösterdiği bakteriler için ileri çalışmalar konusunda iyi bir antibiyotik adayı olabilir.