Browsing by Author "Gep, Melisa"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Examining the Opinions of Pre-Service Elementary Teachers on Constructive Activity Development Processes and Activity Development Status(2021) Gep, Melisa; Gök, MustafaGünümüzde eğitim fakültelerinin öğretim programlarında yapılandırmacı yaklaşım ilkeleri egemen bir şekilde yer almaktadır. Ancak bunun alan eğitimi derslerinde öğretmen adayları tarafından ne ölçüde bilindiği ve etkinlik tasarımında nasıl kullanıldığı açık bir şekilde ortaya çıkarılmamıştır. Bu çalışmanın amacı Didaktik Durumlar Teorisi (DDT) çerçevesinde tasarlanan etkinlikleri deneyimleyen sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma uygun etkinlik geliştirme durumlarındaki değişimi ve yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda tasarlanacak bir ortamın bileşenlerine ilişkin bilgilerindeki değişimi ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2019-2020 öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesi'nde bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 56 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırmacı ortamlar bilgi formu ile toplanmıştır. Bu form sınıf öğretmeni adayları tarafından DDT çerçevesinde verilen eğitimin öncesinde ve sonrasında doldurularak yapılandırmacı ortamlara yönelik onların bilgilerindeki değişim ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Verilerin analizi için gerekli temalar yapılandırmacı yaklaşımının bileşenlerini içeren çalışmalardan sentezlenerek oluşturulmuştur. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular; DDT çerçevesinde verilen eğitim öncesinde öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımlarla ilgili sınırlı düzeyde teorik bilgileri olmakla birlikte bu bilgilerini uygun bir şekilde matematik öğretimine yansıtamadıkları ve DDT çerçevesinde verilen eğitimler sonrasında hem yapılandırmacı ortamlara ilişkin öğretmen adaylarının bilgilerinin arttığı hem de bu bilgilerini matematik öğretimine yönelik etkinliklere belirli düzeyde yansıttıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın diğer önemli sonucu, yapılandırmacı yaklaşıma yönelik ortamları bilmenin bunları uygulamada öğretmen adaylarının kullanabileceği anlamına gelmediği şeklinde belirtilebilir. Öğretmen adaylarına alan eğitimi bağlamında yapılandırmacı ortamları daha fazla deneyimleme olanağının sağlanması gerektiği düşünülmektedir. Anahtar sözcükler: yapılandırmacı yaklaşım, etkinlik tasarımı, didaktik durumlar teorisi, öğretmen adayları.