1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Inan, Mevlüt"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Drone Tabanlı Tarımsal Operasyonlarda Hız ve Yüksekliğin Enerji Tüketimine Etkısi
    (2025) Karcı, Ali; Inan, Mevlüt
    Bu çalışma, tarımsal ve endüstriyel uygulamalarda operasyonel verimliliği optimize etme amacıyla, 5 litrelik yük taşıyan bir drone'nun enerji tüketimi üzerinde hız ve uçuş yüksekliğinin etkisini araştırmaktadır. Kontrollü çevre koşulları altında 1 hektarlık bir tarım arazisinde yürütülen çalışmada, farklı hız (2, 5, 8 m/s) ve yükseklik (5, 10, 15 m) parametrelerini birleştiren dokuz senaryoyu simüle etmek için bir dört pervaneli drone (quadcopter drone) kullanılmıştır. Kalibre edilmiş sensörler kullanılarak 600 veri noktasında enerji tüketimi verileri toplanmıştır. Sonuçlar, hız, yükseklik ve enerji tüketimi arasında net bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Daha yüksek hızlar enerji tüketimini önemli ölçüde artırmış, değerler 2 m/s'de 66,67 W'tan 8 m/s'de 121,90 W'a yükselmiştir. Yükseklik değişimlerinin enerji tüketimi üzerindeki etkisi, hızın etkisine kıyasla daha sınırlı olmasına rağmen, yine de dikkate değer bir katkı sağlamıştır. Özellikle yükseklik 5 metreden 15 metreye çıkarıldığında, enerji tüketiminde %10 ila %15 arasında bir artış gözlemlenmiştir. Bu da hızın enerji tüketimi üzerinde yükseklikten daha baskın bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bu bulgular, enerji verimliliği elde etmek için hız ve yükseklik parametrelerini dikkatlice optimize etme ihtiyacını vurgulamaktadır. Bu çalışma, uzun süreli operasyonlar için düşük hız(2 m/s) ve orta yükseklik kombinasyonlarını ve yalnızca zamana duyarlı görevler için yüksek hız ayarlarını önererek, droneların tasarımı ve işletimi için uygulanabilir iç görüler sunmaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Sınıf Öğretmeni Adaylarına Öklid Bölmesinin Bir Mobil Oyunla Tanıtılması
    (2020) Akbayır, Kamil; Inan, Mevlüt; Gök, Mustafa
    Öğretmen adaylarının eğitiminde eğitsel dijital oyunların kullanılması,teknolojik gelişmelerin eğitim-öğretim ortamında nasılkullanılabileceğine ilişkin göstergeler sunması noktasında büyük biröneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarınamatematiksel kavramlardan Öklid Bölmesini (Kalanlı Bölme) tasarlananeğitsel bir mobil oyunla tanıtmaktır. Araştırmacılar tarafındanoluşturulan mobil oyunun tasarımında Didaktik Durumlar Teorisi’nin(DDT) temel bileşenlerinden biri olan adidaktik durumlardanyararlanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.Tasarlanan oyun önce 3 sınıf öğretmeni adayına, sonra sınıf ortamında12 (8 kız ve 4 erkek) sınıf öğretmeni adayına uygulanarak (73 dakika)pilot çalışması yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devletüniversitesinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarından 14 kişi (6 kızve 8 erkek) oluşturmaktadır. Asıl uygulama 67 dakika sürmüştür.Veriler, video kamera ve ses kayıt cihazı ile toplanmıştır. Verilerin analiziDDT’nin aşamaları doğrultusunda analiz edilmiştir. Analiz sonuçları,DDT çerçevesinde tasarlanan bir mobil oyun vasıtasıyla sınıf öğretmeniadaylarının matematiksel kavramlardan Öklid Bölmesini öğrenebileceğibir ortamın oluşturulabildiğini göstermiştir. Öğretmen adaylarınıneğitiminde matematiksel kavramların tasarlanan eğitsel bir mobil oyunlaöğretilme durumu, sınıf ortamında teknolojik araçların nasılkullanılabileceğine yönelik eğitim alanında farklı bir bakış açısı katmasınoktasında önemli bir rol üstlenebileceği düşünülmektedir.