Browsing by Author "Kahraman, Fevzi"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effectiveness of the Brain Based Learning Approach in Cell and Division Unit of Secondary School: a Mixed Method Research(2021) Kahraman, Fevzi; Temur, AtillaBu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi hücre ve bölünmeler ünitesinde, beyin temelli öğrenme yaklaşımı ve mevcut öğretim programının ön gördüğü yaklaşıma göre yürütülen öğrenme faaliyetlerinin öğrencilerin akademik başarı ve bilimsel süreç beceri düzeyleri üzerine etkilerinin olup olmadığını saptamaktır, şayet varsa bu etkilerin nedenlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel ve nicel verilerin bir arada ele alındığı karma (mixed method) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Van ilinin İpekyolu ilçesinde bulunan bir ortaokulun 7. sınıf öğrencilerinden 21'i deney ve 21'i de kontrol grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Hücre ve Bölünmeler Akademik Başarı Testi, Bilimsel Süreç Becerisi Testi ve Yarı Yapılandırılmış Mülakat Formu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel veriler ANCOVA, Bağımlı ve Bağımsız T-Testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik ve betimsel analizden yararlanarak çözümlenmiştir. Çalışma bulgularına bakıldığında, deney ve kontrol gruplarının Hücre ve Bölünmeler Akademik Başarı Testi, Bilimsel Süreç Becerisi Testi son test puanları arasında deney grubu lehinde anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, beyin temelli öğrenme yaklaşımı ile öğrencilerin derse katılımı artmış, öğrenciler rahat bir ortamda kendi deneyimlerini kullanarak yaparak yaşayarak öğrenmeyi gerçekleştirmişlerdir. Öğrenciler aktif olarak katıldıkları bu derslerde çok eğlendikleri, eğlenerek öğrendikleri gözlemlenmiştir. Öğrencilerin bu istekli oluşları akademik başarılarına ve bilimsel süreç beceri düzeylerine olumlu olarak yansımıştır. Beyin temelli öğrenme yaklaşımının verimli bir şekilde kullanıldığı derste öğrencilerin akademik başarıları ve bilimsel süreç beceri düzeylerinin arttığı sonucuna varılmıştır.