Browsing by Author "Karakaya, Çetin"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Impact of Short Story Dramatization on Foreign Language Learners' Motivation and Anxiety(2023) Karakaya, Çetin; Kasap, SüleymanBu çalışmada İngilizce sekiz hafta boyunca öykü dramatizasyon tekniği kullanılarak öğretilmiştir. Katılımcılar, Van ilinde bir ortaokulda öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinden oluşştu. Katılımcıların yaş ortalaması 13'tü. 26 katılımcıdan oluşan deney grubunun yanı sıra 25 katılımcıdan oluşan bir kontrol grubu da oluşturuldu. Katılımcıların süreç başındaki kaygı ve motivasyon düzeylerini ölçmek için bir tane motivasyon ölçeği ve bir tane kaygı ölçeği ön test olarak uygulandı ve aynı ölçekler sürecin sonunda son test olarak her iki gruba yeniden uygulandı. Ölçeklerde yer alan nicel verileri nitel verilerle birleştirmek ve daha güvenilir ve doğrulayıcı sonuçlar elde etmek amacıyla sürecin başında ve sonunda deney grubunda yer alan 5 katılımcı ile yarı yapılandırılmış bir görüşme yapıldı. Süreç tamamlandıktan sonra ön test ve son test olarak kullanılan motivasyon ve kaygı ölçekleri SPSS aracılığıyla değerlendirildi. Deney grubundaki katılımcıların motivasyon düzeyleri 55 puan üzerinden 33,19'dan 43,26'ya yükselirken, kaygı düzeyleri 100 puan üzerinden 63,07'den 45,42'ye düşmüştür. Kontrol grubundaki katılımcıların motivasyon düzeyleri 55 puan üzerinden 34,38'den 34,76'ya yükselirken, kaygı düzeyleri 100 puan üzerinden 64,26'dan 63,38'e geriledi. Bu sonuçlar açıkça gösteriyor ki deney grubundaki katılımcıların motivasyonlarında anlamlı bir artış, kaygılarında ise anlamlı bir azalma olmuştur. Ancak kısa öykü dramatizasyon tekniği ile İngilizce öğretilmeyen kontrol grubundaki katılımcıların kaygı ve motivasyonları pek değişmemiştir. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde hikâye dramatizasyon tekniği ile genç öğrenenlerin motivasyonlarını artırmak ve kaygılarını azaltmaktır.Master Thesis Kitsch Aesthetics and Its Effects on Contemporary Painting(2023) Karakaya, Çetin; Özşener, FundaFransız İhtilali ile dünyayı saran özgürlük ilkesi sanat alanında da kendisini göstermiştir. Sanatın katılığındaki kurallar dünyası, modern sanat anlayışında daha esnek ve özgün hale gelmiştir. Diğer bir deyişle modern sanat, popüler kültüre hitap eden toplumlar arasındaki sınıf ayrımlarını ortadan kaldırarak herkese ulaşabilen bir anlayış getirmiştir. 1900'lü yılların ikinci yarısında başlayan postmodern oluşumlar, yüksek sanat ile halk sanatı arasındaki farkı ortadan kaldırmayı amaç edinmiş ve Modernizmin çeşitli yapılarına ve erdemlerine karşı tavır almıştır. Postmodernizm, bu süreçte, temelini sanayi devrimine ve post-modernist dönemde meydana gelen kitle kültürü ve üretim değişimlerine borçlu olan Kitsch sanatının üretimine önemli bir fırsat sağlamış ve popüler kültürü temel alarak toplumsal sanat için gerekli altyapıyı da tahsis etmiştir. Tüm bunların sonucunda, o dönemde değersiz ve bayağı olarak görülen imzasız Kitsch yaratımları, çağdaş sanat camiasında yeniden değerlendirilerek, sanki birer üstün sanat eseriymiş gibi kabul edilerek çeşitli tartışmaların ve anlaşmazlıkların da kaynağı olmuştur. Dolayısıyla, bu çalışmada pek çok tartışmayı da beraberinde getiren 'Kitsch' kavramının çağdaş resim sanatına etkileri tartışılmıştır.